Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Discounter wil samen met leveranciers groeien
"Uiteindelijk is Lidl geen bio-winkel"

Tholen - "Biologisch hoeft niet duur te zijn", zo luidt de mening van Sanne Bogaarts, manager Corporate Social Responsibility bij Lidl Nederland. "Ons uitgangspunt is om producten van de beste kwaliteit te bieden voor een Lidl-prijs. We hebben 400 filialen en daardoor kunnen we bio-producten tegen een lagere prijs aanbieden. Bij prijsvergelijkingen moet men ook meer rekening houden met de verschillen tussen de winkelformules. In andere winkels draait het meer om de merken en liggen er van bepaalde producten soms wel 20 varianten in het schap. Bij ons is de keuze heel overzichtelijk en de omloopsnelheid relatief hoog. En we verkopen uitsluitend bio-producten onder ons eigen merk Bio Organic."
 

In de winkel is sinds vorig jaar deze 'biometer' te vinden: een schap speciaal gereserveerd voor biologische groente en fruit.

Ekoplaza zet grote vraagtekens bij het prijsbeeld dat Lidl uitdraagt in het bio-assortiment. Hans van Mierlo, marketingmanager van Ekoplaza/Udea zei in zijn presentatie tijdens de BioBorrel op 22 juni dat Lidl een prijsbeeld neerzet dat niet kan. "Inmiddels is Ekoplaza dan ook ongewenst in een prijsdiscussie terechtgekomen. Er is immers altijd wel iemand die het goedkoper kan, maar of dat goed is…", aldus Hans. Hoe kijkt Lidl naar deze kritiek? "Wij gaan uit van onze eigen kracht. We willen de klant verrassen en als zij in toenemende mate voor bio-producten gaan, dan bieden we dat. Uiteindelijk zijn wij geen bio-winkel, maar is het aanbod een mooie aanvulling op ons assortiment."

Lidl Nederland koopt veel van de producten zelf in, vertelt ze. "Waar mogelijk komen de producten van eigen bodem. We willen dat onze klanten volop van het Nederlandse seizoen kunnen genieten. Lidl werkt veelal met vaste leveranciers. We bieden de producten tegen discounterprijzen aan, maar daarbij geldt dat de inkoop- en verkoopprijs los van elkaar staan. Lidl is een winkel met een overzichtelijk assortiment en we proberen het beste voor een goede prijs aan te bieden. Daarbij zijn wij net zo afhankelijk van de leveranciers als zij van ons. Daarom willen we graag samen met hen groeien en verduurzamen."
 
Voor meer informatie:

Lidl Nederland
Havenstraat 71
1271 AD Huizen
035 5287400
persvoorlichting@lidl.nl
www.lidl.nl

Publicatiedatum: 22-8-2017
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-11-2017 Idea opent eerste drie biologische winkels in Servië
14-11-2017 Fotoreportage: Proeverij v/d Natuur 'op het juiste spoor'
13-11-2017 Origin’O brengt beleving in vernieuwde winkel in Brugge
9-11-2017 "Als alle 150 aangesloten bio-winkels hetzelfde realiseren, dan zijn we er"
9-11-2017 Bioshop Zonder Meer geopend in Gorinchem
7-11-2017 Spanje: franchiserschap leeft op dankzij bio-producten
7-11-2017 Merkleveranciers haken in op 'Geen BTW op bio'-actie
7-11-2017 Aldi: "Gaan onverminderd door met uitbreiding bio-AGF"
6-11-2017 Verbroedering door 'Geen BTW op Bio'-campagne
3-11-2017 Frankrijk: Auchan opent zijn eerste bio-winkel
3-11-2017 Bio-trend stijgt enorm in Duitse retail
2-11-2017 Shelter Organics neemt 3 Natuurwinkels over
2-11-2017 Enquête over aankoopmotieven biologische levensmiddelen
2-11-2017 SPAR introduceert tas van Fairtrade bio-katoen
27-10-2017 Poolse Bio Planet breidt portfolio flink uit
26-10-2017 Belgische bio-keten Sequoia zet stap naar Vlaanderen
18-10-2017 "Bio meer schapruimte dan het op marktaandeel zou verdienen"
17-10-2017 Bescheiden rol voor bio op World Food Day Rdam
12-10-2017 Alnatura Super Natur Markt viert 30-jarig jubileum
11-10-2017 Kaasdag Ekoplaza brengt beleving naar de kaasafdeling

 

Reacties:


Ik zou graag willen oproepen om de onderlinge kritiek in de biologische sector te stoppen. Uiteindelijk moeten we hetzelfde doel delen: zoveel mogelijk biologische producten van goede kwaliteit tegen een eerlijke prijs op de markt zetten. Daarbij is ruimte voor discount en premium formules maar we hebben beide nodig om alle consumentdoelgroepen te bereiken! Ik vind dat Lidl lof verdient in plaats van kritiek. Als de biologische leveranciers de prijzen van Lidl niet acceptabel vonden zouden ze, neem ik aan, niet leveren.
Maarten Molenaar, Veenendaal - 22-8-2017 16:59:49


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *