Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Omzet Wessanen derde kwartaal 2017: +7,2%
Ook het derde kwartaal van 2017 sloot Wessanen af met groeicijfers. Zo steeg de omzet met 7,2% ten opzichte van het jaar ervoor. Daarmee komt de omzet van het huidige jaar tot en met kwartaal 3 uit op 473 miljoen euro. Vooral haar eigen merken vertoonden groei in tal van West-Europese landen.
De Duitse merken hebben weer schapruimte heroverd, hoofdzakelijk binnen apotheken. Ook de ontbijtgranen onder merk Allos vonden gretig aftrek.
In Frankrijk heeft Bjorg meer marktaandeel verkregen. De lijn glutenvrije producten werd eerder dit jaar geïntroduceerd. Ook de lijn vegetarische maaltijden blijkt daar een sterke groeimarkt.
De omzetstijging van Clipper en Whole Earth vertoonden in het VK en ook internationaal dubbele cijfers. Onder Clipper zijn een aantal nieuwe groene theeën aan het assortiment toegevoegd, onder Kallo is een promotiecampagne gestart om consumenten te bewegen richting gezondere alternatieven, zoals de biologische rijstwafels, te bewegen.
Op de Spaanse markt zijn een aantal zuivelalternatieven en vegetarische maaltijden op de markt gebracht onder het label Ecocesta.
In de Benelux doet de pindakaas van het merk Whole Earth het bijzonder goed. Ook de zuivelalternatieven van Zonnatura bekleden een nummer één-positie in het supermarktkanaal.
De acquisitie van Piramide, Ineobio, Mrs Crimble's en Biogran hebben voor 5,2% bijgedragen aan de omzet.