Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tim Westwell, mede-oprichter Pukka Herbs:

"We kunnen niet de minderheid blijven cateren"

De inlijving van Pukka Herbs door Unilever verraste de Britse en Nederlandse bio-sector behoorlijk. De oprichters van het theebedrijf vertelden in gesprek met Natural Products Global over hun drijfveren.

Tim Westwell: "Om de route van groei te bewandelen waren er grofweg twee keuzes: gebruik maken van vermogen van een private investeerder, of opgaan in een groter geheel, en daarbij ons merk te positioneren bij een toonaangevende speler. Optie één viel af: we hadden het gevoel dat investeerders te veel uit zijn op winstmaximalisatie. Na drie jaar is de koek op, en hoe dan verder?

Sebastian Pole: "De timing van de overname is perfect. We zitten nu middenin de theebusiness. We kunnen de boel nog sturen. Nu kunnen we onze plannen toekomstbestendig maken."

Tim Westwell: "Het partnership biedt ons de mogelijkheid flink op te schalen. We kunnen putten uit de sterk ontwikkelde distributiekanalen van Unilever. Nog voor de overname hadden we - ironisch genoeg - het Sustainable Agricultural Practices Programme van Unilever al in onze eigen bedrijfsvoering geïmplementeerd. Wat al goed is, moet je niet aan toornen."

Sebastian Pole: "Natuurlijk zijn we ook op de hoogte van alle kritiek. Maar aan de andere kant, we moeten niet wegkijken voor het feit dat Unilever voorloper is in het stimuleren van meer duurzame landbouw."

Tim Westwell: "We hebben met het team van Unilever om tafel gezeten. Ze laten een solide indruk achter en willen de de wereld echt veranderen. Hoeveel multinationals van Unilevers allure committeren zich aan de doelstelling tegen 2030 volledig CO2-neutraal te zijn? Beeld je eens in wat voor impact het heeft, als zoiets gehaald wordt. En wat ons ook aan het hart gaat: slechts 1,4 procent van alle verkochte voeding in het Verenigd Koninkrijk is biologisch. Sorry, maar we kunnen niet slechts de minderheid blijven cateren tijdens deze wereldwijde crisis."

Dit is een ingekorte versie van het interview. Lees hier het volledige interview terug (in het Engels).

Bron: Natural Products Global

Publicatiedatum: