Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




5 tot 10 maart
Diverse bio-partners voor De Nationale Week Zonder Vlees

Begin januari werd bekend gemaakt dat van 5-11 maart 2018 de eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats zal vinden in Nederland. Vandaag zijn officieel alle 53 partners van de campagne bekend, waaronder 9 retailers (o.a. Ekoplaza en Natuurwinkel).

In twee weken tijd van 43 naar 53 partners

Op het moment van de bekendmaking van het nieuws op 4 januari waren 43 partners onderdeel van de campagne. In twee weken tijd sloten nog 10 partijen zich aan, waaronder Aldi, COOP, Jumbo, Makro, Heinz, Honig, Zonnatura en de startups Chef Thor, Fruitfunk en Saus Guru.
 
De initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees is Isabel Boerdam, bekend van het foodblog en boek De Hippe VegetariŽr. "Mijn uitgangspunt was om 50 partners te vinden die als collectief de campagne zouden dragen. Dat is gelukt. Bedrijven van groot tot klein, food- en non-food hebben zich aangesloten, waaronder ook diverse retailers. Dit betekent dat we het onderwerp echt op de kaart gaan zetten in Nederland, en de drempel om minder vlees te eten gaan verlagen. Er staat iets moois te gebeuren van 5 tot 11 maart", aldus Isabel.


Isabel Boerdam tijdens een event van De Smaakspecialist afgelopen december.

Vanaf vandaag is aansluiten als partner niet meer mogelijk. De Nationale Week Zonder Vlees wordt mede mogelijk gemaakt door: Albert Heijn, Aldi, Becel, BioBrass, BioToday, Bolletje, Bonduelle, Chef Thor, COOP, DEEN, Deli2Go, Ekoplaza, Eosta, Fruitfunk, Garden Gourmet, GoodBite, Grand'Italia, Green Protein Alliance, HAK, Heinz, Honig, Iglo, Jumbo, Knorr, Lassie Rijst, Maggi, Makro, Maza, Moonen packaging, Natuurwinkel, Nuts about Nature, Oesterzwammen Vereniging, Oil & Vinegar, OLIJCK, Peak's Free From, Peulvruchten.nl, Philips, Professor Grunschnabel, Purple Bee Hive, Quorn, Saus.Guru, Smaakt, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Struik, Unox, VEANN, Verse Oogst, Vezet, Vivera, Willem & Drees en Zonnatura.
 

Over Nationale Week Zonder Vlees

Deze week zal vanaf nu jaarlijks gehouden worden. Het doel van de campagne is Nederland op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn.

Voor meer informatie: info@weekzondervlees.nl, www.weekzondervlees.nl

Publicatiedatum: 23-1-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-7-2018 Nieuw: Spicy Trio
14-6-2018 "Waardering voor de ambachtelijke kant van het bedrijf"
11-6-2018 Slechts 2% van de Duitsers is echt vegetariŽr
30-5-2018 DaniŽl Saat, Spirit: "Onze seitansteak staat op zichzelf"
25-4-2018 Vegetafel en Vegenement verhuizen terug naar Rotterdam
24-4-2018 Franse regering verbiedt vleesbenaming op vleesvervangers
16-4-2018 Markt voor vleesvervangers wint snel terrein
12-4-2018 "Mini Falafel veelzijdiger dan grote variant"
15-3-2018 "Hennepzaad is de nieuwe plantaardige proteÔnebron"
14-3-2018 Vanaf heden ook Farm Vegetables Smooth beschikbaar
12-3-2018 "Waardering voor positieve insteek Nationale Week Zonder Vlees"
8-3-2018 VegetariŽrsbond en Ekomenu slaan handen ineen
8-3-2018 Ook vegetariŽrs naar de biologische slager
8-3-2018 KidsProef: Speciale gastdocent in de Week Zonder Vlees
7-3-2018 'Nationale Week Zonder Vlees' om bewustwording te creŽren
5-3-2018 "Consumenten kopen graag voeding waar zeewier in zit"
5-3-2018 Nationale Week Zonder Vlees van start met meer dan 25.000 deelnemers
1-3-2018 "Veel variatie mogelijk met seitan"
30-1-2018 ĎKaasí van amandelen en cashewnoten
26-1-2018 "Zeewier maakt samenleving duurzamer"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *