Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Volgens millennials en 65+'ers:
"Duurzaam en biologisch over 20 jaar de standaard in supermarkt"

Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en verleden. Zo vond op 5 juli het visionair symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen' plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de supermarkt. Ook zijn klanten van Albert Heijn gevraagd naar hun verwachtingen en geven een mooi doorkijkje naar de supermarkt van de toekomst. Daarnaast is er het volledige gedigitaliseerde museum albertheijnerfgoed.nl, waar de historie van Stichting Albert Heijn Erfgoed in woord en beeld tot leven komt. Speciaal ter gelegenheid van het 130-jarig bestaan is er voor alle 100.000 werknemers een speciale editie van het medewerkersmagazine AhŠ.

Hoe ziet de veranderende food- en retailwereld er in 2025 uit? Welke maatschappelijke trends en behoeften gaan er ontstaan? En hoe kunnen supermarkten hier een voortrekkersrol in spelen? Het zijn vragen die supermarkten niet alleen kunnen beantwoorden en daarom schakelde Albert Heijn de kennis, expertise en verbeeldingskracht van Nederland in om samen na te denken over de toekomst. Het symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen.' was erop gericht om met elkaar antwoorden te vinden op grote maatschappelijke vraagstukken als:
  • Voeding van de toekomst
  • Werk van de toekomst
  • Duurzame samenleving
  • Technologische ontwikkelingen
  • Verbinding met klanten
  • Winkelen in de toekomst

Supermarkt van de toekomst

Hoewel het eet- en kookgedrag van Nederland de afgelopen decennia maar mondjesmaat verandert en de oer-Hollandse pieper nog steeds hoogtij viert, blijkt uit onderzoek dat Nederland verschillende verwachtingen heeft van de supermarkt van de toekomst.


Klik hier voor de factsheets in hogere resolutie

Zet je Millennials op de AH directiestoel, dan zien zij in 2025 de 'belevingssupermarkt', waarin boodschappen doen een 'uitje' is geworden. Een volledig gerobotiseerde, thuisbezorgende supermarkt, waarbij de fysieke winkel fungeert als sociale ontmoetingsplaats voor 'vergeten boodschappen' en waar medewerkers voeding- en gezondheidsadvies geven. De 65+'er ziet toekomst in de kleine, lokale buurtsuper die snel op lokale versbehoeften in kan spelen. Naast verschillen zijn beide groepen echter eensgezind op onderwerpen als duurzaam, bewust en gezond leven. Trends die volgens Millennials en 65+'ers richting 2025 ťcht gaan doorzetten en nog concreter invulling gaan krijgen. Beide groepen spreken de verwachting uit dat duurzaamheid en biologisch over 20 jaar de standaard is binnen het retaillandschap.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: 11-7-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-11-2017 Idea opent eerste drie biologische winkels in ServiŽ
14-11-2017 Fotoreportage: Proeverij v/d Natuur 'op het juiste spoor'
13-11-2017 OriginíO brengt beleving in vernieuwde winkel in Brugge
9-11-2017 "Als alle 150 aangesloten bio-winkels hetzelfde realiseren, dan zijn we er"
9-11-2017 Bioshop Zonder Meer geopend in Gorinchem
7-11-2017 Spanje: franchiserschap leeft op dankzij bio-producten
7-11-2017 Merkleveranciers haken in op 'Geen BTW op bio'-actie
7-11-2017 Aldi: "Gaan onverminderd door met uitbreiding bio-AGF"
6-11-2017 Verbroedering door 'Geen BTW op Bio'-campagne
3-11-2017 Frankrijk: Auchan opent zijn eerste bio-winkel
3-11-2017 Bio-trend stijgt enorm in Duitse retail
2-11-2017 Shelter Organics neemt 3 Natuurwinkels over
2-11-2017 EnquÍte over aankoopmotieven biologische levensmiddelen
2-11-2017 SPAR introduceert tas van Fairtrade bio-katoen
27-10-2017 Poolse Bio Planet breidt portfolio flink uit
26-10-2017 Belgische bio-keten Sequoia zet stap naar Vlaanderen
18-10-2017 "Bio meer schapruimte dan het op marktaandeel zou verdienen"
17-10-2017 Bescheiden rol voor bio op World Food Day Rdam
12-10-2017 Alnatura Super Natur Markt viert 30-jarig jubileum
11-10-2017 Kaasdag Ekoplaza brengt beleving naar de kaasafdeling

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *