Een onderliggende verklaring voor de positieve trend zijn de vele nieuwe productconcepten van al die speciaalzaken. Beleid van La Vie Claire bijvoorbeeld is om jaarlijks 200 innovaties in het sortiment van bijna tweeduizend eigen merkartikelen toe te passen. Naturalia gaat jaarlijks 20 procent van de eigen biologische voedingsmerken vernieuwen, terwijl Biocoop weer inzet op programma's als Fair Trade. Meer dan 20 procent van de omzet komt inmiddels uit deze specifieke markt.
Biologische ketens profiteren van groei Franse biomarkt
Een onderliggende verklaring voor de positieve trend zijn de vele nieuwe productconcepten van al die speciaalzaken. Beleid van La Vie Claire bijvoorbeeld is om jaarlijks 200 innovaties in het sortiment van bijna tweeduizend eigen merkartikelen toe te passen. Naturalia gaat jaarlijks 20 procent van de eigen biologische voedingsmerken vernieuwen, terwijl Biocoop weer inzet op programma's als Fair Trade. Meer dan 20 procent van de omzet komt inmiddels uit deze specifieke markt.