Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Discounter wil samen met leveranciers groeien

"Uiteindelijk is Lidl geen bio-winkel"

Tholen - "Biologisch hoeft niet duur te zijn", zo luidt de mening van Sanne Bogaarts, manager Corporate Social Responsibility bij Lidl Nederland. "Ons uitgangspunt is om producten van de beste kwaliteit te bieden voor een Lidl-prijs. We hebben 400 filialen en daardoor kunnen we bio-producten tegen een lagere prijs aanbieden. Bij prijsvergelijkingen moet men ook meer rekening houden met de verschillen tussen de winkelformules. In andere winkels draait het meer om de merken en liggen er van bepaalde producten soms wel 20 varianten in het schap. Bij ons is de keuze heel overzichtelijk en de omloopsnelheid relatief hoog. En we verkopen uitsluitend bio-producten onder ons eigen merk Bio Organic."
 

In de winkel is sinds vorig jaar deze 'biometer' te vinden: een schap speciaal gereserveerd voor biologische groente en fruit.

Ekoplaza zet grote vraagtekens bij het prijsbeeld dat Lidl uitdraagt in het bio-assortiment. Hans van Mierlo, marketingmanager van Ekoplaza/Udea zei in zijn presentatie tijdens de BioBorrel op 22 juni dat Lidl een prijsbeeld neerzet dat niet kan. "Inmiddels is Ekoplaza dan ook ongewenst in een prijsdiscussie terechtgekomen. Er is immers altijd wel iemand die het goedkoper kan, maar of dat goed is…", aldus Hans. Hoe kijkt Lidl naar deze kritiek? "Wij gaan uit van onze eigen kracht. We willen de klant verrassen en als zij in toenemende mate voor bio-producten gaan, dan bieden we dat. Uiteindelijk zijn wij geen bio-winkel, maar is het aanbod een mooie aanvulling op ons assortiment."

Lidl Nederland koopt veel van de producten zelf in, vertelt ze. "Waar mogelijk komen de producten van eigen bodem. We willen dat onze klanten volop van het Nederlandse seizoen kunnen genieten. Lidl werkt veelal met vaste leveranciers. We bieden de producten tegen discounterprijzen aan, maar daarbij geldt dat de inkoop- en verkoopprijs los van elkaar staan. Lidl is een winkel met een overzichtelijk assortiment en we proberen het beste voor een goede prijs aan te bieden. Daarbij zijn wij net zo afhankelijk van de leveranciers als zij van ons. Daarom willen we graag samen met hen groeien en verduurzamen."
 
Voor meer informatie:

Lidl Nederland
Havenstraat 71
1271 AD Huizen
035 5287400
persvoorlichting@lidl.nl
www.lidl.nl