Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
1,95 miljoen euro voor driejarige campagne
Triodos Bank geeft kapitaalinjectie aan Organic Trade Board
Triodos Bank heeft op 5 januari kapitaal verstrekt aan de Organic Trade Board (OTB) om de omzet van biologische producten in het Verenigd Koninkrijk te helpen laten groeien. Er is 1,95 miljoen euro ingeruimd dat wordt gebruikt voor een driejarige marketingcampagne. Binnen deze campagne wist het succesvolle #FeedYourHappy-initiatief vorig jaar al de nodige groei te realiseren.
"Zonder de hulp van Triodos Bank waren we niet in staat om deze campagne door te zetten", aldus Adrian Blackshaw, voorzitter van OTB. "Hun flexibiliteit was van cruciaal belang om gehoor te geven aan onze financieringsbehoefte. Triodos begrijpt wat er speelt binnen de sector. We zijn verheugd over hun bijdrage binnen deze voor de sector zo belangrijke marketingcampagne."
OTB richt zich op het stimuleren van meer marktvraag voor biologische producten, vergroot de werkgelegenheid in de sector en draagt bij aan het collectief bewustzijn van de voordelen van biologisch. Met meer dan 135 leden die meer dan 70 procent van de Britse biologische markt vertegenwoordigen (merken, verwerkers, coöperaties en retailers) zijn ze de stem van de biologische industrie. De #FeedYourHappy-campagne heeft als doel de biologische omzet in het VK elk jaar met 5% te verhogen totdat deze in 2020 eindigt.
De omzet steeg meer dan wat de doelstelling voorschreef. In september lag de maand-op-maand omzet van biologisch voedsel met 7,1% hoger. De verkoop van biologisch vlees, vis en pluimvee steeg met 13,8%. Fruit steeg met 11,7% en boter met 41%.
De sector profiteerde van de gezamenlijke campagnes tussen de Organic September Organisation van Soil Association en de Feed Your Happy-organisatie van de Organic Trade Board, die breed werden uitgerold in winkels van Sainsbury's en Tesco.