Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Doel 500 winkels in Scandinavië in de komende jaren"

Holland & Barrett neemt Zweedse keten Hälsa för alla over

Holland & Barrett Sweden, deel van Holland & Barrett International, eigendom van investeringsmaatschappij L1 Retail, heeft Hälsa för alla, de Zweedse specialist in natuurlijke gezondheid en welzijn, met 12 winkels in Stockholm, overgenomen. Holland & Barrett benadrukt haar ambitie om haar portfolio in de regio flink uit te breiden met toekomstige inlijvingen en acquisitie-activiteiten. 

Hälsa för alla is in 1986 opgericht door broer en zus Peter en Siv Britt-Marie Furusten, en legde de nadruk op gezonde voeding en beauty-producten. In 2014 werd de keten als franchise ondergebracht bij LIFE Europe AB. 

Holland & Barrett opende haar eerste winkel in Zweden in 2016 in de prestigieuze 'Mall of Scandinavia'. Sindsdien zijn daar drie andere winkels in de regio Stockholm bijgekomen. De overname van Hälsa för alla verviervoudigt daarmee in een keer het portfolio van Holland & Barrett. De retailer geeft te kennen van plan te zijn "een portfolio neer te zetten van circa 500 winkels verspreid over Scandinavië in de komende jaren."

Alle Hälsa för alla-winkels zullen een restyling krijgen naar het concept van Holland & Barrett en zullen het complete productaanbod van Holland & Barrett blijven voeren. Bij de transactie verhuizen ook de medewerkers mee.

"We hebben in het verleden al laten zien in zowel Nederland als België dat we weten hoe we onze logistiek, infrastructuur en retailkennis zo kunnen inzetten dat we een krachtige groei kunnen realiseren in thuismarkten", zegt Chris Keen Holland & Barrett. "Zweden is voor ons interessant gezien de volwassenheid van de markt en de consumentenvraag naar gezonde levensmiddelen."

Bron: Natural Products Global
Publicatiedatum: