Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




"Voor onszelf en klant overzichtelijker"
Make-over voor Natuurwinkel Puur & Vitaal



Tholen - Natuurwinkel Puur & Vitaal kreeg eind november vorig jaar een heuse make-over. Het pand is in Roosendaal is in oppervlak gelijk gebleven, maar door de nieuwe inrichting is de schapindeling veel efficiënter en komen de producten beter tot hun recht. "Tijdens en voor de verbouwing konden we rekenen op veel support van onze leveranciers. Fijn hoe zij meedenken met de winkelinrichting. Dat maakt het voor onszelf en voor de klant overzichtelijk", vertelt Marie-Louise Engels.


Marie-Louise voor de vernieuwde kassa.

Het zijn subtiele aanpassingen die de winkel zijn eigentijdse uitstraling meegeeft. De schappen hebben een bescheiden formaat, maar ogen wijdser door de positionering van de producten, wat al met al een kleurrijk en overzichtelijk geheel oplevert. "Voorheen stonden er in deze winkel houten stellingen, waarbij het moeilijk was om alle verschillende product(groep)en goed af te bakenen. Dan was al snel de symmetrie verloren en bleef je dat continu corrigeren. Het huidige kliksysteem op basis van plastic tussenwanden voorkomt dat euvel en neemt daarmee een hoop werk uit handen", verklaart Marie-Louise. "En het oogt natuurlijk chiquer." Dat komt ook deels door de nieuwe belichting. De TL-lampen zijn vervangen door LED-verlichting. Daardoor is het mogelijk om de lichtval veel beter te richten. Dat oogt natuurlijker, zodat de producten beter uit de verf komen.


Natuurwinkel Puur & Vitaal vóór de verbouwing.

Ook de winkelindeling is veranderd. Waar voorheen achter de kassa kaas werd gesneden, is er nu ruimte gemaakt voor een zelfbedieningshoek. Daarin kunnen klanten zelf voorverpakte kazen en andere delicatessen pakken. De broodafdeling bevindt zich aan de linkerzijde van het entree, recht achter de kassa. Bij het groenten- en fruitschap is een extra koeling geplaatst. Verder reserveert de winkel schapruimte voor tal van basisproducten, voedingssupplementen, broodbeleg en andere kruidenierswaren. "Voor veel klanten was de nieuwe inrichting even wennen, maar we merken dat de meesten inmiddels hun weg weten te vinden", vervolgt Marie-Louise.


De zelfbedieningshoek met kaas en delicatessen.

"Toch blijft het altijd weer een uitdaging om de aandacht van klanten te blijven trekken", merkt ze op. Een deel van haar klandizie ziet ze verdwijnen richting de grote retailkanalen, die hun aandeel bio-producten fors uitbreiden. Echt zorgen maken, doet ze echter niet. "We leveren weliswaar een deel van de omzet en onze klantenkring in, maar daar staat tegenover dat we de marge op onze producten hebben zien toenemen. Ook valt het bestedingspatroon onder bestaande klanten in de regel een stuk hoger uit."


Binnenzijde winkel.

Om het winkelconcept toekomtbestendig te houden, wordt er voortdurend vooruitgedacht en ingezet op productdiversificatie. "Onze groentenleverancier - van wie onze spinazie komt - opperde bijvoorbeeld om iets te gaan doen met versmaaltijden. Mocht er sprake zijn van een overschot, dan kun je dat desnoods in eigen beheer verwerken tot maaltijdsalades. Daarmee creëer je natuurlijk waarde en biedt je de klant een extra reden om de winkel te bezoeken."


Het AGF-schap ligt er kleurrijk bij.

Over een ding is Marie-Louise het zeker: geen van haar klanten is hetzelfde. "De een koopt dagelijks een product, voor hen zijn wij meer de gemakswinkel om de hoek, de ander doet zijn of haar boodschappen meteen voor een of twee weken. Maar een ding delen onze vaste klanten allemaal: ze zijn kritisch, zelfbewust, makkelijk in de omgang en nemen de tijd. De echte stresskippen komen bij ons niet zo gauw over de vloer."

Voor meer informatie:
Marie-Louise Engels
Natuurwinkel Puur & Vitaal
Dr. Brabersstraat 16
4701 AT Roosendaal
0165-396250
info@puur-vitaal.nl
www.puur-vitaal.nl

Publicatiedatum: 21-4-2017
Auteur: Vincent Verboom
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-10-2017 "Interactie tussen boeren en buren legt stevig fundament"
17-10-2017 Rio de Bio wint Duurzame Week Award 2017
16-10-2017 Marc Haan: "Geeft enorme kick om succesvolle klantactie op te zetten"
13-10-2017 Ineke Schrama: "Met zero waste-principes onze tijd ver vooruit"
9-10-2017 Demeter draagt bij aan het onderscheidend vermogen van speciaalzaken
5-10-2017 Drukte bij zomerspaaractie Natuurwinkel en Biologisch Specialist
2-10-2017 "Eerste jaar konden we net staan, nu beginnen we te lopen"
22-9-2017 "Groentehandel net een jachtveld, er zitten altijd een paar stropers tussen"
20-9-2017 "Op je lauweren rusten niet aan ons uitbesteed"
15-9-2017 Gratis bloembollen bij Belgische bio-winkels tijdens Weekend van de Klant
13-9-2017 Typisch Twents groentepakket ziet daglicht
12-9-2017 Odin Bezorgdienst verloot skelter bij nieuwe winactie
5-9-2017 Natuurwinkel Drachten viert 40-jarig jubileum
28-8-2017 Belgische natuurvoedingswinkel Rozebotteltje wordt Biohuisje
24-8-2017 Verkiezing Beste biologische winkel van Nederland gestart
21-8-2017 Bio-speciaalzaken goed telefonisch bereikbaar
16-8-2017 "Breed, divers en biologisch verassortiment"
14-8-2017 Verkoopstal mikpunt van vandalisme en diefstal
20-7-2017 Roosendaal zoekt AGF-marktkoopman voor wekelijkse bio-markt
29-6-2017 Natuurwinkel Amersfoort neemt klanten mee naar streekleveranciers

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *