Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS oogst meer biologische zoete aardappelen

Nu de export van de zoete aardappeloogst van 2016 vorige week beëindigd is, ziet het er naar uit dat de aanvoer in 2017 het niveau van 2016 zal overschrijden. 

"We zijn gestart met de export van de oogst 2017 en de kwaliteit is uitstekend," vertelt Tami Long van Nash Produce uit Nashville. "We hadden geweldig weer deze zomer. We verwachten dan ook dat we minimaal de productie van 2016 zullen evenaren, zo niet overtreffen. Als het weer zo blijft dan zal de productie zeker hoger zijn."

In 2017 is de productie van biologische zoete aardappelen eveneens fors gestegen. Nash heeft zijn bioproductie het afgelopen jaar met 25% vergroot. "Consumenten kiezen steeds vaker voor bio," vertelt Long. "Daarnaast zijn millennials op zoek naar gezonde producten en neigen zij ook sterker naar biologische AGF."




Rebranding op komst

Gezien de potentiële productietoename wil Nash deze kans benutten om zijn merk een nieuwe 'look' te geven. "We gaan het hele bedrijf in een nieuw jasje steken," vertelt Long. "We hebben een nieuw fris imago nodig met dynamische kleuren en we nemen ook onze verpakkingen onder handen."

Long voegt er aan toe dat de mascotte van Nash, Mr. Yam, eveneens een facelift zal ondergaan om zijn plaats in het winkelschap verder te versterken. "We hopen hiermee kinderen aan te spreken," vervolgt Long. "De naam Mr. Yam is ook verwarrend omdat mensen dan denken dat ze yams hebben gegeten, terwijl het eigenlijk zoete aardappelen zijn. We gaan echter eerst met ons logo aan de slag en zullen vervolgens Mr. Yam een nieuwe naam geven."



Diversifiëren met aardappelen 

Naast de rebranding, onderzoekt Long mogelijkheden om waarde aan zoete aardappelen toe te voegen. "Veel consumenten denken alleen in dit jaargetijde aan zoete aardappelen, terwijl we het product 365 dagen per jaar beschikbaar hebben. We zijn dus in gesprek met een bedrijf dat zoete aardappelsap produceert. We zoeken ook andere mogelijkheden om onze zoete aardappelen bij de consument te brengen. Als we de mensen meer opties kunnen bieden, zal de vraag groeien. De toekomst dwingt ons om ons productaanbod verder te diversifiëren."


Voor meer informatie:
Tami Long
Nash Produce
T: +1-252-0443-6011 x231
tamilong@nashproduce.com
www.nashproduce.com
Publicatiedatum: