In twee weken tijd van 43 naar 53 partners
Op het moment van de bekendmaking van het nieuws op 4 januari waren 43 partners onderdeel van de campagne. In twee weken tijd sloten nog 10 partijen zich aan, waaronder Aldi, COOP, Jumbo, Makro, Heinz, Honig, Zonnatura en de startups Chef Thor, Fruitfunk en Saus Guru.De initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees is Isabel Boerdam, bekend van het foodblog en boek De Hippe Vegetariƫr. "Mijn uitgangspunt was om 50 partners te vinden die als collectief de campagne zouden dragen. Dat is gelukt. Bedrijven van groot tot klein, food- en non-food hebben zich aangesloten, waaronder ook diverse retailers. Dit betekent dat we het onderwerp echt op de kaart gaan zetten in Nederland, en de drempel om minder vlees te eten gaan verlagen. Er staat iets moois te gebeuren van 5 tot 11 maart", aldus Isabel.
Isabel Boerdam tijdens een event van De Smaakspecialist afgelopen december.
Vanaf vandaag is aansluiten als partner niet meer mogelijk. De Nationale Week Zonder Vlees wordt mede mogelijk gemaakt door: Albert Heijn, Aldi, Becel, BioBrass, BioToday, Bolletje, Bonduelle, Chef Thor, COOP, DEEN, Deli2Go, Ekoplaza, Eosta, Fruitfunk, Garden Gourmet, GoodBite, Grand'Italia, Green Protein Alliance, HAK, Heinz, Honig, Iglo, Jumbo, Knorr, Lassie Rijst, Maggi, Makro, Maza, Moonen packaging, Natuurwinkel, Nuts about Nature, Oesterzwammen Vereniging, Oil & Vinegar, OLIJCK, Peak's Free From, Peulvruchten.nl, Philips, Professor Grunschnabel, Purple Bee Hive, Quorn, Saus.Guru, Smaakt, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Struik, Unox, VEANN, Verse Oogst, Vezet, Vivera, Willem & Drees en Zonnatura.
Over Nationale Week Zonder Vlees
Deze week zal vanaf nu jaarlijks gehouden worden. Het doel van de campagne is Nederland op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn.Voor meer informatie: info@weekzondervlees.nl, www.weekzondervlees.nl