Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ruimte voor Nederlandse exposanten blijft beperkt

"Stoer dat ook start-ups aan BIOFACH deelnemen"

Tholen - Nederland werd de afgelopen week door meer dan 100 Nederlandse exposanten vertegenwoordigd op de BIOFACH. Het is en blijft een grote puzzel om al deze bedrijven een mooi plekje op de beursvloer te geven. Ook dit jaar was Jacqueline Poppe van Beech Business Promotion hier als contactpersoon van de NürnbergMesse verantwoordelijk voor. Ze kijkt met een tevreden gevoel terug op de beurs die van 14 tot en met 17 februari in Neurenberg gehouden werd. "Mijn doel is uiteraard om het de Nederlandse exposanten zo goed mogelijk naar hun zin te maken. Op de gehele beursvloer is duidelijk zichtbaar dat de branche zich steeds verder aan het ontwikkelen is. Dit zie je ook terug in de Hollandse stands."
 


Het merendeel van de Nederlanders was net als andere jaren te vinden in hal 5. "De exposanten in deze hal waren over het algemeen erg tevreden over hun plekje. Weerribben Zuivel en Palma Organica kozen er bijvoorbeeld bewust voor om tegenover het paviljoen van Organic Denmark te gaan staan en hebben daar zeker geen spijt van gekregen."
 
Er stonden diverse debutanten op de BIOFACH, waaronder GreenAge, Yoni, ED Organics, Eco warehouse en Max's Mints. "Zij waren heel positief. Max's Mints heb ik op het laatste moment toch nog een mooie positie in een hallendoorgang aan kunnen bieden, daar was ik erg blij mee. Ik vind het altijd heel stoer wanneer start-ups deelnemen aan de BIOFACH. De afgelopen jaren zag ik dit bijvoorbeeld bij Abbot Kinney's en Farm Brothers. Het is een goed teken wanneer bedrijven na hun debuut er voor kiezen om nogmaals deel te nemen. Ook Ridiculously Good koos er na een geslaagd debuut vorig jaar voor om weer op de beurs in Neurenberg te gaan staan." Deze lijst kan nog met diverse andere starters aangevuld worden; en allemaal breken ze door, erg knap!
 
Op de beursplattegrond waren dit jaar twee extra hallen terug te vinden, de hallen 4A en 8. Jacqueline: "De reacties op 4A waren erg positief, dit is een hele mooie lichte hal geworden, vergelijkbaar met de hal waarin de Vivaness gehouden wordt. De Nederlandse exposanten in hal 8 waren ook tevreden. Deze hal zit tussen de twee drukbezochte “Duitse” hallen 7 en 9 in en kon daar een graantje van meepikken." Hier en daar hadden exposanten het vermoeden dat het wat minder druk was. Volgens Jacqueline is dit deels ook te verklaren door het feit dat de beursvloer dit keer uit meer hallen bestond. "Hierdoor zijn de bezoekers over meer hallen verdeeld." Ze heeft tevens het vermoeden dat veel bezoekers tegenwoordig wat gerichter naar de beurs gaan en daardoor wat minder tijd nemen om door de andere hallen te slenteren.
 
Jacqueline verwacht niet dat er volgend jaar meer ruimte zal zijn voor de Nederlandse exposanten. "Het blijft een kwestie van: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Er komen echt nog wel wat verschuivingen in de indeling, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er niet zomaar nog een hal bij zal komen volgend jaar. Je moet er gewoon echt snel bij zijn."

Voor meer informatie: jacqueline@beechbp.nl, www.biofach.de