Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Simon LÚvelt presenteert vernieuwde winkelformule
"Winkelier neemt de klant mee op avontuur"

Tholen - Simon LÚvelt heeft afgelopen zaterdag 9 september de vernieuwde winkelformule gepresenteerd. In de winkel aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam kon men een kijkje komen nemen in de - letterlijke - proefwinkel van de nieuwe formule. "De opening was drukbezocht, dat is een goed teken. De klanten vonden het erg leuk dat ze veel konden proeven en ook zelf aan de slag mochten gaan. In al onze winkels komt in de toekomst het proeven en beleven centraal te staan. De winkelier gaat als gids fungeren die de klant meeneemt op avontuur. De klant kan zelf experimenteren, leren over nieuwe zetmethoden, proeven en ervaren. Om zo uiteindelijk meer over de wereld van koffie en thee te ontdekken en kennis te maken met nieuwe smaken."



Het toevoegen van beleving aan de winkel is volgens Sanne essentieel in de huidige tijd. "Interactie is heel belangrijk, het moet voor de klant een voordeel hebben om naar de winkel te gaan in plaats van de thee of koffie online te kopen. Dan moet je iets extra's bieden. Op een prominente plaats in het midden van de pilotwinkel staan twee proefbalies. Dat is echt de blikvanger van de winkel. Daaromheen staan de koffiesilo's en voorverpakte producten. De focus ligt op het midden van de winkel, daar gebeurt van alles."



Het gaat volgens Sanne om een proefperiode van ongeveer een jaar. "We hebben er bewust voor gekozen om vˇˇr de feestdagen te starten, dan zien we meteen of het winkelontwerp ook in die drukke periode goed werkt. En aan de hand van deze pilotwinkel gaan we ook onze andere winkels uiteindelijk verbouwen naar de nieuwe stijl."



Simon LÚvelt heeft momenteel 45 winkels. Het bedrijf is ook heel actief in duurzame handel in thee en koffie. Sanne vertelt dat het biologische aandeel nog altijd toeneemt. "Biologisch is altijd al een belangrijk onderdeel van Simon LÚvelt geweest. We proberen zoveel mogelijk biologische producten in te kopen. Daar blijven we ons ook op richten. Het aandeel is de laatste jaren dan ook alleen maar verder toegenomen. Op dit moment is circa 80% van de thee biologisch en circa 50% van de koffie. Bijna 100% van de koffie is gecertificeerd, maar dat kunnen ook andere duurzame keurmerken zijn zoals UTZ, Rainforest Alliance en Fairtrade. Van onze thee is 80% gecertificeerd."


Voor meer informatie:

Sanne Sips
Simon LÚvelt
A. Hofmanweg 3
2031 BH Haarlem
023 5122522
s.sips@simonlevelt.com
www.simonlevelt.com

Publicatiedatum: 12-9-2017
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-6-2018 Karel Thieme terug van bezoek aan Chinese Thee expositie
18-6-2018 's Werelds eerste natuurlijke sulfietvervanger
14-6-2018 Een blondje met een snor
14-6-2018 Nieuwe zomersmaak bio-frisdrank: Watermelon
6-6-2018 Biologische wijnen uit onbekendere wijnlanden
6-6-2018 Genieten van bio-biertje in haven Monnickendam
1-6-2018 Nieuw in Nederland: Captain Kombucha
28-5-2018 Franse wijnbouwers voelen gevolgen nachtvorst en hagel
25-5-2018 Gin gemaakt uit eigen biologische bloementuin
25-5-2018 Overschotten bio-brood en regenwater in bier
24-5-2018 De Grote Hamersma gaat biologisch
24-5-2018 Brouwerij Roman doet intrede op biologische biermarkt
24-5-2018 Nieuw: Amandel NILK
24-5-2018 Pukka moet naam 'Detox' thee aanpassen
22-5-2018 Biologische sapjesfabriek opgezet in flat
18-5-2018 "Al onze nieuwe wijnen zijn biologisch of bio-dynamisch"
16-5-2018 In vier jaar tijd van bio-bier uit schuur naar eigen brouwerij en proeflokaal
16-5-2018 Coca-Cola introduceert over heel Europa nieuw bio-assortiment Honest
15-5-2018 Nieuw: biologische cafe´nevrije espresso
14-5-2018 Bio-wijnbouwer krijgt titel 'Magister Vini Optimus Honoris Causa'

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *