Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »


Bron: Google Nieuws

Koerslijstmeer »




Coca-Cola gaat biologisch

Een biologisch drankje dat letterlijk ontstaan is uit een keuken-experiment. Dat is HONEST. Een caloriearme dorstlesser gemaakt van kruidenthee, versterkt met natuurlijke fruitsappen en licht gezoet met biologische rietsuiker. De drankjes zijn  verkrijgbaar in de drie smaken: Citroen & Honing, Sinaasappel & Mango en Granaatappel & Bosbessen.



HONEST is in 1998 ontwikkeld in Amerika door de vrienden Seth Goldman en Barry Nalebuff. Het idee voor HONEST ontstond toen Seth na een rondje hardlopen in New York zocht naar een geschikte dorstlesser, dat niet te zoet was maar ook niet te smaakloos. Omdat hij niets geschikts kon vinden, mengde hij fruitsap met water. Toen Seth signaleerde dat anderen dat ook deden, zag hij een gat in de markt. Hij deelde dit inzicht met Barry, die toen net terug was uit India waar hij de thee-industrie had bestudeerd. Barry had daar ontdekt dat veel producenten van gebottelde thee met gedroogd poeder werken in plaats van met kwalitatieve, verse thee. Samen besloten zij aan de slag om een nieuw drankje op basis van hoogwaardige biologische ingrediŽnten te ontwikkelen.

Seth startte met experimenteren in zijn eigen keuken. Hij bottelde een paar flessen en bracht deze naar Fresh Fields (een grote natuursupermarkt, tegenwoordig Whole Foods Market) om te laten proeven. Toen de supermarkt meteen 15.000 flessen bestelde, was HONEST geboren. Het merk ontwikkelde zich tot het grootste biologische, gebottelde theemerk van Amerika en is vandaag de dag in meer dan 100.000 Amerikaanse winkels verkrijgbaar. Na een Europees debuut in Engeland vorig jaar, is het nu tijd om Nederland van HONEST te laten proeven.

Grote toekomst voor biologische drankjes

Het merk HONEST wordt in Nederland op de markt gebracht door Coca-Cola Nederland. Therese Noorlander, communicatiedirecteur bij Coca-Cola Nederland: "We investeren graag in merken waar we in geloven en zien in Nederland een grote toekomst voor biologische, verfrissende, caloriearme drankjes. HONEST past daar bij. Het is een lekker drankje met een eerlijk verhaal. Het is een eer om samen met onder meer Seth Goldman, als een van de 'founding fathers' van HONEST, zijn droom waar te kunnen maken. Namelijk meer mensen kennis laten maken met de smaakvolle, biologische drankjes van HONEST."

IngrediŽnten, bereiding en verkrijgbaarheid

HONEST is gemaakt met hoogwaardige, biologische ingrediŽnten en laag in calorieŽn. De biologische kruidenthee wordt bij de leverancier in heet water getrokken en gefilterd. Daarna wordt de kruidenthee-infusie door ons gemixt met biologisch fruitsap uit concentraat en biologische rietsuiker die de specifieke smaken bepalen. Het resultaat: een verfrissend en smaakvol drankje. Vanaf vandaag is HONEST verkrijgbaar in de volgende smaken: Citroen & Honing, Sinaasappel & Mango en Granaatappel & Bosbessen. Je vindt ze bij Marqt in de tijdelijke 500ml fles, en vanaf deze zomer ook bij andere verkooppunten in Nederland in de 375ml fles.

Voor meer informatie:
www.drinkhonest.nl
www.cocacolanederland.nl

Publicatiedatum: 12-4-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-10-2017 Natrada neemt distributie Lazanou in Nederland over
16-10-2017 Spaanse designer haalt de zon in huis bij Neleman
13-10-2017 "Een rijke grond, dat is de basis van alles"
5-10-2017 EU verwacht lagere wijnproductie: -14%
3-10-2017 Bioco koffie: biologisch, 100% Arabica, artisanaal gebrand en duurzaam
28-9-2017 Consumentenbond laakt biologische theevarianten
27-9-2017 Bio valt in de prijzen op Vakbeurs Foodspecialiteiten
25-9-2017 Wijnstokken leasen? Het kŠn!
21-9-2017 "We kunnen niet de minderheid blijven cateren"
18-9-2017 RAI Europees podium voor nieuwe biologische Lavazza-blend
15-9-2017 Rooskleurige toekomst voor biologische wijn
12-9-2017 Fransen niet vies van een zelfgebrouwen speciaalbiertje
12-9-2017 "Winkelier neemt de klant mee op avontuur"
8-9-2017 Mosselpan brengt duurzame wijn- en visproducent samen
8-9-2017 Londense metro verandert in oerwoud
7-9-2017 Unilever neemt Pukka Herbs over
7-9-2017 Bouillon de nieuwe koffie?
7-9-2017 Sappen duurder door prijsstijging verwerkingsfruit
6-9-2017 Nieuw van Piramide: Intense Mix
6-9-2017 Suikerhoudende frisdranken geweerd van middelbare scholen

 

Reacties:


Mijn wantrouwen naar de producten van suikerverstrekker....eh oh sorry frisdrankproducent Coca Cola is groot en wat zegt de naam van deze lijn producten over hun reguliere assortiment NOT HONEST ?!

laat ik positief afsluiten met het feit dat ik verheugd ben dat de gezondheidslobby dusdanig krachtig is dat ook CocaCola heeft gemeend mee te moeten .
Andrť Schutte, Den Helder (email) - 12-4-2017 16:02:38


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *