Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Simon Lévelt presenteert vernieuwde winkelformule
"Winkelier neemt de klant mee op avontuur"

Tholen - Simon Lévelt heeft afgelopen zaterdag 9 september de vernieuwde winkelformule gepresenteerd. In de winkel aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam kon men een kijkje komen nemen in de - letterlijke - proefwinkel van de nieuwe formule. "De opening was drukbezocht, dat is een goed teken. De klanten vonden het erg leuk dat ze veel konden proeven en ook zelf aan de slag mochten gaan. In al onze winkels komt in de toekomst het proeven en beleven centraal te staan. De winkelier gaat als gids fungeren die de klant meeneemt op avontuur. De klant kan zelf experimenteren, leren over nieuwe zetmethoden, proeven en ervaren. Om zo uiteindelijk meer over de wereld van koffie en thee te ontdekken en kennis te maken met nieuwe smaken."



Het toevoegen van beleving aan de winkel is volgens Sanne essentieel in de huidige tijd. "Interactie is heel belangrijk, het moet voor de klant een voordeel hebben om naar de winkel te gaan in plaats van de thee of koffie online te kopen. Dan moet je iets extra's bieden. Op een prominente plaats in het midden van de pilotwinkel staan twee proefbalies. Dat is echt de blikvanger van de winkel. Daaromheen staan de koffiesilo's en voorverpakte producten. De focus ligt op het midden van de winkel, daar gebeurt van alles."



Het gaat volgens Sanne om een proefperiode van ongeveer een jaar. "We hebben er bewust voor gekozen om vóór de feestdagen te starten, dan zien we meteen of het winkelontwerp ook in die drukke periode goed werkt. En aan de hand van deze pilotwinkel gaan we ook onze andere winkels uiteindelijk verbouwen naar de nieuwe stijl."



Simon Lévelt heeft momenteel 45 winkels. Het bedrijf is ook heel actief in duurzame handel in thee en koffie. Sanne vertelt dat het biologische aandeel nog altijd toeneemt. "Biologisch is altijd al een belangrijk onderdeel van Simon Lévelt geweest. We proberen zoveel mogelijk biologische producten in te kopen. Daar blijven we ons ook op richten. Het aandeel is de laatste jaren dan ook alleen maar verder toegenomen. Op dit moment is circa 80% van de thee biologisch en circa 50% van de koffie. Bijna 100% van de koffie is gecertificeerd, maar dat kunnen ook andere duurzame keurmerken zijn zoals UTZ, Rainforest Alliance en Fairtrade. Van onze thee is 80% gecertificeerd."


Voor meer informatie:

Sanne Sips
Simon Lévelt
A. Hofmanweg 3
2031 BH Haarlem
023 5122522
s.sips@simonlevelt.com
www.simonlevelt.com

Publicatiedatum: 12-9-2017
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-9-2017 Wijnstokken leasen? Het kán!
21-9-2017 "We kunnen niet de minderheid blijven cateren"
18-9-2017 RAI Europees podium voor nieuwe biologische Lavazza-blend
15-9-2017 Rooskleurige toekomst voor biologische wijn
12-9-2017 Fransen niet vies van een zelfgebrouwen speciaalbiertje
8-9-2017 Mosselpan brengt duurzame wijn- en visproducent samen
8-9-2017 Londense metro verandert in oerwoud
7-9-2017 Unilever neemt Pukka Herbs over
7-9-2017 Bouillon de nieuwe koffie?
7-9-2017 Sappen duurder door prijsstijging verwerkingsfruit
6-9-2017 Nieuw van Piramide: Intense Mix
6-9-2017 Suikerhoudende frisdranken geweerd van middelbare scholen
29-8-2017 "In 30 jaar nog nooit een product geschrapt"
17-8-2017 Europees vooruitzicht bio-kokosnootwater ronduit positief
15-8-2017 Nieuw: Vermut Organic
8-8-2017 "Geitenwollensokkensfeer van natuurvoedingswinkels is verleden tijd"
21-7-2017 Koelkastje stimuleert impulsaankopen bio-smoothies
17-7-2017 Nieuw in Nederland: Café Michel
6-7-2017 mymuesli breidt assortiment uit met twee biologische melksoorten
6-7-2017 Biowijnmaker in de clinch met NRC om 'schuttingtaal'

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *