Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Voor niet-diervriendelijk vlees
Arjen Lubach komt met 'slechter leven'-keurmerk

Dat presentator Arjen Lubach zijn maatschappijkritische houding niet onder stoelen of banken schuift, bewees hij wel met de satirische ontvangst van de Amerikaanse president Donald Trump. Zijn videoboodschap werd internationaal bejubeld. Ook in eigen land zet Lubach de verhoudingen op scherp. In het VPRO-programma Zondag met Lubach introduceerde de coryfee een keurmerk voor niet-diervriendelijk vlees, het zogenaamde 'Slechter Leven'-keurmerk.



GeÔnteresseerden kunnen via de daarvoor bestemde website een stickervel bestellen om op vlees(verpakkingen) te plakken van dieren die een slecht leven hebben gehad. Net als bij verpakkingen voor rookwaren, gaat hier een waarschuwende werking van uit. Op het logo staan namelijk afbeeldingen van dieren die onder erbarmelijke omstandigheden leven. Lubachs initiatief volgt op het stijgende aantal stalbranden in Nederland en fungeert als manifest tegen de huidige bio-industrie.

Bron: Zondag met Lubach

Publicatiedatum: 18-9-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

12-12-2017 Investeerders: "Vleestaks binnen vijf tot tien jaar onvermijdelijk"
8-12-2017 Vogelgriep vastgesteld bij pluimveebedrijf in Biddinghuizen
8-12-2017 Terra-Pura schenkt 600 kilo bio-dierenvoeding aan Dierenthuis Almere
6-12-2017 "Sleutel tot vernieuwing in herdefinitie veevoer"
5-12-2017 Kwart consumenten verwacht minder vlees te gaan eten
30-11-2017 "Bio-landbouw verdient fokstieren uit biologische bedrijfssystemen"
29-11-2017 De Groene Weg introdueert EKO-code voor varkensvleesketen
15-11-2017 Nieuw bij Udea: Simmentaler Beef Steak Burger & Biefstuk gehaktballen
10-11-2017 ďDe hele keten is aan zet, dat begint al bij de voerfabriekĒ
8-11-2017 Vleesverkoopautomaat biedt speklapje Ďon the goí
2-11-2017 Yarrah bezoekt varkenshouderij tijdens Beter Leven-week 2017
2-11-2017 Plofkipcampagne Wakker Dier wint prijs voor effectieve reclame
1-11-2017 Slachterij Firma Tuithof gedecertificeerd
31-10-2017 Wildsaus De Watermolen nu ook eenmalig biologisch
20-10-2017 Daling vleesconsumptie gestopt
20-10-2017 Aantal boeren met Beter Leven-keurmerk in vijf jaar tijd verdubbeld
18-10-2017 Efteling enige attractiepark met bio in horeca-aanbod
17-10-2017 ďWe willen er graag een punt achter zettenĒ
12-10-2017 Omzet biologisch varkensvoer De Heus 30% gestegen
9-10-2017 "Vele externe bestellingen compenseren daling winkelomzet"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *