Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




"Milieubewuste manier van landgebruik"
Hoe natuurrubber klimaatverandering tegengaat

HEVEA is een Deens merk dat zich specialiseert in het ontwerpen, ontwikkelen, produceren en verkopen van veilige, niet-giftige producten van natuurlijk rubber. Hevea Brasiliensis, beter bekend als de rubberboom, staat aan de basis van Hevea producten. Eco-groothandel strijdt actief tegen klimaatverandering en voor een betere wereld. Vandaag kijken we naar bomen, plantages en productie.



Natuurrubber is afkomstig van rubberbomen. Deze bomen groeien over hun volledige levensduur wel 23 meter. Volgroeide bomen kunnen een diameter hebben van wel 90 centimeter. 

Rubber aftappen is het proces waarbij het latex wordt verzameld uit de rubberboom. Er wordt een snee gemaakt in de barst van de boom, waaruit dan het sap stroomt. Het aftappen is een milieubewuste manier van landgebruik. Rubber kan duurzaam uit de bomen gewonnen worden voor ongeveer 35 jaar. Tijdens deze periode neemt de boom ongeveer 20 kg CO2 op uit de lucht. 

Rubber bomen groeien in tropische klimaten over de hele wereld. Het rubber dat Eco-groothandel gebruikt komt uit bomen in Zuidoost-AziŽ. Er wordt samengewerkt met producenten om goede werkomstandigheden op plantages en in fabrieken te verzekeren. 

Biologisch afbreekbaar 

Natuurlijk rubber is biologisch afbreekbaar wanneer het wordt blootgesteld aan zonlicht, vocht en frisse lucht. Door natuurlijk rubber te gebruiken in plaats van synthetisch rubber, siliconen of plastic (dat gemaakt wordt van olie of petroleum) wordt klimaatverandering tegengegaan. Er worden namelijk meer bomen voor geplant, en minder fossiele brandstof gebruikt.

Voor meer informatie: www.eco-groothandel.nl

Publicatiedatum: 12-1-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-1-2018 Bananenbrood van Ekoplaza 'Favoriet Bioproduct 2018'
17-1-2018 Biologisch afslankmenu aan huis bezorgd
15-1-2018 Lidl haalt levensmiddelen uit de webshop
15-1-2018 Ekoplaza Assen wil net als Jumbo blauwe zone rond winkel
12-1-2018 Een elastische oplossing voor voedselverspilling
8-1-2018 Groeneboekenshop.nl: 1200 groene boeken goed in het zicht
8-1-2018 Omzetgroei van 3,2% voor supermarkten in 2017
3-1-2018 Omzet Bio-Planet kwart gestegen naar 122 miljoen euro
2-1-2018 Zout- en verzadigd vetgehalte in levensmiddelen daalt langzaam
22-12-2017 Polen: 5,8% meer omzet voor Bio Planet
21-12-2017 Kerstmutsen en winkelwagentjesrace
20-12-2017 Coop Denemarken start fonds voor bio-landbouw
19-12-2017 "Als de klant erom vraagt, heeft bio kans van slagen"
18-12-2017 DeOnlineDrogist.nl zet in op biologisch assortiment
18-12-2017 Test-Aankoop: Bio-Planet favoriet onder Belgen
13-12-2017 Bio-Planet voortrekker in omzetstijging Colruyt Group
11-12-2017 Lidl Denemarken wil 50% meer bio-omzet in 2018
7-12-2017 Ekoplaza Nijkerk gaat sluiten
7-12-2017 Nieuw biologisch supermarktconcept 'Bio Family' in Polen
4-12-2017 Winnaar najaarsactie Bio+ bekend

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *