Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook voor producten van Bio-Planet

Colruyt Group introduceert digitaal platform 'Productzoeker'

Colruyt Group lanceerde gisteren de website 'Productzoeker'. Dit digitale platform biedt informatie over voedingsproducten van de huismerken van de Colruyt Group, zoals Boni Selection en Everyday die verkrijgbaar zijn in Colruyt, OKay, Bio-Planet, Spar Colruyt Group en Collect & Go. Via filtering vindt de consument vlot of de huismerkproducten die in zijn voedingspatroon of dieet passen. Dat zal het leven vergemakkelijken van bijvoorbeeld mensen met een allergie of intolerantie, maar ook van iedereen die op zoek is naar betrouwbare informatie over ingrediënten en voedingswaarden of duurzaamheidsinformatie. Het is een nieuwe stap in de doelstelling van de groep om klanten zo transparant mogelijk te informeren over het bestaande productaanbod en hen te ondersteunen bij hun bewuste voedingskeuzes.



Opgebouwd vanuit leefwereld klant

Voor de ontwikkeling van dit digitale platform vertrok Colruyt Group van de heel diverse noden, verwachtingen en beweegredenen van de hedendaagse consument. Frans Colruyt, COO bij Colruyt Group: "We leven in complexe tijden met een overaanbod aan informatie, wat vaak voor onzekerheid en verwarring zorgt. Tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die bewust willen of moeten eten, uit noodzaak, voor hun eigen welzijn of voor een betere wereld. Daarom willen we de consument via dit platform vlotter toegang geven tot transparante en betrouwbare productinformatie."

"We trekken bewust de kaart van de huismerkproducten omdat de productinformatie hiervan geborgd wordt door onze eigen, interne kwaliteitsdienst en diëtisten. Met onze huismerken gaan we verder qua informatieverstrekking dan wat momenteel wettelijk verplicht is", aldus Frans Colruyt. Door te zoeken op onder meer ingrediënten, benaming, trefwoorden en barcode vindt de consument vlot de huismerkproducten die voldoen aan zijn persoonlijke voedingsbehoeften.

Wegwijs bij voedingsallergie of -intolerantie

De website biedt nu specifieke ondersteuning aan mensen met een voedingsallergie of –intolerantie: er kan bijvoorbeeld gefilterd worden op de 14 wettelijke allergenen. Later zal het platform, dat voortdurend geüpdatet wordt, zich ook toespitsen op onder meer mensen die bijvoorbeeld vegetarisch of veganistisch willen eten. Frans Colruyt: "Deze website is uniek in z'n soort. Nu kunnen consumenten gemakkelijk zoeken binnen het assortiment naar specifieke producten – bijvoorbeeld naar glutenvrije koekjes of bereide gerechten zonder ei. We maken het zeer gemakkelijk om precies die keuzes te maken die passen in een individueel voedingspatroon. Met een dergelijke verhoogde service naar de consument willen we als retailer zo onze maatschappelijke rol verder invullen."

Transparante en diepgaande productinformatie

Productzoeker biedt naast algemene info over gezondheid, allergenen en intolerantie ook nieuws over de afkomst en de duurzaamheid van de private labels van de groep. Frans Colruyt: "Op deze manier willen we op een heel transparante manier meer diepgaande productinformatie meegeven. Zo kunnen we heel concreet per product aangeven waar bijvoorbeeld de nutritionele samenstelling werd aangepast – een werk waarbij we al jaren de hoeveelheden zout, suiker en vetten verlagen in onze eigen merken."

Voor meer informatie: www.productzoeker.be
Publicatiedatum: