Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Miljoeneninvesteringen voor biologische maaltijdbox Sun Basket

Sun Basket, een bedrijf uit de VS dat zich richt op biologische maaltijdboxen, heeft $58 miljoen (46,7 miljoen euro) aan investeringen opgehaald. De investering volgt op een eerdere investering van $9,2 miljoen (7,4 miljoen euro) van Unilever in mei

Het bedrijf onderscheidt zichzelf van andere bedrijven door recepten voor verschillende diĆ«ten aan te bieden. Naast dat het het bereiden van een maaltijd sneller en gemakkelijker maakt, richt Sun Basket zich ook op 'clean eating' om ervoor te zorgen dat mensen de juiste voedingswaarden binnen krijgen voor hun dieet. 

Het bedrijf gaat verder dan het aanbieden van paleo, zuivel-, gluten- en sojavrije maaltijden, en biedt ook veganistische, Mediterrane en pescotarische opties aan. Het bedrijf ziet zijn platform als een plek waar bedrijven uiteindelijk andere soorten producten kunnen gaan verkopen - een soort marktplaats voor alles wat een gezonde eter interessant vindt.

Maaltijdboxen waren in eerste instantie interessant voor investeerders door hun belofte om de supermarktindustrie te veranderen. Niet langer zouden mensen naar de supermarkt gaan om producten in te kopen, maar zouden zij complete maaltijden bij elkaar kunnen scharrelen en deze thuis (en soms voor minder geld) af laten leveren. De markt bewijst anders: maaltijdboxen vervangen de supermarkt (nog) niet: ze zijn vooralsnog te beperkt. Toch is het een innovatie die interessant blijkt voor consumenten en daarom ook voor supermarkten en anderen die mee willen doen in de sector.

Sun Basket wil niet zeggen of het overweegt om dergelijke deals te sluiten, maar in de tussentijd zorgt de laatste investering ervoor dat het bedrijf verder kan uitbreiden. Het bedrijf is van plan om dit kwartaal grotere distributiecentra op te zetten aan de oostkust en in het middenwesten. 

Publicatiedatum: