Nieuwe Nederlander koopt vaker biologisch
Voorafgaand aan een winkelbezoek weet 46% van de nieuwe Nederlanders exact wat ze gaan kopen terwijl dit bij de autochtone Nederlanders veel hoger is (67%). De nieuwe Nederlander geeft vaker onverwachts geld uit en is snel te verleiden tot het doen van een aankoop. Zowel de houding als het shoppergedrag van de nieuwe Nederlander verschilt ten opzichte van de autochtone Nederlander. Dit blijkt uit GfK onderzoek naar het shoppergedrag, aankoopbeslissingen en onderliggende motivatie onder 500 Nieuwe Nederlanders.
De Nieuwe Nederlander doet vaker aankopen en geeft meer uit dan de autochtone Nederlander. Onderhandelen is voor hen heel gewoon. Ook zijn ze bereid langer te reizen voor hun aankopen en trekken ze meer tijd uit als ze eenmaal in een winkelcentrum zijn.
De voorkeur voor biologisch onder de nieuwe Nederlander is groot. 48% van hen prefereert biologisch terwijl dat voor 24% van de autochtone Nederlander geldt.
Bron: GfK