Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio-ondernemers enthousiast over online marktplaatstool Food Value

Food Value is een online marktplaatstool waarmee lokale voedselketens zichzelf kunnen organiseren. De software stelt producenten in staat om verkoop te vereenvoudigen, administratie en betalingen te automatiseren en communicatie tussen de leden van de groep op vele manieren te faciliteren. Boeren, verwerkers, horeca, winkels en consumenten kunnen met behulp van Food Value samenwerken en diverse soorten groepen organiseren rondom hun aanbod, of vraag. Samen vorm je zo een op vertrouwen gebaseerde keten van professionals en klanten die zorg draagt voor een levensvatbare markt voor lokale voedselproductie.



Online Communicatienetwerk

Food Value is ontwikkeld door The Plant: een online communicatienetwerk dat groene projecten en producten ontwikkelt. Doel van The Plant is deze planeet zo snel mogelijk groener te krijgen, "want als we niet opschieten is er straks gewoon geen planeet meer over voor ons."

Voor de eerste grote testfase, waarin boeren, transporteurs, product-verrijkers, horeca en winkels samen hebben gekeken of en hoe het allemaal echt werkt, heeft The Plant, samen met partners als Gemeente Arnhem, Van Hall Larenstein, stichting Ortus en Van Akker naar Bos, als gezamenlijk opererende groep een Gelderse POP3 innovatieve concepten subsidie aangevraagd die in het voorjaar 2017 is toegekend. Het project zelf heeft op 11 september zijn officiƫle kick-off moment beleefd en is op 15 januari feestelijk afgerond met de lancering van de wekende tool. In het project hebben 23 boeren, winkels, transporteurs en horecabedrijven met ons mee getest en gedacht.

Nu dit project is afgerond zet The Plant het in de markt als een zeer betaalbare voor iedereen in te zetten tool en gaan we de Social Enterprise ontwikkelen. Het doel is om zo snel mogelijk zoveel mogelijk fantastische lokale voedselgroepen te bedienen met zo efficiƫnt mogelijk ontwikkelde en gefinancierde software. Waarom zou iedere voedselgroep eigen software moeten ontwikkelen?

Diverse bio-bedrijven zijn enthousiast over het initiatief en verwachten dat deze tool bij zal dragen aan het aanboren van nieuwe doelgroepen.

Bron: The Plant
Publicatiedatum: