Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Daisy Girl best verkochte bio-appelmerk in de VS

CMI Orchards bereidt het nieuwe seizoen van zijn biomerk Daisy Girl voor. De productie van bio-appelen wordt op 15 procent geraamd. CMI onderzoekt de mogelijkheden om de afzet van dit merk gedurende het seizoen 2017 nog verder uit te breiden. 



Volgens George Harter van CMI maakt het merk Daisy Girl een sterke omzetgroei door. Daisy Girl is al voor het tweede jaar op rij het bestverkochte biologische appelmerk in de Verenigde Staten.

Harter vertelt verder dat de vooruitzichten voor het bio-appelseizoen in Washington erg goed zijn. "Er zijn nieuwe Daisy Girl boomgaarden productief geworden. Onze aanvoer zal groeien en we zullen de retailafzet nog verder proberen uit te breiden buiten de 9.000 winkels die de Daisy Girl appelen vorig seizoen al verkochten."

Harter zegt dat Daisy Girl haar waarde voor de retail al bewezen heeft. Hij haalt scangegevens van Nielsen aan waaruit blijkt dat het merk op nummer n staat in de categorie biologische clubrassen en de bestverkochte appel is in de categorie verpakte biologische Gala, Fuji, Red Delicious, Ambrosia, Granny Smith en Rosalynn. 

Harter vertelt een beetje teleurgesteld te zijn door het feit dat de verpakte Daisy Girl Pink lady's in 2016 slechts op nummer twee eindigden. "We hebben hier dus nog wat werk te doen."

Steve Lutz van CMI legt uit dat het bedrijf de verpakking van 900 gram op de markt heeft gebracht om de retailprijs voor de consument te verlagen. Tegelijkertijd zorgt de nieuwe verpakking voor een betere presentatie in het winkelschap waardoor er waarde aan het product wordt toegevoegd.  

Lutz vertelt bovendien dat biologische merkproducten de prestaties van de gehele categorie aanjagen. "Het afgelopen seizoen genereerden voorverpakte bio-appelen een groei van 26 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. In dezelfde periode liep de afzet van merkloze en huismerk bio-appelen daarentegen met 10,2% terug."

Harter merkt tot slot op dat gezien de kleinere maten van de nieuwe oogst, retailers aanzienlijk meer winst zullen maken op hun zakken bio-appelen.

Voor meer informatie:
Linda McFarland 
T: +1 509 888 3418

Publicatiedatum: 9-10-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-10-2017 22% fruitteelt Saksen-Anhalt biologisch
19-10-2017 "Overproductie dreigt door massale omschakeling naar bio"
18-10-2017 VS: Kansen voor cranberry-telers na magere oogst in Canada
18-10-2017 Frankrijk: bio-wortelen Bio c'Bon niet residuvrij
16-10-2017 Het wel en wee van een kleine Canadese biologische kasgroenteteler
16-10-2017 Duitsland: Bio-appeltelers optimistisch, ondanks kleinere oogst
16-10-2017 Klimaatverandering bedreigt wilde verwanten voedselgewassen
16-10-2017 Levenskrachten in voedsel meten met koperkristallisatiebeelden
16-10-2017 Waar blijven de tegenstanders van eerlijk rekenen?
13-10-2017 "Ga niet als een cowboy de markt op, maar sluit je aan bij een afzetpartij"
13-10-2017 Belang van bijenbestuiving op Bejos Open Dagen
13-10-2017 Koeien richten enorme ravage aan bij Amerikaanse bio-boer
12-10-2017 Bezwaren tegen sojapatent Monsanto afgewezen
11-10-2017 "Bij bio ng afhankelijker van de grillen van de natuur"
11-10-2017 Sil Oostendorp: teler in bijen- en vogelparadijs
10-10-2017 Bio wordt populairder in Iran
10-10-2017 Graanteeltseizoen: langdurige droogte, nauwelijks ziektedruk
10-10-2017 Uitgebreide gids biologische gewasbescherming vruchtgroenten verschenen
10-10-2017 Costa Rica grote exporteur biobananen en -ananas naar EU
10-10-2017 Bourgondisch genieten met een broodje kaas tussen de middag

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *