Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Multifunctioneel poeder brengt werkzame stof terug in product

"Gemiddeld verzorgingsproduct tot de nok toe gevuld met water"

Tholen – Hoe breng je een product op de markt dat blinkt in eenvoud, maar mensen nog niet (her)kennen? Om de eenvoudige reden dat het de enige in zijn soort is? Pulverwunder, een 3-in-1 poeder dat fungeert als haarshampoo, douchegel en scheergel, is er zo een. "Het is op elk vlak een revolutionair product. Het bestaat nog niet. Dat maakt het interessant en lastig tegelijk. Het is nu nog een prototype, maar als het product eenmaal aanslaat, reken er dan maar op dat het veel navolging krijgt", vertelt Reinier de Jong, die als sales agent optreedt namens het in Zuid-Duitsland gevestigde Dry Men's Cosmetics.



Water naar de zee dragen

Reinier vergelijkt Pulverwunder met het waspoeder van vroeger. "Het is een raar systeem eigenlijk. Je staat onder de douche en neemt een fles die tot de nok toe gevuld is met water. Dat smeren we op ons lichaam en in ons haar terwijl we onder het stromende water staan. Kijk maar eens achterop het etiket van een willekeurig verzorgingsproduct. Het bestanddeel aqua voert bijna altijd de ingrediëntenlijst aan. Pas verderop in die lijst wordt bepaald hoeveel werkzame stof je tot je neemt. Dat bepaalt uiteindelijk mede de prijs. Pulverwunder is puur en alleen werkzame stof. Het douchewater doet de rest. Je smeert het op je haren of je huid en het begint te schuimen. Het is eigenlijk heel simpel. Een typisch voorbeeld van hoe het ook anders kan."

Emissie-technisch stap vooruit

Het poeder is geschikt voor zowel man als vrouw en verschijnt in bioafbreekbare sachets van 3 gram per stuk in verpakkingseenheden van 10, 20 of 30 sachets. Reinier: "Alleen al voor de vakantie ideaal. Geen gesleep met kleine flesjes waarvan de kans op lekkage sowieso groot is. En ook vanuit logistiek oogpunt zijn er voordelen. Hoeveel minder vrachtwagens heb je nodig als je deze multifunctionele zakjes eenvoudig kunt stapelen en het water achterwege kunt laten? Emissie-technisch een grote stap vooruit." Pulverwunder is BDIH-gecertificeerd.

Aansluiting vinden bij grote publiek

Het was op de BIOFACH dat Reinier kennismaakte met de ondernemers achter Dry Men's Cosmetics. Ze zochten een distributeur met de nodige ervaring in de branche en marktkennis en kwamen toen bij hem terecht. Een nieuwe samenwerking was geboren. Hun doel: aansluiting vinden bij het grote publiek. Het ontbrak hen aan retailervaring. "Dat het product nadrukkelijk als natuurcosmetica in de markt werd gezet, maakte het teveel tot een nicheproduct. Aan mij de taak om dat beeld bij te stellen", vervolgt Reinier.

Nodige ervaring in de branche

Reinier is geen onbekende in het vak. Hij is inmiddels gepokt en gemazeld in de cosmeticabranche. Zo is hij producent van Kavalier, een huidverzorgingslijn met een assortiment aan moisturizers, face peeling, douchegel en scheergel en gezichtsreinigingsproducten voor mannen. Tot voor kort verkocht Reinier ook huidverzorgingsproducten voor mannen van het merk Bulldog, dat mede door zijn toedoen vijf jaar lang in het schap van alle grote Duitse en Oostenrijkse retailketens te vinden was. "Dat had nogal wat voeten in de aarde. Aanvankelijk dacht iedereen dat het om hondenshampoo ging. Ze vonden de naam weinig toepasselijk voor een mannenshampoo. Toen een Duitse supermarktketen uiteindelijk toch overstag ging, volgden andere retailers in rap tempo. Toen was het opeens een groot pluspunt dat de shampoo Bulldog heette. En hadden we binnen no time meer dan 3000 verkooppunten."



In één oogopslag herkennen

"De markt is voorzichtig, maar als er eenmaal één schaap over de dam is..." De verkoopvertegenwoordiger hoopt een soortgelijke transitie ook bij Pulverwunder door te voeren: "De huiverigheid is op het begin nog erg groot. Om plaats te maken in het schap moet een retailer nu een ander product uit het schap halen dat zich al heeft bewezen. Ook niet onbelangrijk: de consument moet het in één oogopslag herkennen. Hoog tijd om met inkopers om tafel te gaan."

Het product is nu verkrijgbaar in de eigen webwinkel en bij een aantal biologische speciaalzaken in Duitsland en Oostenrijk.

Voor meer informatie:
Reinier de Jong
T: +31 (0)514-764015
info@kavalierskincare.com
www.plaine.de