Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Verkoopstal mikpunt van vandalisme en diefstal

Tholen Ė De verkoopstal van biologische pluimveehouders Rolf en DaniŽlle Kanninga was de afgelopen weken mikpunt van vandalisme en diefstal. De dagverse eieren lagen met enige regelmaat kapot op de grond en ook het geldkistje werd meerdere malen met grof geweld opengewrikt. "Het is frustrerend om je stal zo aan te treffen", verzucht Rolf.

Het vertrouwen was volledig weg en het echtpaar kondigde om die reden aan de thuisverkoopactiviteiten op het eigen bedrijf te staken. Dat besluit bleek van korte duur. "We kregen zoveel positieve reacties op onze stal dat we toch hebben besloten door te gaan. Men moet wel nog even geduld hebben. Over twee weken begint de nieuwe leg en kunnen we onze klanten weer van eieren voorzien", vervolgt Rolf. Vanaf die periode is de verkoopstal alleen op vrijdag en zaterdag geopend. De pluimveehouder acht de kans dat er daardoor meer klanten tegelijkertijd in de stal aanwezig zijn groter. "Dan heb je meer sociale controle." Aan cameratoezicht doet het tweetal niet. "Dan is de lol er al snel af. De ontspannen sfeer rondom het kopen van een doosje eieren moet wel behouden blijven", vindt Rolf.

De fipronilcrisis heeft slechts beperkt invloed op de eierenverkoop. Rolf: "Met onze Demeter-eieren hebben we sowieso geen gebruik gemaakt van dat middel. Maar of je er nu wel of niet gebruik van hebt gemaakt, uiteindelijk raakt dit de hele sector. Het gevolg is natuurlijk dat consumenten heel wat wantrouwiger zijn geworden."

Wat dat betreft biedt de thuisverkoop juist mogelijkheden om het wantrouwen onder consumenten weg te nemen. Het zorgt voor een belangrijk contactmoment waarin zij hun klanten gerust kunnen stellen. "Hoe vaak het niet is voorgekomen dat ze bij ons aan de deur stonden en dat wij dan hun scepsis wegnamen. Het is belangrijk dat je er dan staat. Doe je de stal weg, dan ben je ook dat stuk openheid kwijt en is de drempel voor klanten om eens langs te komen en vragen te stellen veel groter. Dat is zonde."

Voor meer informatie:
info@boerveenshof.nl
www.boerveenshof.nl

Publicatiedatum: 14-8-2017
Auteur: Vincent Verboom
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 "Groentehandel net een jachtveld, er zitten altijd een paar stropers tussen"
20-9-2017 "Op je lauweren rusten niet aan ons uitbesteed"
15-9-2017 Gratis bloembollen bij Belgische bio-winkels tijdens Weekend van de Klant
13-9-2017 Typisch Twents groentepakket ziet daglicht
12-9-2017 Odin Bezorgdienst verloot skelter bij nieuwe winactie
5-9-2017 Natuurwinkel Drachten viert 40-jarig jubileum
28-8-2017 Belgische natuurvoedingswinkel Rozebotteltje wordt Biohuisje
24-8-2017 Verkiezing Beste biologische winkel van Nederland gestart
21-8-2017 Bio-speciaalzaken goed telefonisch bereikbaar
16-8-2017 "Breed, divers en biologisch verassortiment"
20-7-2017 Roosendaal zoekt AGF-marktkoopman voor wekelijkse bio-markt
29-6-2017 Natuurwinkel Amersfoort neemt klanten mee naar streekleveranciers
28-6-2017 Online groenten bestellen bij 'Buurderij' in Assen
28-6-2017 Zomerse sferen bij Natuurwinkel
27-6-2017 Spaaractie voor boodschappenpakket bij Natuurwinkel en Biologisch Specialist
23-6-2017 Natuurwinkel viert vandaag en morgen zomerfeest
19-6-2017 "Ook meteen bijkletsen met collega-ondernemers"
15-6-2017 Pimp je boerderijwinkel
14-6-2017 "Veel milieuwinst te behalen in opzet supply chain"
29-5-2017 Denemarken hoogste marktaandeel bio ter wereld

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *