Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Daisy Girl best verkochte bio-appelmerk in de VS

CMI Orchards bereidt het nieuwe seizoen van zijn biomerk Daisy Girl voor. De productie van bio-appelen wordt op 15 procent geraamd. CMI onderzoekt de mogelijkheden om de afzet van dit merk gedurende het seizoen 2017 nog verder uit te breiden. 



Volgens George Harter van CMI maakt het merk Daisy Girl een sterke omzetgroei door. Daisy Girl is al voor het tweede jaar op rij het bestverkochte biologische appelmerk in de Verenigde Staten.

Harter vertelt verder dat de vooruitzichten voor het bio-appelseizoen in Washington erg goed zijn. "Er zijn nieuwe Daisy Girl boomgaarden productief geworden. Onze aanvoer zal groeien en we zullen de retailafzet nog verder proberen uit te breiden buiten de 9.000 winkels die de Daisy Girl appelen vorig seizoen al verkochten."

Harter zegt dat Daisy Girl haar waarde voor de retail al bewezen heeft. Hij haalt scangegevens van Nielsen aan waaruit blijkt dat het merk op nummer één staat in de categorie biologische clubrassen en de bestverkochte appel is in de categorie verpakte biologische Gala, Fuji, Red Delicious, Ambrosia, Granny Smith en Rosalynn. 

Harter vertelt een beetje teleurgesteld te zijn door het feit dat de verpakte Daisy Girl Pink lady's in 2016 slechts op nummer twee eindigden. "We hebben hier dus nog wat werk te doen."

Steve Lutz van CMI legt uit dat het bedrijf de verpakking van 900 gram op de markt heeft gebracht om de retailprijs voor de consument te verlagen. Tegelijkertijd zorgt de nieuwe verpakking voor een betere presentatie in het winkelschap waardoor er waarde aan het product wordt toegevoegd.  

Lutz vertelt bovendien dat biologische merkproducten de prestaties van de gehele categorie aanjagen. "Het afgelopen seizoen genereerden voorverpakte bio-appelen een groei van 26 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. In dezelfde periode liep de afzet van merkloze en huismerk bio-appelen daarentegen met 10,2% terug."

Harter merkt tot slot op dat gezien de kleinere maten van de nieuwe oogst, retailers aanzienlijk meer winst zullen maken op hun zakken bio-appelen.

Voor meer informatie:
Linda McFarland 
T: +1 509 888 3418

Publicatiedatum: 9-10-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-1-2018 Sebastiaan Bos: "Er mag best een kluit aarde aan zitten"
23-1-2018 "Groei Spaans bio-areaal niet zo onstuimig als wordt voorgesteld"
22-1-2018 Franse bio-markt groeit
22-1-2018 Maandag soepdag op Tilburgse basisschool
19-1-2018 Máximaal aandacht voor pompoen op Bio-beurs
19-1-2018 Nieuw pakket phytophthora-resistente rassen Agrico
19-1-2018 Volkert Engelsman doet via koningin Máxima een appèl aan financiële sector
19-1-2018 Syngenta krijgt nul op rekest bij Europees Octrooibureau
17-1-2018 Joost maakt telersdroom waar met Heerlijke oogst
17-1-2018 Chili: 10% blauwe bessen biologisch geteeld
17-1-2018 Vraag naar biologische appel blijft groeien
17-1-2018 Bio-tuinderij Mühlingen opent kas 4,2 hectare
17-1-2018 "Meer bewustzijn voor behoud bodemstructuur en bodemleven"
16-1-2018 BioTropic neemt vier nieuwe rijpkamers in gebruik voor mango's
16-1-2018 Red Season, Italiaanse bio-aardbeien
16-1-2018 Bio Freshi Produce breidt uit met industriegroenten
16-1-2018 VK enige land in EU met afname areaal biologische sector
16-1-2018 Eerste bio-bedrijf in Oman gestart
15-1-2018 "Onkruid is grootste probleem bij quinoa"
15-1-2018 Internationale biologische paksoi-weken van start

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *