Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dennis Steinfort, Vroegop-Windig:

"Breed, divers en biologisch verassortiment"

Tholen - In de laatste schakel van de keten die loopt van teler tot consument, vist een grote verscheidenheid aan bedrijven in dezelfde consumentenvijver. Als het gaat om het verleiden van de consument om bij hen, de supermarkt, de groentespeciaalzaak, de markthandelaar, de boerderijwinkel en steeds vaker de online-winkel, de dagelijkse boodschappen te doen, ontwikkelt iedere ondernemer zijn eigen strategie om zich te onderscheiden van de anderen. De supermarkt biedt het gemak van alles onder een dak. Speciaalzaken in AGF zetten daar exclusiviteit, kwaliteit en services tegenover. Zij zijn eigen baas en zetten hun eigen creativiteit en ondernemerschap in.

Zich onderscheiden en klantenbinding kost ondernemers veel tijd en energie. Het kan ook de nodige stress opleveren. Hoe speelt de voorlaatste schakel, de AGF-groothandel hierop in? We vragen het Dennis Steinfort van Vroegop-Windig.



Assortiment

Vroegop-Windig legt de focus op het productassortiment, het is breed, divers, exotisch én biologisch. "Onze kracht zit hem in het aantal producten dat wij als groothandel aanbieden. Wij hebben echt het totaalpakket, zowel regulier als biologisch door samenwerking met diverse zusterbedrijven", vertelt accountmanager Dennis Steinfort. Kennis van exotische markten gaat terug naar 1996, toen Vroegop de firma Windig, die vooral sterk was in exotisch fruit, overnam en sindsdien bekend staat als Vroegop-Windig. In de loop der tijd is het exotische assortiment verder uitgebreid en zijn er importafspraken met kwaliteitsmerken als Zespri kiwi en 3F uit Thailand die exotische specialiteiten als bananenblad, mini-maïs, sereh en laos in het assortiment voeren.



Exoten

Niet alle exoten worden zomaar geadopteerd door Nederlanders. Daarom werkt Vroegop-Windig met het concept Marché International. Dennis: "We bieden een maand lang een aantal exotische groenten aan die op de internationale markten te vinden zijn. Daarbij geven we de mogelijkheden en productinformatie mee. Als onze klanten merken dat het product goed loopt, kunnen we het standaard in het assortiment aanbieden." Marché International groenten zijn bijvoorbeeld kousenband, Sopropo of Okra.



Inspelen

Vroegop-Windig speelt met het assortiment ook in op de seizoenen en feestdagen. Dennis: "Rondom Valentijn hadden we bijvoorbeeld hartvormige komkommers en de Radicchio La Rosa, met Pasen pakten we uit met het aspergethema waarbij we een mooie pakketaanbieding samenstelden in samenwerking met onze zusterbedrijven. Zo hadden we naast asperges ook biologische eieren en zuivelproducten in de aanbieding." Inspiratie wil Vroegop-Windig haar klanten ook bieden. "We organiseren regelmatig inspiratiedagen bij telers. Zo hebben wij, om ons aspergethema te complementeren, een bezoek gebracht aan onze aspergeteler waar ons klanten een rondleiding door het bedrijf kregen, zelf asperges mochten steken en getrakteerd werden op een heerlijke aspergelunch."



Snijden

Sinds 2011 heeft Vroegop-Windig een eigen snijderij waar zij dagelijks vers onbewerkte producten versnijden. Dat kan ondernemers veel tijd en personeelskosten besparen. "Wanneer klanten een bestelling plaatsen, wordt deze vervolgens vers gesneden, ook op zondag. Klanten kunnen bij hun bestelling precies aangeven hoe ze het aangeleverd willen krijgen, als stift, blok, plak, grof, fijn, extra fijn of strip, alles is mogelijk", vertelt Dennis. Nieuwe variaties op snijgebied zijn ook te bestellen, zoals het assortiment aan krulgroenten laat zien. Krulgroenten doen het niet alleen goed in salades, consumenten kunnen krulgroenten ook gebruiken als vervanging van pasta. Het is een nieuwe manier van groenteverwerking die past in de trend van minder koolhydraten en meer groenten op het menu. Via Vroegop-Windig kunnen groentespecialisten verse courgettespaghetti aanbieden, en daarnaast ook rettich, rode bieten, wortel, knolselderij en zoete aardappel in krulvorm, zowel regulier als biologisch (afhankelijk van het seizoen). Ook kan Vroegop-Windig een compleet assortiment gesneden fruit en sapjes leveren.



Markt

Andere services die groentespecialisten ontzorgen zijn de dagelijkse levering van producten door heel Nederland en 24/7 online bestelmogelijkheden. "Het gemak van bezorgen, scheelt veel tijd voor ondernemers. Zij gaan uit van onze kennis en kunde en hebben het vertrouwen dat wij de juiste kwaliteit producten leveren", vertelt Dennis. De groothandelsmarktfunctie is zeker niet verloren gegaan. Huizend in de grootste stad van Nederland, houdt Vroegop-Windig zes ochtenden per week markt waar groentespecialisten zelf inkopen kunnen doen. Dennis: "In een multiculturele stad als Amsterdam zijn er natuurlijk ook ondernemers met allerlei nationaliteiten. Turkse ondernemers kopen bijvoorbeeld graag Turkse producten. Wij kunnen dat aanbieden omdat we rechtstreeks bij Turkse telers inkopen."



Ondernemen

Dennis werkt in de buitendienst en komt dus bij veel groentespecialisten over de vloer. Ondernemen laat hij aan de ondernemers over maar desgevraagd geeft Dennis wel persoonlijk advies. "Er zijn zoveel verschillende ondernemingen. De bedrijfsvoering is altijd heel erg afhankelijk van de regio en welk assortiment de groentespeciaalzaak voert. Daarin probeer ik altijd zo goed mogelijk advies te geven", besluit Dennis.

Voor meer informatie:
info@vroegop.nl
www.vroegop.nl

Publicatiedatum: 16-8-2017
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl
Publicatiedatum: