Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Volgens millennials en 65+'ers:
"Duurzaam en biologisch over 20 jaar de standaard in supermarkt"

Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en verleden. Zo vond op 5 juli het visionair symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen' plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de supermarkt. Ook zijn klanten van Albert Heijn gevraagd naar hun verwachtingen en geven een mooi doorkijkje naar de supermarkt van de toekomst. Daarnaast is er het volledige gedigitaliseerde museum albertheijnerfgoed.nl, waar de historie van Stichting Albert Heijn Erfgoed in woord en beeld tot leven komt. Speciaal ter gelegenheid van het 130-jarig bestaan is er voor alle 100.000 werknemers een speciale editie van het medewerkersmagazine AhŠ.

Hoe ziet de veranderende food- en retailwereld er in 2025 uit? Welke maatschappelijke trends en behoeften gaan er ontstaan? En hoe kunnen supermarkten hier een voortrekkersrol in spelen? Het zijn vragen die supermarkten niet alleen kunnen beantwoorden en daarom schakelde Albert Heijn de kennis, expertise en verbeeldingskracht van Nederland in om samen na te denken over de toekomst. Het symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen.' was erop gericht om met elkaar antwoorden te vinden op grote maatschappelijke vraagstukken als:
  • Voeding van de toekomst
  • Werk van de toekomst
  • Duurzame samenleving
  • Technologische ontwikkelingen
  • Verbinding met klanten
  • Winkelen in de toekomst

Supermarkt van de toekomst

Hoewel het eet- en kookgedrag van Nederland de afgelopen decennia maar mondjesmaat verandert en de oer-Hollandse pieper nog steeds hoogtij viert, blijkt uit onderzoek dat Nederland verschillende verwachtingen heeft van de supermarkt van de toekomst.


Klik hier voor de factsheets in hogere resolutie

Zet je Millennials op de AH directiestoel, dan zien zij in 2025 de 'belevingssupermarkt', waarin boodschappen doen een 'uitje' is geworden. Een volledig gerobotiseerde, thuisbezorgende supermarkt, waarbij de fysieke winkel fungeert als sociale ontmoetingsplaats voor 'vergeten boodschappen' en waar medewerkers voeding- en gezondheidsadvies geven. De 65+'er ziet toekomst in de kleine, lokale buurtsuper die snel op lokale versbehoeften in kan spelen. Naast verschillen zijn beide groepen echter eensgezind op onderwerpen als duurzaam, bewust en gezond leven. Trends die volgens Millennials en 65+'ers richting 2025 ťcht gaan doorzetten en nog concreter invulling gaan krijgen. Beide groepen spreken de verwachting uit dat duurzaamheid en biologisch over 20 jaar de standaard is binnen het retaillandschap.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: 11-7-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-1-2018 Bananenbrood van Ekoplaza 'Favoriet Bioproduct 2018'
17-1-2018 Biologisch afslankmenu aan huis bezorgd
15-1-2018 Lidl haalt levensmiddelen uit de webshop
15-1-2018 Ekoplaza Assen wil net als Jumbo blauwe zone rond winkel
12-1-2018 Een elastische oplossing voor voedselverspilling
12-1-2018 Hoe natuurrubber klimaatverandering tegengaat
8-1-2018 Groeneboekenshop.nl: 1200 groene boeken goed in het zicht
8-1-2018 Omzetgroei van 3,2% voor supermarkten in 2017
3-1-2018 Omzet Bio-Planet kwart gestegen naar 122 miljoen euro
2-1-2018 Zout- en verzadigd vetgehalte in levensmiddelen daalt langzaam
22-12-2017 Polen: 5,8% meer omzet voor Bio Planet
21-12-2017 Kerstmutsen en winkelwagentjesrace
20-12-2017 Coop Denemarken start fonds voor bio-landbouw
19-12-2017 "Als de klant erom vraagt, heeft bio kans van slagen"
18-12-2017 DeOnlineDrogist.nl zet in op biologisch assortiment
18-12-2017 Test-Aankoop: Bio-Planet favoriet onder Belgen
13-12-2017 Bio-Planet voortrekker in omzetstijging Colruyt Group
11-12-2017 Lidl Denemarken wil 50% meer bio-omzet in 2018
7-12-2017 Ekoplaza Nijkerk gaat sluiten
7-12-2017 Nieuw biologisch supermarktconcept 'Bio Family' in Polen

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *