Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"La Vida Vegan-lijn scoort heel goed"

Wereldwijd bereik voor bio-chocopasta's

Tholen – De teller staat inmiddels op 60. In zoveel verschillende landen staan de chocoladepasta's van Brinkers in de schappen. "Op dit moment is de Verenigde Staten een grote groeimarkt voor biologische chocoladepasta’s en hebben we onlangs de eerste contacten voor de distributie van ons eigen merk gelegd. Dat is gaaf om te zien", vertelt Domenique Scheuten-van Haagen. Niet voor niets hebben ze bij het in Enschede gevestigde Brinkers dan ook de nodige uitbreidingsplannen. "In een groter magazijn kunnen we meer voorraad opslaan."



De diverse landen hebben ook verschillende voorkeuren, meent Domenique. "In Frankrijk en Duitsland is niet veel vraag naar duoproducten, maar het valt op dat ze in Oost-Europa juist meer gaan voor duo. De hazelnootpasta doet het eigenlijk overal goed. En in het zuiden van Europa scoren de carob-varianten hogere ogen dan hier in Nederland." Carob is een alternatief voor cacao en chocolade, gemaakt van de peulen van de johannesbroodboom. Domenique geeft aan dat onder meer de vraag vanuit Oost-Europa opvallend hard groeit. "Ondanks het feit dat ze daar heel prijsbewust zijn, stijgt de vraag naar biologisch enorm."



Brinkers is een echt familiebedrijf en sinds 1987 produceert Brinkers biologische chocoladepasta's. "It's My Life was het eerste product onder ons eigen merk. In Duitsland is It's My Life, de biologische en Fairtrade chocoladepasta al lang op de markt, en nog steeds groeiende. Onlangs hebben we in Duitsland ook La Vida Vegan geïntroduceerd, wat een perfecte aanvulling is op het assortiment chocoladepasta's."


Productintroducties op beurzen

Heel belangrijk zijn de verschillende beursdeelnames in de loop van het jaar. De Anuga in oktober is een erg belangrijke beurs. "We zijn altijd al weken van tevoren afspraken aan het maken met klanten, zodat we zoveel mogelijk mensen kunnen spreken op deze beurzen. Uiteraard biedt het ook de ideale gelegenheid om meteen wat nieuwe contacten te leggen. En beurzen bieden natuurlijk een ideale gelegenheid om nieuwe producten te presenteren. Zo liggen er ook weer plannen voor een productintroductie op Anuga. En we schenken daar extra aandacht aan La Vida Vegan, de lijn die we in februari van dit jaar op de BIOFACH geïntroduceerd hebben. Deze vegan-lijn scoort heel goed. Er is veel waardering voor de ingrediënten, of beter gezegd voor wat we juist weg hebben gelaten in het recept. Ook in Duitsland is veel belangstelling voor La Vida Vegan. Daar staat het in de schappen bij de supermarkten."



Corporate Social Responsibility

Brinkers gebruikt Corporate Social Responsibility (CSR) om bij te dragen aan duurzame ontwikkeling door economische, sociale en omgevingsvoordelen voor alle stakeholders. Dit komt tot uitdrukking op de manier waarop het bedrijf zich bezighoudt met aspecten zoals het welzijn van haar medewerkers in de vorm van gedragscodes, diversiteit en participatie, maar tegelijkertijd haar verantwoordelijkheid te nemen met betrekking tot de internationale mensenrechten. Vanuit het omgevingsoogpunt functioneert Brinkers, waar mogelijk, binnen de bestaande ecologische voorwaarden, bijvoorbeeld door groene energie te gebruiken en duurzame grondstoffen in te kopen. In 2017 zijn meer dan 80% van alle grondstoffen duurzaam, waardoor Brinkers serieus kan bijdragen aan de eliminatie van risico's in voedselveiligheid en milieu.



CSR is een integraal onderdeel van de Brinkers-filosofie, verankerd in alle processen van het bedrijf. Naast het bovenstaande streeft Brinkers niet alleen naar uitstekende financiële resultaten, maar tegelijkertijd investeert Brinkers in de economische effecten van haar bedrijfsactiviteiten regionaal, zoals langdurige werkgelegenheid, verbetering van infrastructuur en sponsoring door inspirerende lokale en regionale sponsoring. In januari 2018 wordt het 'Brinkers Sustainability Charter' gepresenteerd.

Voor meer informatie:

Domenique Scheuten–van Haagen
Brinkers Food
Marssteden 58
7547 TD Enschede
053 4282825
d.vanhaagen@brinkers.com
www.brinkers.com