Jan Groen, voorzitter BioNederland: "De trend naar minder vlees en minder koolhydraten is duidelijk terug te zien in de productlanceringen. Ook spelen nieuwe bioproducten in op het tegengaan van verspilling." Aan de verkiezing doen alleen nieuwe biologische producten mee. Een product is nieuw als het op de markt geïntroduceerd is sinds de vorige Bio-beurs (januari 2017) of gelanceerd wordt op deze Bio-beurs. Het kan hierbij gaan om een nieuw product, nieuwe productpresentatie (bijvoorbeeld verpakking) of een nieuwe toepassing van een bestaand product. Vorig jaar won Biobite met hun koelverse koek de titel van Favoriet Bioproduct 2017.
De volgende producten doen mee aan de verkiezing voor favoriet Bioproduct 2018:
- BIO-Center ZANN - Sweet Dreams
- De Rit - Kikkererwtenchips Sour Cream & Onion
- Udea - Bananenbrood
- Florentin - Falafel burger
- Florentin - Hummus +
- KOOC – Kant-en-klaar maaltijden
- Eco Warehouse - Vejibag
- Eco Warehouse - SoapLift
- De Traay - Honing met cranberry
- Biobites - Kokos Koekjes Chuncky Banana
- Lovechock - Extra Pure
- Terra Sana - Triangles Maïs & Peulvruchten
- La Vie Est Belle - RizRiz
De biologische sector groeit steeds harder en ieder jaar wordt het biologische assortiment verder uitgebreid met nieuwe producten. De biologische vakwereld ontmoet elkaar jaarlijks op de Bio-beurs, dé vakbeurs voor en van biologisch Nederland. Deze wordt gehouden op 17 en 18 januari 2018, in de Ijsselhallen Zwolle. BioNederland en de Bio-beurs juichen verdere ontwikkeling van de sector toe en willen dit graag op de Bio-beurs een podium bieden door middel van de bioproductverkiezing. Hier willen we nieuwe producten in de spotlight zetten zodat alle beursbezoekers direct kunnen zien wat er het afgelopen jaar aan mooie nieuwe producten ontwikkeld zijn. Bezoekers van de Bio-beurs kunnen stemmen op hun favoriete bioproduct. De nieuwe producten zijn te vinden in de entreehal.