Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




"Voor onszelf en klant overzichtelijker"
Make-over voor Natuurwinkel Puur & Vitaal



Tholen - Natuurwinkel Puur & Vitaal kreeg eind november vorig jaar een heuse make-over. Het pand is in Roosendaal is in oppervlak gelijk gebleven, maar door de nieuwe inrichting is de schapindeling veel efficiënter en komen de producten beter tot hun recht. "Tijdens en voor de verbouwing konden we rekenen op veel support van onze leveranciers. Fijn hoe zij meedenken met de winkelinrichting. Dat maakt het voor onszelf en voor de klant overzichtelijk", vertelt Marie-Louise Engels.


Marie-Louise voor de vernieuwde kassa.

Het zijn subtiele aanpassingen die de winkel zijn eigentijdse uitstraling meegeeft. De schappen hebben een bescheiden formaat, maar ogen wijdser door de positionering van de producten, wat al met al een kleurrijk en overzichtelijk geheel oplevert. "Voorheen stonden er in deze winkel houten stellingen, waarbij het moeilijk was om alle verschillende product(groep)en goed af te bakenen. Dan was al snel de symmetrie verloren en bleef je dat continu corrigeren. Het huidige kliksysteem op basis van plastic tussenwanden voorkomt dat euvel en neemt daarmee een hoop werk uit handen", verklaart Marie-Louise. "En het oogt natuurlijk chiquer." Dat komt ook deels door de nieuwe belichting. De TL-lampen zijn vervangen door LED-verlichting. Daardoor is het mogelijk om de lichtval veel beter te richten. Dat oogt natuurlijker, zodat de producten beter uit de verf komen.


Natuurwinkel Puur & Vitaal vóór de verbouwing.

Ook de winkelindeling is veranderd. Waar voorheen achter de kassa kaas werd gesneden, is er nu ruimte gemaakt voor een zelfbedieningshoek. Daarin kunnen klanten zelf voorverpakte kazen en andere delicatessen pakken. De broodafdeling bevindt zich aan de linkerzijde van het entree, recht achter de kassa. Bij het groenten- en fruitschap is een extra koeling geplaatst. Verder reserveert de winkel schapruimte voor tal van basisproducten, voedingssupplementen, broodbeleg en andere kruidenierswaren. "Voor veel klanten was de nieuwe inrichting even wennen, maar we merken dat de meesten inmiddels hun weg weten te vinden", vervolgt Marie-Louise.


De zelfbedieningshoek met kaas en delicatessen.

"Toch blijft het altijd weer een uitdaging om de aandacht van klanten te blijven trekken", merkt ze op. Een deel van haar klandizie ziet ze verdwijnen richting de grote retailkanalen, die hun aandeel bio-producten fors uitbreiden. Echt zorgen maken, doet ze echter niet. "We leveren weliswaar een deel van de omzet en onze klantenkring in, maar daar staat tegenover dat we de marge op onze producten hebben zien toenemen. Ook valt het bestedingspatroon onder bestaande klanten in de regel een stuk hoger uit."


Binnenzijde winkel.

Om het winkelconcept toekomtbestendig te houden, wordt er voortdurend vooruitgedacht en ingezet op productdiversificatie. "Onze groentenleverancier - van wie onze spinazie komt - opperde bijvoorbeeld om iets te gaan doen met versmaaltijden. Mocht er sprake zijn van een overschot, dan kun je dat desnoods in eigen beheer verwerken tot maaltijdsalades. Daarmee creëer je natuurlijk waarde en biedt je de klant een extra reden om de winkel te bezoeken."


Het AGF-schap ligt er kleurrijk bij.

Over een ding is Marie-Louise het zeker: geen van haar klanten is hetzelfde. "De een koopt dagelijks een product, voor hen zijn wij meer de gemakswinkel om de hoek, de ander doet zijn of haar boodschappen meteen voor een of twee weken. Maar een ding delen onze vaste klanten allemaal: ze zijn kritisch, zelfbewust, makkelijk in de omgang en nemen de tijd. De echte stresskippen komen bij ons niet zo gauw over de vloer."

Voor meer informatie:
Marie-Louise Engels
Natuurwinkel Puur & Vitaal
Dr. Brabersstraat 16
4701 AT Roosendaal
0165-396250
info@puur-vitaal.nl
www.puur-vitaal.nl

Publicatiedatum: 21-4-2017
Auteur: Vincent Verboom
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

28-6-2017 Online groenten bestellen bij 'Buurderij' in Assen
28-6-2017 Zomerse sferen bij Natuurwinkel
27-6-2017 Spaaractie voor boodschappenpakket bij Natuurwinkel en Biologisch Specialist
23-6-2017 Natuurwinkel viert vandaag en morgen zomerfeest
19-6-2017 "Ook meteen bijkletsen met collega-ondernemers"
15-6-2017 Pimp je boerderijwinkel
14-6-2017 "Veel milieuwinst te behalen in opzet supply chain"
29-5-2017 Denemarken hoogste marktaandeel bio ter wereld
23-5-2017 Zelfs onze zuiderburen bezoeken Glutenvrij Lente Festival
22-5-2017 Bioweb en De Friese Steekbox lanceren Friese maaltijdbox
19-5-2017 Jachtopziener geeft schwung aan groenteverkoop
9-5-2017 Biowinkel Oxford onderscheiden met Retailer of the Year Award
5-5-2017 Ecoville: grootste biologische groentekraam van Nederland
3-5-2017 "Biologische voeding en voedingssupplementen gaan prima samen"
2-5-2017 "Winkelier is tool voor verdere verduurzaming"
19-4-2017 21 mei: Food & Health Festival in Heythuysen
18-4-2017 "Fosfaatreductieplan werpt schaduw op onze vooruitgang"
7-4-2017 Snelle assortimentsuitbreiding door nieuwe verpakkingsmachine
7-4-2017 Bakfietsen, bio en kinderfeestjes op Green Foodmarket
7-4-2017 Vrijgevochten Pippi Langkous-mentaliteit in Zweedse bio-winkel

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *