Instant noodles, limoenblad, dinner kits, taco en fajita 'seasonings', boterplakken, sparkling kokoswater met passievruchtsmaak en vlokken van peulvruchten.
Een deel van deze nieuwe producten past in de duidelijk zichtbare trend richting gemaksproducten. Om ons heen kijkend zagen we verder veel eiwitrijke producten, gedroogde fruitsnacks, producten speciaal voor baby's en kinderen en to-go-producten. Ook zagen we verschillende bio-alternatieven voor reguliere 'energy boosters', zowel in de vorm van een reep als een drankje.
Klik hier om de fotoreportage te bekijken.
De BIOFACH-stands van Meesters van De Halm, Weerribben Zuivel, Triodos Bank en Aurora.
Nieuwkomers en oude bekenden
Tot de Nederlandse exposanten behoorden veel oude bekenden, maar er waren ook diverse nieuwkomers. Onder meer GreenAge, Yoni, ED Organics, Eco warehouse en Max's Mints maakten hun BIOFACH-debuut. De laatstgenoemde viel zelfs in de prijzen. Onderneemster Floor van der Steen sleepte tot haar eigen verbazing met dit nog vrij nieuwe merk (vorig jaar geïntroduceerd) een Best New Product Award in de wacht. Hierover volgt later deze week nog een artikel in Biojournaal.De beurs werd van 14 tot en met 17 februari in Neurenberg gehouden en kon rekenen op een recordaantal van 3.218 exposanten, afkomstig uit 93 verschillende landen. Ook waren er twee hallen aan de beurs toegevoegd (hal 8 was terug van weggeweest en hal 4A compleet nieuw). Ook dit jaar werd er een speciale eendaagse chartervlucht van Rotterdam naar Neurenberg georganiseerd. De deelnemers hieraan verzamelden zich op de eerste beursdag (woensdag 14 februari) vanaf 17:00 uur bij het Holland Paviljoen. Daar konden zij onder het genot van een hapje en een drankje bijpraten.
Klik hier om de fotoreportage te bekijken.
Voor meer informatie: www.biofach.de