Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Discounter wil samen met leveranciers groeien
"Uiteindelijk is Lidl geen bio-winkel"

Tholen - "Biologisch hoeft niet duur te zijn", zo luidt de mening van Sanne Bogaarts, manager Corporate Social Responsibility bij Lidl Nederland. "Ons uitgangspunt is om producten van de beste kwaliteit te bieden voor een Lidl-prijs. We hebben 400 filialen en daardoor kunnen we bio-producten tegen een lagere prijs aanbieden. Bij prijsvergelijkingen moet men ook meer rekening houden met de verschillen tussen de winkelformules. In andere winkels draait het meer om de merken en liggen er van bepaalde producten soms wel 20 varianten in het schap. Bij ons is de keuze heel overzichtelijk en de omloopsnelheid relatief hoog. En we verkopen uitsluitend bio-producten onder ons eigen merk Bio Organic."
 

In de winkel is sinds vorig jaar deze 'biometer' te vinden: een schap speciaal gereserveerd voor biologische groente en fruit.

Ekoplaza zet grote vraagtekens bij het prijsbeeld dat Lidl uitdraagt in het bio-assortiment. Hans van Mierlo, marketingmanager van Ekoplaza/Udea zei in zijn presentatie tijdens de BioBorrel op 22 juni dat Lidl een prijsbeeld neerzet dat niet kan. "Inmiddels is Ekoplaza dan ook ongewenst in een prijsdiscussie terechtgekomen. Er is immers altijd wel iemand die het goedkoper kan, maar of dat goed isÖ", aldus Hans. Hoe kijkt Lidl naar deze kritiek? "Wij gaan uit van onze eigen kracht. We willen de klant verrassen en als zij in toenemende mate voor bio-producten gaan, dan bieden we dat. Uiteindelijk zijn wij geen bio-winkel, maar is het aanbod een mooie aanvulling op ons assortiment."

Lidl Nederland koopt veel van de producten zelf in, vertelt ze. "Waar mogelijk komen de producten van eigen bodem. We willen dat onze klanten volop van het Nederlandse seizoen kunnen genieten. Lidl werkt veelal met vaste leveranciers. We bieden de producten tegen discounterprijzen aan, maar daarbij geldt dat de inkoop- en verkoopprijs los van elkaar staan. Lidl is een winkel met een overzichtelijk assortiment en we proberen het beste voor een goede prijs aan te bieden. Daarbij zijn wij net zo afhankelijk van de leveranciers als zij van ons. Daarom willen we graag samen met hen groeien en verduurzamen."
 
Voor meer informatie:

Lidl Nederland
Havenstraat 71
1271 AD Huizen
035 5287400
persvoorlichting@lidl.nl
www.lidl.nl

Publicatiedatum: 22-8-2017
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Bio-assortiment Aldi afgelopen jaar bijna verdubbeld
21-9-2017 Fotoreportage: Bio Standhouders op Gastvrij Rotterdam '17
21-9-2017 "Uitstraling nu toegankelijker voor een breder publiek"
20-9-2017 Poolse Bio Planet ziet omzet in augustus met 7% groeien
19-9-2017 "Omzetgroei bio vooral in supermarkten, speciaalzaken blijven achter"
19-9-2017 Lidl: bio-assortiment verdubbeld sinds januari 2016
14-9-2017 Aanzienlijke prijsverschillen tussen Duitse bio-supermarkten
14-9-2017 Accent op biologisch vlees bij AH's in het westen
14-9-2017 Alnatura Super Natur Markt geopend in Offenbach
14-9-2017 Ekoplaza neemt consument mee in bijzondere achtergrondverhalen
14-9-2017 App als boodschappenhulpje in bio-supermarkt
12-9-2017 Explosieve groei bezoekersaantallen Whole Foods
11-9-2017 Bio-assortiment Dirk en Dekamarkt groeit met 40%
11-9-2017 "De ondernemer moet zelf in de winkel staan"
7-9-2017 Edeka presenteert nieuwe duurzaamheidscampagne
6-9-2017 Jumbo doet mee aan Bio10daagse
4-9-2017 BelgiŽ: ecocheques nu ook bij Biogarantie-winkels geldig
1-9-2017 Aldi start verkoop bio-wortelen met 'schoonheidsfoutjes'
31-8-2017 70% supermarkt bestaat uit Ďultra processed foods'
29-8-2017 Ekoplaza Rijswijk gaat verhuizen

 

Reacties:


Ik zou graag willen oproepen om de onderlinge kritiek in de biologische sector te stoppen. Uiteindelijk moeten we hetzelfde doel delen: zoveel mogelijk biologische producten van goede kwaliteit tegen een eerlijke prijs op de markt zetten. Daarbij is ruimte voor discount en premium formules maar we hebben beide nodig om alle consumentdoelgroepen te bereiken! Ik vind dat Lidl lof verdient in plaats van kritiek. Als de biologische leveranciers de prijzen van Lidl niet acceptabel vonden zouden ze, neem ik aan, niet leveren.
Maarten Molenaar, Veenendaal - 22-8-2017 16:59:49


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *