Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Goede opkomst bij lancering nieuwe ketenvereniging

Vliegende start voor Vereniging Flevofood

Ruim 120 Flevolandse ondernemers die actief zijn op het gebied van voedsel bezochten op 21 februari jongstleden de lancering van de nieuwe Vereniging Flevofood. Er is interesse om met elkaar te gaan samenwerken. Bijvoorbeeld door een sterke regionale productie-, verwerking- en afzetketen op te
bouwen en door samen de Flevolandse voedselproducten sterker te presenteren op evenementen als de Floriade.



Tijdens de startbijeenkomst bij de Lelystadse stadsboerderij van Boer Kok meldde Provincie Flevoland zich officieel aan als eerste netwerkpartner van de vereniging. Hillebrand Koning van Provincie Flevoland ziet veel voordelen in de nieuwe vereniging: "Deze ondernemers kennen een groot deel van de andere aanwezigen niet goed, terwijl ze met veel van hen goed zaken kunnen doen. Tijdens bijeenkomsten kun je het kennisniveau omhoog brengen, zoals we vandaag doen met sprekers die ons verrassende inzichten geven. Ik ben ook erg enthousiast over de werkgroepen, waarin verenigingsleden willen gaan werken aan ontwikkelingen die ze belangrijk vinden. De werkgroep Floriade bijvoorbeeld, biedt ondernemers in onze provincie een geweldige kans om in beweging te komen en samen producten onder een nieuw streekmerk te vermarkten."

Spreker en marketingconsultant Edwin Vels moedigt de aanwezigen aan hier stappen in te zetten: "Met een merk onderscheid je je product in de supermarkten, het is heel belangrijk om je mooie productkenmerken zichtbaar te maken. De meeste aankoopbeslissingen worden ter plekke gedaan en sluiten aan bij hoe de klant het product wil gaan gebruiken."

Colinde de Nijs van Restaurant Le Mirage uit Emmeloord is één van de trotse gebruikers van Flevolandse producten. Hoe graag ze er ook mee kookt, toch is het zeker niet gemakkelijk om lokale producten in te kopen, vertelde ze de aanwezigen. Biologisch is belangrijk maar ook 'van dichtbij' en het contact met de boer maakt de producten duurzaam.



Gastlocatie Boer Kok liet Flevolandse producten proeven aan de bezoekers. Tijdens de bijeenkomst werden op de houtoven gerechtjes bereid, die gretig aftrek vonden tijdens de afsluitende borrel. De bestuursleden gaan naar huis met een groot aantal aanmeldingen van leden, een vliegende start. Bestuursvoorzitter Martin Topper: "Er staan al veel bezoeken in onze agenda’s aan partijen die netwerkpartner willen worden. Graag gaan we met iedereen in gesprek die iets met de Vereniging
Flevofood heeft of wil. Hoe meer bedrijven lid zijn, hoe groter onze gezamenlijke kracht is. Of we nu teler, producent, cateraar of retailer zijn."

Voor meer informatie: www.flevofood.com
Publicatiedatum: