Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Blockchain technologie tijdens Organic December
De reis van varken naar spek op je smartphone

Tijdens Organic September, een groot bio-offensief in het Verenigd Koninkrijk, heeft Soil Association de handen ineengeslagen met startup techbedrijf Provenance, om de supply chain van diverse producten van boerderij tot winkelschap, in kaart te brengen. Vanaf 6 september kunnen bezoekers van de zogeheten As Nature Intented-winkels aan de hand van verpakkingen van Eversfield Organics, precies zien welke weg het spek heeft afgelegd. De pilot maakt gebruik van Near Field Communications (NFC) technologie, dezelfde technologie waarmee ingecheckt kan worden in het openbaar vervoer. Je smartphone moet dan wel NFC ondersteunen.



Bezoekers kunnen op deze manier precies zien wie welke certificeringsinstantie bij het product betrokken is, welke criteria werden gevolgd om het product biologisch te mogen noemen, hoe de supply chain is opgezet en hoe het er precies aan toe gaat bij de eerste schakel in de keten: de boerderij.

"Jessi Baker, directeur en oprichter van Provenance: "We zijn verheugd over onze samenwerking met Soil Association en de integratie van deze Blockchain-technologie in het door ons gebruikte volgsysteem. Aan de hand van deze informatie, kunnen we een makkelijke, veilige en betrouwbare digitale dimensie aan voeding toevoegen."



Clare McDermott, Business Development Director van Soil Association: "We zijn trots op de pioniersrol die we hierin mogen vertegenwoordigen. De consument van vandaag is niet alleen bewust op zijn gezondheid en welzijn, maar ook op de manier waarop hij zijn informatie verkrijgt - en of deze overeenkomt met zijn waarden. Het is zaak om het wantrouwen onder consumenten over de herkomst van hun voeding, serieus te nemen en ook weg te nemen. Deze tool geeft consumenten de transparantie waar zij om vragen.

En ook Jeff Martin, directeur van As Nature Intended, is verheugd. "We zijn er trots op deel uit te maken van dit project. We geloven dat klanten het verdienen om meer vertrouwen te hebben in hun winkels. Met deze tools kunnen we langetermijnrelaties aangaan met onze klanten en hun waarden in de praktijk brengen.



Bron: Soil Association

Publicatiedatum: 12-9-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-9-2017 Colruyt Group introduceert digitaal platform 'Productzoeker'
27-6-2017 Nieuwe app beschikbaar voor beheersing Phytophthora in aardappel
23-5-2017 "Door Bizz-E verdwijnt veel handmatig werk"
28-4-2017 App brengt ontwikkeling lente in ‘achtertuin’ in beeld
14-3-2017 Nieuwe app toont residu van gewasbeschermingsmiddelen
2-3-2017 Nieuwe app geeft advies voor voeding op maat
1-3-2017 App Hiiper vergelijkt goedkoopste super voor boodschappenlijst
22-2-2017 PostNL breidt foodbezorging verder uit
25-1-2017 Chinese onderzoekers ontwikkelen geheugenchip van eierschalen
16-1-2017 Natudis lanceert nieuwe webshop met focus op productkennis
16-1-2017 Kleine landbouwrobot Oz vindt zijn weg in kassenteelt
11-1-2017 Boerin zoekt medestanders voor opzetten online marktplaats
4-1-2017 App scant product op verborgen E-nummers en plastics
7-11-2016 Slimme app meet schadelijke stoffen in voeding
4-11-2016 Robot op zonne-energie detecteert onzuiverheden in gewas
5-10-2016 Verbeterchecktool voor bedrijven in duurzame voeding ontwikkeld
4-10-2016 Nieuw platform voor kennisuitwisseling boeren gelanceerd
29-8-2016 Consument helpt wetenschappers via voedingsapp aan nieuwe inzichten
18-8-2016 ResQ app: slimme service die voedselverspilling in horeca tegengaat
15-8-2016 Boer&Bunder: nieuwe gewaspercelenlaag 2016 beschikbaar

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *