Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Volgens millennials en 65+'ers:
"Duurzaam en biologisch over 20 jaar de standaard in supermarkt"

Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en verleden. Zo vond op 5 juli het visionair symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen' plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de supermarkt. Ook zijn klanten van Albert Heijn gevraagd naar hun verwachtingen en geven een mooi doorkijkje naar de supermarkt van de toekomst. Daarnaast is er het volledige gedigitaliseerde museum albertheijnerfgoed.nl, waar de historie van Stichting Albert Heijn Erfgoed in woord en beeld tot leven komt. Speciaal ter gelegenheid van het 130-jarig bestaan is er voor alle 100.000 werknemers een speciale editie van het medewerkersmagazine AhŠ.

Hoe ziet de veranderende food- en retailwereld er in 2025 uit? Welke maatschappelijke trends en behoeften gaan er ontstaan? En hoe kunnen supermarkten hier een voortrekkersrol in spelen? Het zijn vragen die supermarkten niet alleen kunnen beantwoorden en daarom schakelde Albert Heijn de kennis, expertise en verbeeldingskracht van Nederland in om samen na te denken over de toekomst. Het symposium 'Alle ingrediŽnten voor een beter leven. Voor iedereen.' was erop gericht om met elkaar antwoorden te vinden op grote maatschappelijke vraagstukken als:
  • Voeding van de toekomst
  • Werk van de toekomst
  • Duurzame samenleving
  • Technologische ontwikkelingen
  • Verbinding met klanten
  • Winkelen in de toekomst

Supermarkt van de toekomst

Hoewel het eet- en kookgedrag van Nederland de afgelopen decennia maar mondjesmaat verandert en de oer-Hollandse pieper nog steeds hoogtij viert, blijkt uit onderzoek dat Nederland verschillende verwachtingen heeft van de supermarkt van de toekomst.


Klik hier voor de factsheets in hogere resolutie

Zet je Millennials op de AH directiestoel, dan zien zij in 2025 de 'belevingssupermarkt', waarin boodschappen doen een 'uitje' is geworden. Een volledig gerobotiseerde, thuisbezorgende supermarkt, waarbij de fysieke winkel fungeert als sociale ontmoetingsplaats voor 'vergeten boodschappen' en waar medewerkers voeding- en gezondheidsadvies geven. De 65+'er ziet toekomst in de kleine, lokale buurtsuper die snel op lokale versbehoeften in kan spelen. Naast verschillen zijn beide groepen echter eensgezind op onderwerpen als duurzaam, bewust en gezond leven. Trends die volgens Millennials en 65+'ers richting 2025 ťcht gaan doorzetten en nog concreter invulling gaan krijgen. Beide groepen spreken de verwachting uit dat duurzaamheid en biologisch over 20 jaar de standaard is binnen het retaillandschap.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: 11-7-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-7-2017 Amerikaanse webshop verkoopt alles voor 3 dollar
19-7-2017 Carrefour-foodtruck promoot bio-producten
18-7-2017 Eerste volledige bio-supermarkt in Bulgarije
18-7-2017 Qucina's Buurtsuper sluit noodgedwongen de deuren
14-7-2017 Aldi Nord zet fors in op biologisch
13-7-2017 PostNL bezorgt online boodschappen Ekoplaza in BelgiŽ
13-7-2017 Whole Foods en Amazon: LAT-relatie of droomhuwelijk?
12-7-2017 Grote weggeefactie Ekoplaza Assen na stroomstoring in koeling
7-7-2017 Odin-winkel Ede vernieuwd
4-7-2017 Hoogvliet licht bio op in AGF-afdeling nieuwe stijl
3-7-2017 De Bijenkorf lanceert Food Stories
3-7-2017 "Afnemer en leverancier staan hier op gelijke voet"
30-6-2017 Vraagtekens gezet bij 'Supermarkten-focusí Ekoplaza tijdens BioBorrel
29-6-2017 "Samen met supermarkten bio-markt verder vergroten"
28-6-2017 Ekoplaza test online verkoop in Vlaanderen
23-6-2017 Biologische ketens profiteren van groei Franse biomarkt
23-6-2017 BioBorrel geeft veel stof tot nadenken
22-6-2017 Omzetgroei Colruyt Groep mede dankzij Bio-Planet
22-6-2017 Ekoplaza betaalt prijsverlaging 75 producten uit eigen zak
20-6-2017 Iets te warm voor 'Festivalmarkt' De Groene Passage

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *