Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blockchain technologie tijdens Organic December

De reis van varken naar spek op je smartphone

Tijdens Organic September, een groot bio-offensief in het Verenigd Koninkrijk, heeft Soil Association de handen ineengeslagen met startup techbedrijf Provenance, om de supply chain van diverse producten van boerderij tot winkelschap, in kaart te brengen. Vanaf 6 september kunnen bezoekers van de zogeheten As Nature Intented-winkels aan de hand van verpakkingen van Eversfield Organics, precies zien welke weg het spek heeft afgelegd. De pilot maakt gebruik van Near Field Communications (NFC) technologie, dezelfde technologie waarmee ingecheckt kan worden in het openbaar vervoer. Je smartphone moet dan wel NFC ondersteunen.



Bezoekers kunnen op deze manier precies zien wie welke certificeringsinstantie bij het product betrokken is, welke criteria werden gevolgd om het product biologisch te mogen noemen, hoe de supply chain is opgezet en hoe het er precies aan toe gaat bij de eerste schakel in de keten: de boerderij.

"Jessi Baker, directeur en oprichter van Provenance: "We zijn verheugd over onze samenwerking met Soil Association en de integratie van deze Blockchain-technologie in het door ons gebruikte volgsysteem. Aan de hand van deze informatie, kunnen we een makkelijke, veilige en betrouwbare digitale dimensie aan voeding toevoegen."



Clare McDermott, Business Development Director van Soil Association: "We zijn trots op de pioniersrol die we hierin mogen vertegenwoordigen. De consument van vandaag is niet alleen bewust op zijn gezondheid en welzijn, maar ook op de manier waarop hij zijn informatie verkrijgt - en of deze overeenkomt met zijn waarden. Het is zaak om het wantrouwen onder consumenten over de herkomst van hun voeding, serieus te nemen en ook weg te nemen. Deze tool geeft consumenten de transparantie waar zij om vragen.

En ook Jeff Martin, directeur van As Nature Intended, is verheugd. "We zijn er trots op deel uit te maken van dit project. We geloven dat klanten het verdienen om meer vertrouwen te hebben in hun winkels. Met deze tools kunnen we langetermijnrelaties aangaan met onze klanten en hun waarden in de praktijk brengen.



Bron: Soil Association
Publicatiedatum: