Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Bio-ondernemers enthousiast over online marktplaatstool Food Value

Food Value is een online marktplaatstool waarmee lokale voedselketens zichzelf kunnen organiseren. De software stelt producenten in staat om verkoop te vereenvoudigen, administratie en betalingen te automatiseren en communicatie tussen de leden van de groep op vele manieren te faciliteren. Boeren, verwerkers, horeca, winkels en consumenten kunnen met behulp van Food Value samenwerken en diverse soorten groepen organiseren rondom hun aanbod, of vraag. Samen vorm je zo een op vertrouwen gebaseerde keten van professionals en klanten die zorg draagt voor een levensvatbare markt voor lokale voedselproductie.



Online Communicatienetwerk

Food Value is ontwikkeld door The Plant: een online communicatienetwerk dat groene projecten en producten ontwikkelt. Doel van The Plant is deze planeet zo snel mogelijk groener te krijgen, "want als we niet opschieten is er straks gewoon geen planeet meer over voor ons."

Voor de eerste grote testfase, waarin boeren, transporteurs, product-verrijkers, horeca en winkels samen hebben gekeken of en hoe het allemaal echt werkt, heeft The Plant, samen met partners als Gemeente Arnhem, Van Hall Larenstein, stichting Ortus en Van Akker naar Bos, als gezamenlijk opererende groep een Gelderse POP3 innovatieve concepten subsidie aangevraagd die in het voorjaar 2017 is toegekend. Het project zelf heeft op 11 september zijn officiŽle kick-off moment beleefd en is op 15 januari feestelijk afgerond met de lancering van de wekende tool. In het project hebben 23 boeren, winkels, transporteurs en horecabedrijven met ons mee getest en gedacht.

Nu dit project is afgerond zet The Plant het in de markt als een zeer betaalbare voor iedereen in te zetten tool en gaan we de Social Enterprise ontwikkelen. Het doel is om zo snel mogelijk zoveel mogelijk fantastische lokale voedselgroepen te bedienen met zo efficiŽnt mogelijk ontwikkelde en gefinancierde software. Waarom zou iedere voedselgroep eigen software moeten ontwikkelen?

Diverse bio-bedrijven zijn enthousiast over het initiatief en verwachten dat deze tool bij zal dragen aan het aanboren van nieuwe doelgroepen.

Bron: The Plant

Publicatiedatum: 13-2-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

14-2-2018 Chinezen monitoren bio-kippen met blockchain
26-1-2018 Agrodust komt met eerste zelf-rijdende zitsstofzuiger
23-1-2018 App gaat strijd tegen voedselverspilling aan
8-1-2018 Colruyt Group introduceert nieuwe app
3-1-2018 App Tuintalent leert tuinieren zonder pesticiden
19-12-2017 Inkomens op biologische melkveebedrijven licht gedaald
9-11-2017 Boer 2.0 zoekt verbinding met burgers via sociale media
30-10-2017 Betere sturing door inzicht in productieverliezen en data
24-10-2017 Voedselveiligheid en kwaliteit: pijlers in de voedselindustrie
20-10-2017 App helpt in spelvorm plasticgebruik te verlagen
10-10-2017 VK: maaltijdboxen stuwen afzet bio-AGF
5-10-2017 "Robots nemen het wieden uiteindelijk over"
3-10-2017 Blockchainplatform voor landbouw- en voedingsbedrijven beschikbaar
22-9-2017 Nieuw digitaal platform ontsluit EU-kennis biologische akkerbouw
21-9-2017 Colruyt Group introduceert digitaal platform 'Productzoeker'
12-9-2017 De reis van varken naar spek op je smartphone
27-6-2017 Nieuwe app beschikbaar voor beheersing Phytophthora in aardappel
23-5-2017 "Door Bizz-E verdwijnt veel handmatig werk"
28-4-2017 App brengt ontwikkeling lente in Ďachtertuiní in beeld
14-3-2017 Nieuwe app toont residu van gewasbeschermingsmiddelen

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *