Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Activiteiten Happy Goat voortgezet binnen Zuivelhoeve

Tholen – Wie denkt aan Marcel Jonkers, denkt al snel aan Happy Goat. Per 1 september richt hij zijn pijlen op een nieuw avontuur: een eigen bedrijf in interim management en coaching, met een focus op de biologische markt. Hij ruilt zijn pioniersrol bij Happy Goat in en legt het zwaartepunt nu bij Zuivelhoeve, waarbinnen het merk wordt voortgezet. "We gaan een nieuwe fase in. Met Zuivelhoeve hebben we meer slagkracht", licht hij toe.



Nog voordat Happy Goat het licht zag, had Marcel al een interim bedrijf, waarmee hij zeven jaar geleden kennis van de biologische markt opdeed toen hij Peter Jacobs bij Natudis opvolgde. Vanuit die rol zette hij Happy Goat op. "Coaching is dus niet helemaal nieuw voor mij. Wel heeft het mij destijds geïnspireerd om Happy Goat op te starten. Ik kon daar mijn eigen visie als coach in de praktijk brengen."

"De bevlogenheid, positiviteit en passie die zo typerend zijn voor de biologische sector, zijn waarden waar ik sterk in geloof. Ik hou van het vak; om samen met ondernemers stappen vooruit te zetten", zet Marcel zijn beweegredenen uiteen. "Je ziet op het moment veel bedrijven die hun bestaansrecht ontlenen aan ideële gronden. Ze nemen daarbij dikwijls het product als uitgangspunt. Maar ondertussen is de biologische markt sterk in ontwikkeling en spreekt deze, terecht, steeds meer consumenten in binnen- en buitenland aan. Daarbij zie je dat de markt verschuift van speciaalzaken naar retail. Met dat in het achterhoofd doe je jezelf tekort door je product enkel op een relatief kleine markt als Nederland af te zetten." Hij wil bedrijven helpen te professionaliseren en desgewenst het Europese avontuur aan te gaan.

Marcels aanpak is gebaseerd op zijn eigen waarden: enthousiasme, integriteit, een open communicatie en pragmatisch. "Mijn visie op interim management: gebruik vooral de capaciteiten en talenten van medewerkers, maak onderscheid tussen hoofd- en bijzaken en spreek mensen aan op hun verantwoordelijkheid. Een helicopterview, leiderschap en coaching zijn daarbij onmisbaar." Afhankelijk van het bedrijf kan dat resulteren in een multi-kanaal aanpak. "Dit heeft veel impact op een organisatie, omdat elk kanaal andere kenmerken met zich meedraagt. In zowel sales als marketing breng ik dit in kaart en vertaal dit naar een concreet plan", verduidelijkt Marcel.

Hij stelt zich nu en op de langere termijn beschikbaar als coach. Via een assessment analyseert Marcel de ondernemer, de bedrijfssituatie en de gewenste situatie in de toekomst. In de basis komt het erop neer dat de medewerker via deze methode zelf tot nieuwe inzichten komt, waardoor er een betere acceptatie ontstaat die van binnenuit wordt gedragen. "Eigen inzicht is essentieel in een markt die zich sterk ontwikkeld."

Marcel adviseert om het gratis waarden-assessment online in te vullen. De uitslag ontvang je per e-mail en indien van toepassing is Marcel beschikbaar om daarover te raadplegen.

Voor meer informatie:
Marcel Jonkers
Jonkers Interim Management & Coaching
M: 06-11070314
mjajonkers@gmail.com
www.jonkersimc.nl