Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Volgens millennials en 65+'ers:
"Duurzaam en biologisch over 20 jaar de standaard in supermarkt"

Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en verleden. Zo vond op 5 juli het visionair symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen' plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de supermarkt. Ook zijn klanten van Albert Heijn gevraagd naar hun verwachtingen en geven een mooi doorkijkje naar de supermarkt van de toekomst. Daarnaast is er het volledige gedigitaliseerde museum albertheijnerfgoed.nl, waar de historie van Stichting Albert Heijn Erfgoed in woord en beeld tot leven komt. Speciaal ter gelegenheid van het 130-jarig bestaan is er voor alle 100.000 werknemers een speciale editie van het medewerkersmagazine AhŠ.

Hoe ziet de veranderende food- en retailwereld er in 2025 uit? Welke maatschappelijke trends en behoeften gaan er ontstaan? En hoe kunnen supermarkten hier een voortrekkersrol in spelen? Het zijn vragen die supermarkten niet alleen kunnen beantwoorden en daarom schakelde Albert Heijn de kennis, expertise en verbeeldingskracht van Nederland in om samen na te denken over de toekomst. Het symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen.' was erop gericht om met elkaar antwoorden te vinden op grote maatschappelijke vraagstukken als:
  • Voeding van de toekomst
  • Werk van de toekomst
  • Duurzame samenleving
  • Technologische ontwikkelingen
  • Verbinding met klanten
  • Winkelen in de toekomst

Supermarkt van de toekomst

Hoewel het eet- en kookgedrag van Nederland de afgelopen decennia maar mondjesmaat verandert en de oer-Hollandse pieper nog steeds hoogtij viert, blijkt uit onderzoek dat Nederland verschillende verwachtingen heeft van de supermarkt van de toekomst.


Klik hier voor de factsheets in hogere resolutie

Zet je Millennials op de AH directiestoel, dan zien zij in 2025 de 'belevingssupermarkt', waarin boodschappen doen een 'uitje' is geworden. Een volledig gerobotiseerde, thuisbezorgende supermarkt, waarbij de fysieke winkel fungeert als sociale ontmoetingsplaats voor 'vergeten boodschappen' en waar medewerkers voeding- en gezondheidsadvies geven. De 65+'er ziet toekomst in de kleine, lokale buurtsuper die snel op lokale versbehoeften in kan spelen. Naast verschillen zijn beide groepen echter eensgezind op onderwerpen als duurzaam, bewust en gezond leven. Trends die volgens Millennials en 65+'ers richting 2025 ťcht gaan doorzetten en nog concreter invulling gaan krijgen. Beide groepen spreken de verwachting uit dat duurzaamheid en biologisch over 20 jaar de standaard is binnen het retaillandschap.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: 11-7-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Bio-assortiment Aldi afgelopen jaar bijna verdubbeld
21-9-2017 Fotoreportage: Bio Standhouders op Gastvrij Rotterdam '17
21-9-2017 "Uitstraling nu toegankelijker voor een breder publiek"
20-9-2017 Poolse Bio Planet ziet omzet in augustus met 7% groeien
19-9-2017 "Omzetgroei bio vooral in supermarkten, speciaalzaken blijven achter"
19-9-2017 Lidl: bio-assortiment verdubbeld sinds januari 2016
14-9-2017 Aanzienlijke prijsverschillen tussen Duitse bio-supermarkten
14-9-2017 Accent op biologisch vlees bij AH's in het westen
14-9-2017 Alnatura Super Natur Markt geopend in Offenbach
14-9-2017 Ekoplaza neemt consument mee in bijzondere achtergrondverhalen
14-9-2017 App als boodschappenhulpje in bio-supermarkt
12-9-2017 Explosieve groei bezoekersaantallen Whole Foods
11-9-2017 Bio-assortiment Dirk en Dekamarkt groeit met 40%
11-9-2017 "De ondernemer moet zelf in de winkel staan"
7-9-2017 Edeka presenteert nieuwe duurzaamheidscampagne
6-9-2017 Jumbo doet mee aan Bio10daagse
4-9-2017 BelgiŽ: ecocheques nu ook bij Biogarantie-winkels geldig
1-9-2017 Aldi start verkoop bio-wortelen met 'schoonheidsfoutjes'
31-8-2017 70% supermarkt bestaat uit Ďultra processed foods'
29-8-2017 Ekoplaza Rijswijk gaat verhuizen

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *