Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Willem&Drees en Beebox gaan verder als Willem&Drees

Duurzaam versbedrijf Willem&Drees fuseerde in 2016 met Beebox, leverancier van biologische maaltijdboxen. Vanaf donderdag 13 april gaan de bedrijven onder één naam verder: Willem&Drees. Gelijktijdig lanceert het bedrijf een versterkt consumentenconcept. Naast de samengestelde Beebox kan nu biologisch vers van telers worden bijbesteld in de online winkel. Deze veranderingen passen bij de missie van Willem&Drees om de groeiende groep bewuste consumenten een breder vers aanbod en nog meer gemak te bieden. Met als basis een gezonde voedselketen.
 



Eten van een gezonde keten

Met deze nieuwe belofte en de keuze voor de naam Willem&Drees zet de organisatie in op haar grootste onderscheidende kracht. Directeur Drees Peter van de Bosch legt uit: "Willem&Drees is een coöperatie van boeren, burgers en bedrijven. We kennen elkaar, luisteren naar elkaar en werken met elkaar. Samen creëren we onze eigen gezonde voedselketen, waar iedereen beter van wordt. Geheel zelfstandig en onafhankelijk van machtige inkooppartijen of multinationals. We willen het voorbeeld zijn van een keten die is gebaseerd op kracht in plaats van macht."
 

Biologische maaltijden en verse producten thuis

Beebox is sinds 2012 actief als biologische maaltijdbox-aanbieder. Onder aanvoering van de lokale Beebox ondernemers is het bedrijf sinds de oprichting snel gegroeid. Willem&Drees was in 2009 de eerste partij die producten direct van de teler  via de retail leverde en later zijn eigen webwinkel lanceerde. Drees legt verder uit: "Onze proposities zijn nu dus samengevoegd, hiermee bieden we onze klanten een uniek product. De klant ontvangt wekelijks een samengestelde Beebox. Deze kan men aanvullen met biologische versproducten zoals kaas, brood of eieren uit onze online winkel.

Daarnaast hebben we onze Beeboxen sterk verbeterd. De recepten zijn gevarieerder en sneller te bereiden, gemak staat daarbij voorop. Ook zijn er Beeboxen voor specifieke klantgroepen toegevoegd zoals de Gezins Beebox."

Kansen out-of-home markt

De belofte 'eten van een gezonde keten' sluit ook goed aan bij de ontwikkeling binnen de out-of-home markt. Cateraars en horecabedrijven realiseren zich steeds meer dat ze hierin een voortrekkersrol hebben. Willem&Drees ziet hen als schakel van de gezonde keten. Voor hen zetten we de krachtige coöperatie en onze kennis uit de consumentenmarkt in om een breed bio divers aanbod op maat te leveren. "Ik roep daarom alle koplopers in duurzaamheid op om samen te werken. Zodat we de komende jaren grote stappen zetten richting een gezonde keten", aldus Drees.

Voor meer informatie: willemendrees.nl

Publicatiedatum: 14-4-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-11-2017 Omzet leden Koninklijke Horeca Nederland in 2016 met 6,5% gestegen
22-11-2017 Rode Duivels danken WK-kwalificatie aan bio-dieet
21-11-2017 "Bouillon nieuwe thee, koffie en anti-katerdrank ineen"
16-11-2017 Verstrade: nieuw online foodplatform voor de horecamarkt
15-11-2017 Sprice bio-ijsjes genomineerd voor Horecava Innovation Award 2018
15-11-2017 Restaurant Natuurlijk winnaar horeca duurzaamheidsaward
10-11-2017 Deventer Stadsboeren halen voedsel uit de anonimiteit
8-11-2017 Ekoland bij de EKO-netwerklunch
2-11-2017 Restaurant Vork & Mes heropent als catering- en evenementencentrum
2-11-2017 Dapp Frietwinkel Den Haag sluit deuren
1-11-2017 Deense bio-telers richten zich op Duitse gastronomie
31-10-2017 Biologisch cateraar haalt 1.400 euro op voor stichting De Vrolijkheid
30-10-2017 Spirit in De Groene Passage gaat uitbreiden
24-10-2017 "Onderscheiding Stichting Duurzame Horeca dik verdiend"
23-10-2017 Ekomenu uitgeroepen tot beste maaltijdbox
17-10-2017 "Dankzij nieuwe oogst weer volop bio-frites beschikbaar"
4-10-2017 Chefkoks zetten bio op de (menu)kaart bij TasteXL-Market
28-9-2017 Nieuwe Air France-dochter Joon zet in biologisch
26-9-2017 Biologisch kipnuggets-restaurant opent deuren in VS
21-9-2017 Doozo gaat verder als Ekomenu

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *