Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
#FeedYourHappy

VK: grootschalige campagne vraagt aandacht voor bio

Een door de EU gesubsidieerde campagne met de naam #FeedYourHappy is tijdens Organic September in het VK afgetrapt. Rondom supermarkten, langs de kant van de weg en in de (digitale) media wordt er aandacht gevraagd voor het belang van bio. De campagne ging op 5 september van start en gaat gepaard met een kostenplaatsje van 1,2 miljoen Pond. Het doel van de campagne is om biobedrijven die een positieve bijdrage aan het bewustwordingsproces leveren een hart onder de riem te steken. Met de campagne hopen ze tot aan 2020 een jaarlijkse groei van 5 procent binnen de biomarkt te realiseren.



BBC radio presentator Sara Cox is het gezicht van de campagne en zal haar ervaringen met de biosector delen. Sara is dochter van een veehouder. "Biologische voeding is voeding zoals het bedoeld is. Ik heb liever een knobbelige, misvormde bio-aardbei, dan een uniforme conventionele. Om het simpel te brengen: biologische voeding maakt me blij. Overweeg je biologisch te 'gaan', begin dan met één of twee producten per keer, trostomaten of worstjes, en ervaar zelf de smaak. En bedenk voor jezelf wat je belangrijk vindt en wat je budget toestaat. Biologisch hoeft geen fortuin te kosten. We willen het land aanmoedigen hun favoriete biovoeding te delen op #FeedYourHappy", vertelde ze aan The Bolton News.

Bron: Farming UK
Publicatiedatum: