Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tijdens de Horecava op 8 januari

De Kweker trapt Amsterdam Food Pitch 2018 af

Tijdens de horecavakbeurs Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker de Amsterdamse Food Pitch 2018. De Kweker is een Amsterdamse groothandel voor professionals in food en maakt zich al 50 jaar sterk voor innovatieve producten van startende producenten. Om dit jubileum te vieren, biedt de groothandel ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun lekkerste eet- of drankproduct daadwerkelijk in productie te nemen. Om vervolgens gekocht te worden door honderden foodprofessionals die dagelijks hun inkopen doen in de groothandel in Amsterdam. Een professionele vakjury beoordeelt alle inzendingen en op 19 april 2018 worden de finalisten bekendgemaakt. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel 'lekkerste product van 2018' en belandt in de schappen bij De Kweker. 


De procedure

De Amsterdam Food Pitch is een verkiezing voor (hobby)koks en foodies, die ervan dromen om hun product op het gebied van eten/drinken professioneel onder de aandacht en op de markt te brengen.

De kick-off van Amsterdam Food Pitch vindt plaats op 8 januari 2018, tijdens de eerste dag van horecavakbeurs Horecava 2018. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geïnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. De inschrijving is geopend tot 22 maart 2018.

Op 19 april 2018 maakt de vakjury de finalisten bekend aan het grote publiek. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok.

Vanaf 19 april 2018 gaat tevens het online stemproces van start zodat ook het publiek een stem heeft. Deze stemmen wegen voor 25 procent mee in de beoordeling. Tot de finale worden de producten en de makers op verschillende manieren in de spotlights gezet, zowel on- als offline.

Op 25 juni 2018 pitchen de finalisten in een boksring hun product voor de vakjury. Bij deze finale in de zelfbedieningsvestiging van De Kweker worden pers, vrienden en familie uitgenodigd. De stem van de vakjury is doorslaggevend en de winnaar wordt tijdens het event bekendgemaakt.

De hoofdprijs

De winnaar wint de titel 'Lekkerste product van 2018' en een geldbedrag van 1.500 euro. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus, waaronder PR & marketing bureau MissPublicity. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

Voor meer informatie: www.amsterdamfoodpitch.nl
Publicatiedatum: