Tholen – Valentijnsdag, je moet ervan houden. Op de Dag van de Liefde kun je natuurlijk niet met lege handen aankomen. Je geliefde alleen een appje sturen is not done. Dus snel je als de wiedeweerga naar de dichtstbijzijnde winkel om je liefdesvlam op geheel biologische wijze aan te wakkeren. Boek maar vast een retourtje, want het zijn vooral biologische bedrijven in het buitenland die hierop inspelen, blijkt uit een rondgang op Twitter.
Biologisch-verantwoorde entertainment
"I wanna know what love is", zong de voorman van de jaren '80-band Foreigner al vol overgave. Anno 2018 krijgt de songtekst een passend vervolg. "But what does an 'organic' love mean to you?", kopt Amerikaanse Rhythm-and-blues-zanger Stockley in zijn
laatste tweet. Met zijn #OrganicChallenge daagt hij zijn volgers uit om hierover na te denken en hun bevindingen met de buitenwereld te delen. Zal muziek ooit nog eens in aanmerking komen voor een biologisch keurmerk? De zanger doet alvast een voorzichtige gooi.
Een hart van goud
Nederland kaasland, waar blijft jullie VOC-mentaliteit? Waar Groot-Brittannië vooralsnog schittert van afwezigheid in de voorlopige medaillespiegel van de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea – waar ons land er met de tweede plaats niet onverdienstelijk voorstaat – moeten we wel onze meerdere erkennen in de vindingrijkheid van onze overzeese buren als het gaat om hun kijk op 'Valentijnskazen'. De biologische cheddarkaas van
Godminster Farm heeft een hart van goud.
Zeg het met thee
Nog zo'n Brits-Nederlands onderonsje; Pukka is immers recentelijk nog overgenomen door Unilever. Met
Pukka love breng je je geliefde vast en zeker in extase met de hartverwarmende combinatie van biologische rozenblaadjes, kamille en lavendel. Althans, als je het etiket mag geloven. Independent Irish Health Foods, distributeur in gezonde voeding, heeft er in elk geval
alle vertrouwen in.
Ontmoeting in het park
Die Britten weten van geen ophouden. In het land waar flaneren tot volkssport is verheven, is een wandeling in een van de vele keurig aangeharkte parkjes een belangrijk onderdeel van de
daily strolling routine. Vind je 'Crush in the park' met
Pomegranate Crush van Secret Gardens, aldus het marketingapparaat van
Secret Gardens. Waarom bekruipt dan toch het gevoel dat deze foto stiekem hartje zomer is gemaakt? Ongetwijfeld in trek bij overijverige fitnessfanaten.
De bloemetjes en de bonbonnetjes
Een bosje bloemen dat niet verdort. Voor de vergeetachtige mannen onder ons die alvast een voorschot willen nemen op Valentijnsdag volgend jaar de ideale uitkomst! De geur van dit lavendelboeket blijft heerlijk intact. Alleen de chocolaatjes zal je er wel opnieuw bij moeten kopen. Grote kans dat die binnen een dag al op zijn. Het in Washington gevestigde
Pelindaba Lavender bevestigt nog maar eens dat bloemen en chocolade goed combineren.
Kalverliefde
Je bent jong en je wilt wat. Ook aan de kinderen wordt gedacht. Stonyfield Organic Kids geeft
lessen in de liefde met een yoghurt-snack. De snacks zijn voorzien van Valentijnskaarten van geschept papier. Dat is nou échte kalverliefde.
Finishing touch
Je tilt je een breuk met al die liefdadigheid. Voor de echte finishing touch verpak je je presentjes eens niet in zuurstokroze cadeaupapier, maar geef je - uiteraard - een goedgevulde
boodschappentas van biologische katoen, zo luidt de boodschap van Gardeners World Live.