Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Dagvers bereide maaltijd voor drukbezette gezinnen
Smartmat en Dagvers introduceren kookbox met bio-ingrediŽnten

De Antwerpse start-up Dagvers en Smartmat kondigden gisteren hun samenwerking aan om vanuit hun gedeelde duurzaamheidsvisie het comfort en de kwaliteit van de gezinsmaaltijd tijdens de drukke werkweek te vergroten. Samen introduceren ze een 15 min kookbox met Dagvers bereide maaltijden en recepten van Smartmat met bijhorende ingrediŽnten, geschikt voor drukbezette gezinnen.



Al enkele jaren levert Smartmat kookboxen aan huis. Uit klantenonderzoek bleek dat Vlamingen niet alleen op zoek zijn naar inspiratie, maar ook naar snelheid en gemak. Bijna 70% van de ondervraagden geeft aan dat tijdsbesparing de voornaamste reden is om voor de maaltijdbox te kiezen. Vooral voor drukbezette gezinnen kan het een hele uitdaging zijn om een gevarieerde maaltijd klaar te maken. Reden voor Dagvers, de Antwerpse start-up die dagverse bereide gerechten met biologische ingrediŽnten, om zich op deze markt te begeven. De maaltijden worden geleverd via een eigen netwerk van afhaalpunten, bij bedrijven of aan huis.

Gedeelde visie

Om een nog tijdsvriendelijker aanbod in de markt te zetten, zocht Smartmat naar een partner die dezelfde visie deelt. "Al bij het eerste gesprek met Dagvers voelden we een match met Smartmat. We vinden bij hen dezelfde duurzame filosofie terug die we bij Smartmat al vijf jaar nastreven", zegt Anders Asarby, oprichter van Smartmat. "Net zoals Dagvers willen we mensen bewuster leren omgaan met voeding en hen dagelijks inspireren met originele gerechten."
 
Zowel Dagvers als Smartmat dragen maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid hoog in het vaandel. De kwaliteit van de ingrediŽnten staat voorop en beiden kiezen voor zoveel mogelijk bioproducten van bij ons.

"Toen Smartmat ons de vraag stelde of we interesse hadden in een samenwerking, waren we meteen enthousiast. We kennen Smartmat als een bedrijf dat staat voor dezelfde waarden als Dagvers, met een kwalitatief en creatief aanbod. Ook bij Dagvers geloven we dat een gecombineerd aanbod een ideale oplossing kan zijn voor veel gezinnen", vervolgt Inge De Clerck, initiatiefneemster van Dagvers.

15 minuten-kookbox

Eten is belangrijk, maar tijd voor elkaar ook. Gezond en koken hoeft niet lang te duren. Daarom presenteert Smartmat in samenwerking met Dagvers de 15 min. kookbox. In deze nieuwe kookbox zitten twee recepten met bijhorende ingrediŽnten die in 15 minuten zijn klaar te maken. Daarnaast zorgt Dagvers voor een reeds bereide maaltijd gemaakt met biologische ingrediŽnten die alleen nog opgewarmd moet worden in de oven/magnetron.

Ellen Duchesne, verantwoordelijke menuplanning bij Smartmat: "Te veel mensen grijpen uit tijdsgebrek naar ongezonde alternatieven. Samen met Dagvers willen we bij Smartmat bewijzen dat het ook anders kan. We zetten in op slimme shortcuts waarvan de vers bereide maaltijd van Dagvers er een is."

"Voor de bereide gerechten kozen we voor onze klassiekers zoals balletjes in tomatensaus, maar ook bijvoorbeeld voor een iets meer exotische chili sin carne. We kiezen vooral gerechten die in de smaak vallen bij kinderen, maar vaak tť veel tijd vergen om door de week zelf te maken", vult Lotte Baert, menudesigner bij Dagvers aan.

Voor meer informatie:
www.dagvers.prezly.com
www.smartmat.be

Publicatiedatum: 22-8-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

16-1-2018 Bistro De Stadshoeve ontvangt EKO-keurmerk Horeca Goud
15-1-2018 Masterclasses en proeverijen op Foodplein Bio-beurs
10-1-2018 Horeca zet in op zoutbewust eten
10-1-2018 Bronzen EKO-keurmerk voor cateraar De Goede Snackbar
10-1-2018 BookDinners: alternatief voor 'dure' boekingssites
2-1-2018 Omzetstijging Exki, maar ook nettoverlies toegenomen
22-12-2017 Afrekenen per gram in Gentse restaurant Lekker GEC
21-12-2017 "Goede voeding om gezond te groeien en te spelen"
21-12-2017 "De groene beweging begint zich te verspreiden in Nederland"
18-12-2017 Vooral festivals populair in groeiende evenementensector
15-12-2017 Nieuw duurzaam restaurant op de Westergasfabriek
13-12-2017 Proeverijen op het Foodplein van de Bio-beurs
11-12-2017 "Tien jaar geleden bio een hype, nu steeds meer grond voor"
5-12-2017 Duurzame inzameling van horeca-afval in Rotterdam
23-11-2017 Omzet leden Koninklijke Horeca Nederland in 2016 met 6,5% gestegen
22-11-2017 Rode Duivels danken WK-kwalificatie aan bio-dieet
21-11-2017 "Bouillon nieuwe thee, koffie en anti-katerdrank ineen"
16-11-2017 Verstrade: nieuw online foodplatform voor de horecamarkt
15-11-2017 Sprice bio-ijsjes genomineerd voor Horecava Innovation Award 2018
15-11-2017 Restaurant Natuurlijk winnaar horeca duurzaamheidsaward

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *