Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




"Steeds meer belangstelling vanuit catering en foodservice"
Olijfolie en extra kikkererwten vormen optelsom in Hummus+

Tholen - Hummus+ is het nieuwste product in het aanbod van Florentin. "We hebben deze hummus verrijkt met biologische olijfolie uit Griekenland. In onze normale hummus verwerken we zonebloemolie. Ook bevat de Hummus+ meer kikkererwten, dit geeft een wat vollere smaakbeleving en hier krijgen we goede reacties op", vertelt Laura Scheel. Het in Mijdrecht gevestigde Florentin focust zich van begin af aan op het produceren van verse en authentieke Mediterraanse delicatessen, geheel biologisch.



Laura geeft aan dat de normale hummus ook gewoon beschikbaar blijft. "Dit product is nog altijd heel populair, maar we willen met deze Hummus+ ook een andere optie bieden. We merken dat de eindconsument steeds kritischer wordt en vinden het daarom zinvol om te blijven kijken waar de bestaande producten verbeterd kunnen worden."

De vraag naar de Florentin-producten op de Nederlandse markt groeit volgens Laura gestaag. "We zien dat er vanuit de catering en de foodservice steeds meer belangstelling komt. In deze segmenten richt men zich meer en meer op biologisch. Voor de vegetarische en veganistische klant was het aanbod in de catering en foodservice lange tijd vrij summier. Daarom is het erg fijn om te merken dat onze 50 gram hummus-verpakkingen inmiddels gretig aftrek vinden in de catering en foodservice. Het natuurvoedingskanaal heeft het daarentegen wat lastiger dit jaar. De natuurvoedingwinkels hebben veel concurrentie vanuit de conventionele hoek. Tegen dat soort volumes kan bio niet op." Laura benadrukt dat Florentin de bio-branche trouw zal blijven. "Wij richten ons puur op het natuurvoedingskanaal en dat blijven we ook doen."  

Andere introducties

Florentin heeft eerder dit jaar ook al diverse nieuwe producten geÔntroduceerd, zoals de Speltpita, Hummus Spicy en de Falafel burger en Falafel-broccoli burger. Laura merkt op dat vooral naar de burgers veel vraag is. "Deze burgers zijn gluten- en sojavrij. En makkelijk te bereiden; in de oven, pan en zelfs geschikt voor de BBQ.We merken dat er steeds meer consumenten zijn die ook het sojavrije aspect waarderen."
 
Voor meer informatie:
 
Monique van der Meer-Ruhe
Florentin
Energieweg 132
3641 RT Mijdrecht
0297 760462
monique@florentin.nl
www.florentin-bio.com

Publicatiedatum: 23-11-2017
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-7-2018 Nieuw: Spicy Trio
14-6-2018 "Waardering voor de ambachtelijke kant van het bedrijf"
11-6-2018 Slechts 2% van de Duitsers is echt vegetariŽr
30-5-2018 DaniŽl Saat, Spirit: "Onze seitansteak staat op zichzelf"
25-4-2018 Vegetafel en Vegenement verhuizen terug naar Rotterdam
24-4-2018 Franse regering verbiedt vleesbenaming op vleesvervangers
16-4-2018 Markt voor vleesvervangers wint snel terrein
12-4-2018 "Mini Falafel veelzijdiger dan grote variant"
15-3-2018 "Hennepzaad is de nieuwe plantaardige proteÔnebron"
14-3-2018 Vanaf heden ook Farm Vegetables Smooth beschikbaar
12-3-2018 "Waardering voor positieve insteek Nationale Week Zonder Vlees"
8-3-2018 VegetariŽrsbond en Ekomenu slaan handen ineen
8-3-2018 Ook vegetariŽrs naar de biologische slager
8-3-2018 KidsProef: Speciale gastdocent in de Week Zonder Vlees
7-3-2018 'Nationale Week Zonder Vlees' om bewustwording te creŽren
5-3-2018 "Consumenten kopen graag voeding waar zeewier in zit"
5-3-2018 Nationale Week Zonder Vlees van start met meer dan 25.000 deelnemers
1-3-2018 "Veel variatie mogelijk met seitan"
30-1-2018 ĎKaasí van amandelen en cashewnoten
26-1-2018 "Zeewier maakt samenleving duurzamer"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *