Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Iconisch schoonmaakmiddel zelfs na 120 jaar actueler dan ooit"

Green Soap Company neemt Driehoek over van Unilever

Tholen – The Green Soap Company neemt het merk Driehoek over van Unilever. Generaties zijn opgegroeid met het iconische merk, dat bijna 120 jaar geleden voor het eerst zijn opwachting maakte. Met de overname wil oprichter Marcel Belt de markt van was- en schoonmaakmiddelen nog verder verduurzamen. "Het merk sluit naadloos aan bij onze duurzaamheidsmissie en is ondanks zijn leeftijd actueler dan ooit."



"Wekelijks wordt er voor miljoenen liters aan was- en schoonmaakmiddelen gebruikt in Nederland", licht Marcel toe. Met de bekendheid en reikwijdte van het merk hoopt hij een bijdrage te leveren aan het bewustwordingsproces rondom de milieu-impact van schoonmaakmiddelen. "Daarnaast is het natuurlijk mooi om zo'n product niet alleen nieuw leven in te blazen, maar ook te behouden voor Nederland."

Het is uitzonderlijk dat een concern van dergelijke allure een merk als Driehoek van de hand doet aan een kleinere partij, beseft ook Marcel. Het merk was bij een divers aantal supermarktketens al geruime tijd verkrijgbaar, maar trad nooit echt actief naar buiten. "Binnen de omvangrijke schoonmaakmiddelenlijn van Unilever werd Driehoek overschaduwd door merken als Jif en Glorix." Daar wil Marcel verandering in brengen. "We zullen het duurzaamheidsaspect veel nadrukkelijker communiceren in de hoop daarmee de hele markt een duwtje in de goede richting te geven." Driehoek zal zich, in tegenstelling tot het eigen merk Marcel's Green Soap, op het vlak van afzet vanwege de prijsstelling in de markt – "vrij agressief geprijsd" – in eerste instantie op het supermarktkanaal richten. 

Het producten van Driehoek worden gemaakt van natuurlijke zepen en zijn bijna volledig bioafbreekbaar. De zepen zijn geschikt ín en rondom het huis. Materialen als steen en hout blijven langer mooi dankzij de verzorgende werking die van de zepen uitgaat.

Ondernemersfamilie Kortman produceerde de zepen van Driehoek voor het eerst in 1898 in het Groot Holland gebouw in Delfshaven. In haar bestaan is het merk al enkele malen van eigenaar gewisseld. Vóór de acquisitie van Unilever is Driehoek ook eigendom geweest van Nederlandse bedrijven als Akzo en Douwe Egberts. 

Fleur van Bruggen van Unilever is content met de overname: "Het merk Driehoek past mooi bij the Green Soap Company. We hebben het gevoel dat dit mooie Hollandse merk daar in goede handen is."

Voor meer informatie: