Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




3 op 10 Duitsers let bij de aankoop op biologisch

Hoe belangrijk vinden Duitse consumenten dierenwelzijn, kwaliteit en milieubescherming? Om daar achter te komen, heeft data-analysebedrijf Nielsen meer dan 11.000 huishoudens ondervraagd en in zeven voedingstypen gecategoriseerd. De uitkomst: duurzame voeding is een trend.

Volgens het onderzoek van Nielsen hecht één op de twee Duitse consumenten bij de consumptie van vlees waarde aan goede dierhouding. 56 procent vindt bij de aankoop van levensmiddelen milieubescherming belangrijk. Acht op de tien Duitsers behoren tot de bewuste eters en vijf op de tien consumenten letten sterk op een gezonde voeding (45 procent). 63 procent hecht bovendien waarde aan lokaliteit en 39 procent eet bij voorkeur naar het seizoen. 28 procent van de Duitse consumenten let bij het kopen van levensmiddelen op biologisch.

"Duurzaamheid, voeding en ook kwaliteit zijn voor veel consumenten inmiddels nauw met elkaar verbonden en net zo belangrijk als de smaak. Voor duurzame en kwalitatief hoogwaardige producten tasten de Duitsers daarom met een goed geweten ook weleens wat dieper in de buidel", aldus Birgit Czinkota, deskundige op het gebied van bewust eten en Senior Client Consultant bij Nielsen.

De zeven voedingstypen:
  1. De geëngageerden: Voor 27 procent van de Duitsers vormt koken een vast onderdeel van de dag, zij hechten waarde aan de kwaliteit van hun levensmiddelen. 
  2. De pragmatici: Voor 22 procent speelt vooral de tijdsfactor een rol bij het thema voeding.
  3. De onbekommerden: 16 procent van de consumenten denkt weinig na over voeding en eet naar smaak en stemming.
  4. Zij die dicht bij de natuur staan: Voor 11 procent van de Duitsers zijn biokwaliteit en lokale producten bijzonder belangrijk. 
  5. De trendvolgers: 11 procent van de Duitsers is altijd weer op zoek naar hippe foodtrends en zij laten zich daarbij graag door anderen inspireren. 
  6. De lichaamsbewusten: Voor 9 procent staan lichaam, figuur, welbevinden en gezondheid duidelijk op de voorgrond als het gaat om voeding.
  7. De gewetenbeslissers: Voor 4 procent van de consumenten speelt bij levensmiddelen vooral ook dier- en milieubescherming een rol.

Bron: biomarkt.info

Publicatiedatum: 2-3-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

13-7-2018 LTO Nederland: 'Brexit zit muurvast; tijd voor Plan B'
12-7-2018 Eerste belangrijke stap naar Klimaatakkoord
11-7-2018 Zweden: KRAV blijft bij Europese biologische wetgeving
9-7-2018 Hoe meet je voortgang op de SDG's?
4-7-2018 Voedingsmiddelensector verduurzaamt productieketen
29-6-2018 Danone overweegt bio-groententeler te verkopen
21-6-2018 Jan Bijleveld nieuwe directeur Leo de Kock
21-6-2018 Hoe verzegelde containers worden opengebroken
20-6-2018 Chris Bruijnes nieuwe directeur Kennisinstituut Duurzaam Verpakken
13-6-2018 Daniel Bärtschi verlaat Bio Suisse
7-5-2018 Europese Commissie wil budget GLB met 5% verminderen
23-4-2018 1 op 3 werkt 10 jaar of langer bij dezelfde werkgever
26-3-2018 Tijdelijk minder productief door zomertijd
6-3-2018 Skal: 49 nieuwe gecertificeerden in februari 2018
2-3-2018 Twee biologische ondernemers strijden mee om titel Agrarisch Ondernemer van het Jaar 2018
2-3-2018 Bio leeft steeds meer onder Spanjaarden
23-2-2018 Vereniging BIO-NH gaat van start
23-2-2018 Europese biologische markt flink gegroeid in 2016
21-2-2018 Skal: 49 nieuwe gecertificeerden in januari 2018
21-2-2018 Biologische teelt groeit in Ecuador

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *