Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl opent om de twee weken winkel in België

Het marktaandeel van Lidl blijft in België stijgen. In 2017 kwamen bijna maar liefst twee op de drie Belgen binnen bij Lidl en ze komen ook vaker terug. In een dalende markt sloot de supermarktketen het afgelopen jaar af met een gemiddeld marktaandeel van 8,6%, een record.

Uit de recentste cijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dat de groei van het marktaandeel van Lidl België zich gestaag verder zet. In 2017 kende de retailer een stijging van +0,4 punt. In 2016 was die stijging nog +0,1 punt.

Marktaandeel, penetratie en frequentie stijgen

Deze toename is grotendeels te danken aan een stijging in penetratie van 61,9 naar 63,4%, of +1,5 punt. Dat betekent dat bijna twee op de drie van de potentiële klanten minstens één keer per jaar naar Lidl komt voor zijn of haar inkopen. Daarnaast nam de gemiddelde frequentie toe met 0,7 punt. Ze komen dus vaker terug om hun aankopen te doen.

De frequentiegroei bij Lidl gaat in tegen de marktevolutie waar een daling opgemeten wordt van -3,3. De Lidl-klant shopt dus regelmatiger dan gemiddeld.

Binnenkort 300ste winkel

De groei van Lidl zet zich ook door in het aantal winkels in België. Binnenkort opent het 300ste filiaal zijn deuren. Tussen nu en 2020 wordt gemiddeld om de twee weken een winkel geopend. Bij deze nieuwe of vernieuwde filialen wordt duurzaamheid het vertrekpunt. Elke verbouwing of nieuwbouw beantwoordt aan de BREEAM very good standaard. Deze standaard quoteert naast energiebesparende maatregelen ook de impact op mobiliteit en het welzijn van de werknemer. Bovendien zal elke locatie uitgerust worden met gratis laadpalen voor de elektrische wagen en fiets.
Publicatiedatum: