Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dolf Reijgersberg en Mark van Lier, Fresh December:

"Vers is het uithangbord bij onze pakketten"

Tholen - Een bevriende relatie die aan Dolf Reijgersberg van Europe Retail Packing (ERP) vroeg of hij niet eens wat dozen met groenten wilde vullen voor zijn personeel. Daarmee ontstond het idee voor Fresh December. Inmiddels levert deze aparte tak van ERP kerstpakketten en relatiegeschenken aan bedrijven in de omtrek. "We hebben tal van themapakketten, maar vers blijft ons uithangbord. Daarmee zijn we uniek in de markt!"


Mark van Lier en Dolf Reijgersberg

"We zijn inmiddels door een tweetal andere kerstpakkettenleveranciers benaderd, waarmee we nu samenwerken. Wij verpakken hun pakketten en we pakken de verkoop gezamenlijk op", vertelt Dolf. In de showroom van Fresh December zijn er tal van themapakketten te zien. "Maar eigenlijk niemand gaat met een standaardpakket naar huis", benadrukt zijn collega Mark van Lier. "Dat is ook het leuke. Door dingen te combineren krijgt iedereen een verrassend, geschikt en origineel kerstpakket, dat past bij het bedrijf, medewerkers en budget."



"Het is echt voor elk wat wils. We hebben pakketten van 20 euro, maar ook over de 100 euro voor bedrijven die echt wat speciaals willen. Vorig jaar heeft chef-kok Fred Mustert, bijvoorbeeld een pakket voor ons ontwikkeld. Fred heeft zijn sporen verdiend als chefkok in de Zwethheul en kookte als patron cuisinier een Michelinster in La Vilette in Rotterdam. Sinds 8 jaar heeft hij zijn eigen restaurant FRED, de twee Michelinsterren hotspot van Rotterdam. Hij had een pakket vol ingrediënten geleverd en legde op een YouTube filmpje uit hoe men een driegangen sterrenmenu voor vier personen kon bereiden. Dit jaar hebben we de Fred Culinary Giftset: een premium giftset met kleine lekkernijen speciaal geselecteerd door Fred zelf."



Nieuw dit jaar is dat Fresh December bij bedrijven met meer dan 100 medewerkers een heuse Kerstmarkt op locatie kan organiseren. "Dit concept bestaat uit een veertiental kramen met verschillende pakketten, natuurlijk ingericht naar het budget van de werkgever. Mensen hebben toch verschillende wensen. Met mode en verzorging maak je de één erg blij, maar een ander niet. Door ze de keuze te geven, krijgen ze een pakket waar ze ook echt blij mee zijn", vertelt Mark.



De eerste aanvragen voor de Kerst beginnen inmiddels weer los te komen in Poeldijk. "Maar medio september begint de drukte echt los te barsten", vervolgt Dolf. "En natuurlijk is het in de twee weken voor Kerst helemaal een gekkenhuis met inpakken. Vorig jaar eindigde de teller net onder de 5.000 pakketten. Dit jaar verwachten we daar weer overheen te gaan. Het leuke is dat bedrijven hun relaties of personeel ook steeds meer op andere tijden een blijk van waardering geven. Dat kan bijvoorbeeld voordat de kwartaalgesprekken worden gevoerd of gewoon in de zomer met bijvoorbeeld een Smoothie Summer- of Hot Barbecue-pakket. Ook hebben we dit voorjaar veel aspergepakketten gemaakt met krieltjes en wijn."



"Geïnteresseerden nodigen we het liefste hier op het bedrijf uit. ERP verpakt groenten en fruit voor zowat alle retailers in Europa. Zeker bij grotere bedrijven geeft dat een stuk vertrouwen. Daarnaast kunnen we ze in de showroom laten zien wat we in huis hebben", vertelt Mark. Hij gelooft niet dat het kerstpakket op de tocht staat. "We zien juist een opleving. Afgelopen jaar kozen bedrijven voor duurdere pakketten. Daarbij speelt de trend van gezond eten een belangrijke rol. Bedrijven willen ook dat hun personeel gezond het nieuwe jaar ingaan. Zoiets onthoudt men ook veel langer dan die standaard fles wijn."



Waar mogelijk zoekt Fresh December de samenwerking met de lokale bakker, slager, slijterij en tuinder. Doelstelling is nu ook om buiten het netwerk in het Westland en Barendrecht voet aan de grond te vinden. "Binnen vijf jaar willen we toch wel aan de 10.000 pakketten zitten. En dan ben je op regionale schaal gewoon een grote speler. Tegelijkertijd is het voor ons geen core-business en daardoor zit er niet zo'n druk op en kunnen we alle aandacht aan alle klanten besteden of het nou om vijf of vijftig pakketten gaat."

Voor meer informatie:
Mark van Lier
Fresh December
ABC Westland 315
2685 DD Poeldijk
Telefoon
T: 0174-282510
mark@freshdecember.nl
www.freshdecember.nl
Publicatiedatum: