Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spaanse designer haalt de zon in huis bij Neleman

Met haar illustraties voor Unicef om de gevolgen van de wereldwijde luchtvervuiling bij kinderen onder de aandacht te brengen stond ze op de indrukwekkende shortlist van de World Illustration Awards 2017. Zo zijn er meer lijstjes en onderscheidingen die de Spaanse designer Veronica Grech achter haar naam kan zetten. Zoals de welklinkende Society of News Design Illustration Art Direction Portfolio Award of Excellence in 2016. Haar illustraties pronken immers regelmatig in The Telegraph, The Wall Street Journal en ook de Washington Post. En nu ook bij Neleman.



Valencia

Verónica heeft in Valencia haar academische graad in Fine Arts afgerond. Ze is dus bekend met de ziel van Valencia, het weer en de mensen. Het was haar wel duidelijk wat de illustraties voor Neleman uit moesten dragen. "Ik wilde een beeld maken van hoe mensen hun beste moment in de zomer kunnen herinneren. De perfecte sfeer. Dat kleine moment dat je voelt dat het leven perfect is en dat je alles hebt wat nodig is om intens gelukkig te zijn." Als je dan vraagt wat je hoopt dat de illustratie oproept bij mensen, dan is dat: 'Een glimlach.' Ik vind het mooie aan ontwerpen dat je emoties kunt uitdrukken met een afbeelding."

Creatief brein

Verónica: "Mensen willen graag geloven dat creativiteit iets magisch is. Ik geloof daar niet in. Creativiteit is een proces van inspanning. Je moet heel veel tekeningen maken en misschien wel duizenden slechte ideeën afschrijven voordat je een goed en relevant concept hebt ontwikkeld." Dat je jonge designers vrij spel geeft in het ontwerpproces, leidt tot mooie resultaten. Dat is te zien met de Neleman wijnetiketten die er inmiddels zijn. Van Pink Glasses tot 50 Reasons & 30 Wishes en Nucli. Een mooie collectie van jong talent. Voor Neleman ontwierp Veronica niet een nieuw wijnetiket, maar wel de cover van het binnenkort te verschijnen Neleman magazine én vijf verschillende ansichtkaarten om cadeau te geven bij de wijn. De kaarten worden ook in posterformaat gemaakt en zijn tevens beschikbaar voor het groeiend aantal wederverkopers van Neleman.

Zonnig

"De Neleman filosofie vond ik echt gaaf om mee te werken. Een biologisch product in een mooie verpakking. Voor mij is het belangrijk dat het hele plaatje klopt en mensen op alle mogelijke manieren inspireert. Het leven is uniek. We zouden meer bewust moeten zijn van onze dromen en die
najagen", besluit Verónica.

Voor meer informatie: www.neleman.org
Publicatiedatum: