Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Blockchain technologie tijdens Organic December
De reis van varken naar spek op je smartphone

Tijdens Organic September, een groot bio-offensief in het Verenigd Koninkrijk, heeft Soil Association de handen ineengeslagen met startup techbedrijf Provenance, om de supply chain van diverse producten van boerderij tot winkelschap, in kaart te brengen. Vanaf 6 september kunnen bezoekers van de zogeheten As Nature Intented-winkels aan de hand van verpakkingen van Eversfield Organics, precies zien welke weg het spek heeft afgelegd. De pilot maakt gebruik van Near Field Communications (NFC) technologie, dezelfde technologie waarmee ingecheckt kan worden in het openbaar vervoer. Je smartphone moet dan wel NFC ondersteunen.



Bezoekers kunnen op deze manier precies zien wie welke certificeringsinstantie bij het product betrokken is, welke criteria werden gevolgd om het product biologisch te mogen noemen, hoe de supply chain is opgezet en hoe het er precies aan toe gaat bij de eerste schakel in de keten: de boerderij.

"Jessi Baker, directeur en oprichter van Provenance: "We zijn verheugd over onze samenwerking met Soil Association en de integratie van deze Blockchain-technologie in het door ons gebruikte volgsysteem. Aan de hand van deze informatie, kunnen we een makkelijke, veilige en betrouwbare digitale dimensie aan voeding toevoegen."



Clare McDermott, Business Development Director van Soil Association: "We zijn trots op de pioniersrol die we hierin mogen vertegenwoordigen. De consument van vandaag is niet alleen bewust op zijn gezondheid en welzijn, maar ook op de manier waarop hij zijn informatie verkrijgt - en of deze overeenkomt met zijn waarden. Het is zaak om het wantrouwen onder consumenten over de herkomst van hun voeding, serieus te nemen en ook weg te nemen. Deze tool geeft consumenten de transparantie waar zij om vragen.

En ook Jeff Martin, directeur van As Nature Intended, is verheugd. "We zijn er trots op deel uit te maken van dit project. We geloven dat klanten het verdienen om meer vertrouwen te hebben in hun winkels. Met deze tools kunnen we langetermijnrelaties aangaan met onze klanten en hun waarden in de praktijk brengen.



Bron: Soil Association

Publicatiedatum: 12-9-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

27-3-2018 App tegen voedselverspilling gelanceerd in Amsterdam
22-3-2018 Boodschappen voor elkaar doen bij Bio-Planet
22-2-2018 Gebr. Verkooyen neemt mobiele mix- en pompinstallatie in gebruik
14-2-2018 Chinezen monitoren bio-kippen met blockchain
13-2-2018 Bio-ondernemers enthousiast over online marktplaatstool Food Value
26-1-2018 Agrodust komt met eerste zelf-rijdende zitsstofzuiger
23-1-2018 App gaat strijd tegen voedselverspilling aan
8-1-2018 Colruyt Group introduceert nieuwe app
3-1-2018 App Tuintalent leert tuinieren zonder pesticiden
19-12-2017 Inkomens op biologische melkveebedrijven licht gedaald
9-11-2017 Boer 2.0 zoekt verbinding met burgers via sociale media
30-10-2017 Betere sturing door inzicht in productieverliezen en data
24-10-2017 Voedselveiligheid en kwaliteit: pijlers in de voedselindustrie
20-10-2017 App helpt in spelvorm plasticgebruik te verlagen
10-10-2017 VK: maaltijdboxen stuwen afzet bio-AGF
5-10-2017 "Robots nemen het wieden uiteindelijk over"
3-10-2017 Blockchainplatform voor landbouw- en voedingsbedrijven beschikbaar
22-9-2017 Nieuw digitaal platform ontsluit EU-kennis biologische akkerbouw
21-9-2017 Colruyt Group introduceert digitaal platform 'Productzoeker'
27-6-2017 Nieuwe app beschikbaar voor beheersing Phytophthora in aardappel

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *