Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Fair Trade Original start export naar Duitsland
Fair Trade Original zet met haar producten de eerste stap op de Duitse consumentenmarkt. De ambitie van het non-profitmerk is om via export een versnelde groei te realiseren en om zo haar impact voor de lokale boeren en verwerkers te vergroten. De opname van 25 Aziatische producten bij supermarkt REWE Rahmati in Keulen geeft hiervoor het startsein.
Fair Trade Original kokosmelk, curry kruidenpasta’s, rijstnoedels, wok-sauzen en sambal: de ingrediënten worden in Thailand en Sri Lanka verbouwd en vervolgens lokaal bereid en verpakt. De producten zijn geïnspireerd op de receptuur van de makers. Bovendien zijn ze 100% plantaardig en dragen het Fairtrade keurmerk. Na het succes in de Nederlandse supermarkt zijn de producten vanaf nu ook in Duitsland verkrijgbaar.
Potentie op de Duitse markt
René Bakker, directeur van Fair Trade Original: "Ik ben overtuigd dat onze producten potentie hebben op de Duitse markt. We lieten op de eerste dag onze curries op de winkelvloer in Keulen proeven en de reacties bevestigden direct mijn optimisme. REWE Rahmati besloot ter plekke de proeverij uit te breiden. Intussen hebben we meer veelbelovende contacten in Duitsland."
Biologisch
De groeikansen in het buitenland zijn belangrijk voor de boeren met wie Fair Trade Original werkt. Voor de boeren in Thailand en Sri Lanka betekent méér afzet méér impact. René Bakker: "Naast fairtrade werken we in de keten aan biologische productie. Dit is soms een lang proces, maar door de intensieve samenwerking en het wederzijds commitment maken we vorderingen. In Duitsland is de vraag naar biologische producten groot, dus dit draagt direct bij aan onze groeidoelstelling."
Op dit moment liggen er twee biologische producten in de Duitse schappen, te weten Biologische Soja Saus en Biologische Kokosmelk.