Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Daisy Girl best verkochte bio-appelmerk in de VS

CMI Orchards bereidt het nieuwe seizoen van zijn biomerk Daisy Girl voor. De productie van bio-appelen wordt op 15 procent geraamd. CMI onderzoekt de mogelijkheden om de afzet van dit merk gedurende het seizoen 2017 nog verder uit te breiden. 



Volgens George Harter van CMI maakt het merk Daisy Girl een sterke omzetgroei door. Daisy Girl is al voor het tweede jaar op rij het bestverkochte biologische appelmerk in de Verenigde Staten.

Harter vertelt verder dat de vooruitzichten voor het bio-appelseizoen in Washington erg goed zijn. "Er zijn nieuwe Daisy Girl boomgaarden productief geworden. Onze aanvoer zal groeien en we zullen de retailafzet nog verder proberen uit te breiden buiten de 9.000 winkels die de Daisy Girl appelen vorig seizoen al verkochten."

Harter zegt dat Daisy Girl haar waarde voor de retail al bewezen heeft. Hij haalt scangegevens van Nielsen aan waaruit blijkt dat het merk op nummer ťťn staat in de categorie biologische clubrassen en de bestverkochte appel is in de categorie verpakte biologische Gala, Fuji, Red Delicious, Ambrosia, Granny Smith en Rosalynn. 

Harter vertelt een beetje teleurgesteld te zijn door het feit dat de verpakte Daisy Girl Pink lady's in 2016 slechts op nummer twee eindigden. "We hebben hier dus nog wat werk te doen."

Steve Lutz van CMI legt uit dat het bedrijf de verpakking van 900 gram op de markt heeft gebracht om de retailprijs voor de consument te verlagen. Tegelijkertijd zorgt de nieuwe verpakking voor een betere presentatie in het winkelschap waardoor er waarde aan het product wordt toegevoegd.  

Lutz vertelt bovendien dat biologische merkproducten de prestaties van de gehele categorie aanjagen. "Het afgelopen seizoen genereerden voorverpakte bio-appelen een groei van 26 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. In dezelfde periode liep de afzet van merkloze en huismerk bio-appelen daarentegen met 10,2% terug."

Harter merkt tot slot op dat gezien de kleinere maten van de nieuwe oogst, retailers aanzienlijk meer winst zullen maken op hun zakken bio-appelen.

Voor meer informatie:
Linda McFarland 
T: +1 509 888 3418

Publicatiedatum: 9-10-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

24-5-2018 "Prettige aan bio-landbouw is de samenwerking met de natuur"
24-5-2018 "Door de droogte hebben we weinig onkruid"
24-5-2018 Voorjaar warm genoeg voor paksoi van buiten
24-5-2018 Velddemonstraties mechanische onkruidbestrijding in Noord-Nederland
24-5-2018 Deens bio-landbouwareaal groeit naar 245.000 hectare
23-5-2018 Biologisch boeren in Zeeland: "Het blijft een beetje aanmodderen hier"
23-5-2018 "Wij bieden grote diversiteit dankzij internationale recepten"
23-5-2018 Eerste Peruaanse bio-granaatappelen in Duitsland
22-5-2018 Nieuwe locatie boerderijwinkel biedt vijf keer zoveel ruimte
22-5-2018 Spanje: bioteelt in het bos
22-5-2018 San Marino gaat voor volledig biologisch
18-5-2018 Zeeuws bio-echtpaar legt voedselbos aan
18-5-2018 Biologische insecticide Carpovirusine EVO2 effectief tegen fruitmot
18-5-2018 Bessen plukken bij de Vlaamse bioboer
18-5-2018 Suriname: Ressortleiders DOAB volgen verdiepingscursus bio-landbouw
18-5-2018 AlmerŪa wil areaal biologische kasteelt verdubbelen
18-5-2018 Denemarken: Biologische landbouw heeft groene wensen voor nieuwe minister
18-5-2018 Nooit eerder waren er zoveel bio-bedrijven in Zwitserland
17-5-2018 "Het is essentieel om te beginnen met gezonde zaden"
17-5-2018 "300 miljoen hectare grond extra door zilte landbouw"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *