Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




"Voor onszelf en klant overzichtelijker"
Make-over voor Natuurwinkel Puur & Vitaal



Tholen - Natuurwinkel Puur & Vitaal kreeg eind november vorig jaar een heuse make-over. Het pand is in Roosendaal is in oppervlak gelijk gebleven, maar door de nieuwe inrichting is de schapindeling veel efficiŽnter en komen de producten beter tot hun recht. "Tijdens en voor de verbouwing konden we rekenen op veel support van onze leveranciers. Fijn hoe zij meedenken met de winkelinrichting. Dat maakt het voor onszelf en voor de klant overzichtelijk", vertelt Marie-Louise Engels.


Marie-Louise voor de vernieuwde kassa.

Het zijn subtiele aanpassingen die de winkel zijn eigentijdse uitstraling meegeeft. De schappen hebben een bescheiden formaat, maar ogen wijdser door de positionering van de producten, wat al met al een kleurrijk en overzichtelijk geheel oplevert. "Voorheen stonden er in deze winkel houten stellingen, waarbij het moeilijk was om alle verschillende product(groep)en goed af te bakenen. Dan was al snel de symmetrie verloren en bleef je dat continu corrigeren. Het huidige kliksysteem op basis van plastic tussenwanden voorkomt dat euvel en neemt daarmee een hoop werk uit handen", verklaart Marie-Louise. "En het oogt natuurlijk chiquer." Dat komt ook deels door de nieuwe belichting. De TL-lampen zijn vervangen door LED-verlichting. Daardoor is het mogelijk om de lichtval veel beter te richten. Dat oogt natuurlijker, zodat de producten beter uit de verf komen.


Natuurwinkel Puur & Vitaal vůůr de verbouwing.

Ook de winkelindeling is veranderd. Waar voorheen achter de kassa kaas werd gesneden, is er nu ruimte gemaakt voor een zelfbedieningshoek. Daarin kunnen klanten zelf voorverpakte kazen en andere delicatessen pakken. De broodafdeling bevindt zich aan de linkerzijde van het entree, recht achter de kassa. Bij het groenten- en fruitschap is een extra koeling geplaatst. Verder reserveert de winkel schapruimte voor tal van basisproducten, voedingssupplementen, broodbeleg en andere kruidenierswaren. "Voor veel klanten was de nieuwe inrichting even wennen, maar we merken dat de meesten inmiddels hun weg weten te vinden", vervolgt Marie-Louise.


De zelfbedieningshoek met kaas en delicatessen.

"Toch blijft het altijd weer een uitdaging om de aandacht van klanten te blijven trekken", merkt ze op. Een deel van haar klandizie ziet ze verdwijnen richting de grote retailkanalen, die hun aandeel bio-producten fors uitbreiden. Echt zorgen maken, doet ze echter niet. "We leveren weliswaar een deel van de omzet en onze klantenkring in, maar daar staat tegenover dat we de marge op onze producten hebben zien toenemen. Ook valt het bestedingspatroon onder bestaande klanten in de regel een stuk hoger uit."


Binnenzijde winkel.

Om het winkelconcept toekomtbestendig te houden, wordt er voortdurend vooruitgedacht en ingezet op productdiversificatie. "Onze groentenleverancier - van wie onze spinazie komt - opperde bijvoorbeeld om iets te gaan doen met versmaaltijden. Mocht er sprake zijn van een overschot, dan kun je dat desnoods in eigen beheer verwerken tot maaltijdsalades. Daarmee creŽer je natuurlijk waarde en biedt je de klant een extra reden om de winkel te bezoeken."


Het AGF-schap ligt er kleurrijk bij.

Over een ding is Marie-Louise het zeker: geen van haar klanten is hetzelfde. "De een koopt dagelijks een product, voor hen zijn wij meer de gemakswinkel om de hoek, de ander doet zijn of haar boodschappen meteen voor een of twee weken. Maar een ding delen onze vaste klanten allemaal: ze zijn kritisch, zelfbewust, makkelijk in de omgang en nemen de tijd. De echte stresskippen komen bij ons niet zo gauw over de vloer."

Voor meer informatie:
Marie-Louise Engels
Natuurwinkel Puur & Vitaal
Dr. Brabersstraat 16
4701 AT Roosendaal
0165-396250
info@puur-vitaal.nl
www.puur-vitaal.nl

Publicatiedatum: 21-4-2017
Auteur: Vincent Verboom
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-4-2017 21 mei: Food & Health Festival in Heythuysen
18-4-2017 "Fosfaatreductieplan werpt schaduw op onze vooruitgang"
7-4-2017 Snelle assortimentsuitbreiding door nieuwe verpakkingsmachine
7-4-2017 Bakfietsen, bio en kinderfeestjes op Green Foodmarket
7-4-2017 Vrijgevochten Pippi Langkous-mentaliteit in Zweedse bio-winkel
6-4-2017 "Ik wil bio als levensstijl uitbouwen"
5-4-2017 "Streepje voor dankzij one-stop-shop en thuisbezorging"
30-3-2017 Biologische markt Apeldoorn gaat verhuizen
27-3-2017 Boerderijwinkel op bio-boerderij De Nieuwenburgt opent 1 april
22-3-2017 Festivalmarkt bij 20-jarig jubilieum De Groene Passage
21-3-2017 Onderscheid is cruciaal voor toekomst speciaalzaak
20-3-2017 "Speciaalzaak moet claimen productkampioen te zijn"
1-3-2017 CoŲperatieve opzet Odin Estafette stuwt omzet bio-AGF
2-2-2017 Alle Estafette- en Odinwinkels EKO gecertificeerd
1-2-2017 Vlaamse ex-horecaondernemer begint wekelijkse bio-bezorgservice
20-1-2017 Natuurwinkel Amersfoort wint verkiezing Beste biologische winkel
17-1-2017 Biologische speciaalzaak in opmars
12-1-2017 Boerenmarkt groeiend verkoopkanaal
22-12-2016 Van smoezelig groentenhoekje naar volwaardige groentenwand
20-12-2016 Winterse BioMarkt in het teken van peulvruchten

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *