Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Volgens millennials en 65+'ers:
"Duurzaam en biologisch over 20 jaar de standaard in supermarkt"

Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en verleden. Zo vond op 5 juli het visionair symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen' plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de supermarkt. Ook zijn klanten van Albert Heijn gevraagd naar hun verwachtingen en geven een mooi doorkijkje naar de supermarkt van de toekomst. Daarnaast is er het volledige gedigitaliseerde museum albertheijnerfgoed.nl, waar de historie van Stichting Albert Heijn Erfgoed in woord en beeld tot leven komt. Speciaal ter gelegenheid van het 130-jarig bestaan is er voor alle 100.000 werknemers een speciale editie van het medewerkersmagazine AhŠ.

Hoe ziet de veranderende food- en retailwereld er in 2025 uit? Welke maatschappelijke trends en behoeften gaan er ontstaan? En hoe kunnen supermarkten hier een voortrekkersrol in spelen? Het zijn vragen die supermarkten niet alleen kunnen beantwoorden en daarom schakelde Albert Heijn de kennis, expertise en verbeeldingskracht van Nederland in om samen na te denken over de toekomst. Het symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen.' was erop gericht om met elkaar antwoorden te vinden op grote maatschappelijke vraagstukken als:
  • Voeding van de toekomst
  • Werk van de toekomst
  • Duurzame samenleving
  • Technologische ontwikkelingen
  • Verbinding met klanten
  • Winkelen in de toekomst

Supermarkt van de toekomst

Hoewel het eet- en kookgedrag van Nederland de afgelopen decennia maar mondjesmaat verandert en de oer-Hollandse pieper nog steeds hoogtij viert, blijkt uit onderzoek dat Nederland verschillende verwachtingen heeft van de supermarkt van de toekomst.


Klik hier voor de factsheets in hogere resolutie

Zet je Millennials op de AH directiestoel, dan zien zij in 2025 de 'belevingssupermarkt', waarin boodschappen doen een 'uitje' is geworden. Een volledig gerobotiseerde, thuisbezorgende supermarkt, waarbij de fysieke winkel fungeert als sociale ontmoetingsplaats voor 'vergeten boodschappen' en waar medewerkers voeding- en gezondheidsadvies geven. De 65+'er ziet toekomst in de kleine, lokale buurtsuper die snel op lokale versbehoeften in kan spelen. Naast verschillen zijn beide groepen echter eensgezind op onderwerpen als duurzaam, bewust en gezond leven. Trends die volgens Millennials en 65+'ers richting 2025 ťcht gaan doorzetten en nog concreter invulling gaan krijgen. Beide groepen spreken de verwachting uit dat duurzaamheid en biologisch over 20 jaar de standaard is binnen het retaillandschap.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: 11-7-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-6-2018 Spaanse bio-markt groeit 12,5%
20-6-2018 Delhaize breidt uit met voedingseiland en saladebars
19-6-2018 Natuurwinkel Gouda betrekt leveranciers en buren bij Zomerfeest
19-6-2018 Fotoreportage BioBorrel - Verdwijnt 'biologisch'?
14-6-2018 "Als we uit de schulden zijn, ga ik helemaal over op bio-eten"
13-6-2018 Groei van biologische voeding in supermarkten zet door
12-6-2018 AH test verschillende nieuwe bezorgvarianten
12-6-2018 Inbraak bij Ekoplaza Assen
11-6-2018 Lentemarkt de Groene Passage trekt bekende en nieuwe gezichten
8-6-2018 Eigenaar natuurwinkels boos over subsidie aan concurrent
8-6-2018 Filipijnen: Robinsons Retail trekt Ä60 miljoen uit om winkels uit te breiden
7-6-2018 Waarom het beheersen van de voedseltemperatuur essentieel is
7-6-2018 Vlaamse barman opent bio-winkel in Middelburg
7-6-2018 Komt Marqt naar Spaarndammerstraat in Amsterdam?
5-6-2018 Ekoplaza en Vogelbescherming werken samen voor meer biodiversiteit
4-6-2018 Winkelcentrum Stadshagen (Zwolle) krijgt bio-winkel
31-5-2018 Carrefour vestigingen in toekomst eigen bio-rayon
30-5-2018 Colruyt zet in op meer bio-producten
28-5-2018 "Consumenten willen online meer betalen dan in fysieke winkel"
28-5-2018 Ellen Natuurlijk bestaat 5 jaar

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *