Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Coca-Cola gaat biologisch

Een biologisch drankje dat letterlijk ontstaan is uit een keuken-experiment. Dat is HONEST. Een caloriearme dorstlesser gemaakt van kruidenthee, versterkt met natuurlijke fruitsappen en licht gezoet met biologische rietsuiker. De drankjes zijn  verkrijgbaar in de drie smaken: Citroen & Honing, Sinaasappel & Mango en Granaatappel & Bosbessen.



HONEST is in 1998 ontwikkeld in Amerika door de vrienden Seth Goldman en Barry Nalebuff. Het idee voor HONEST ontstond toen Seth na een rondje hardlopen in New York zocht naar een geschikte dorstlesser, dat niet te zoet was maar ook niet te smaakloos. Omdat hij niets geschikts kon vinden, mengde hij fruitsap met water. Toen Seth signaleerde dat anderen dat ook deden, zag hij een gat in de markt. Hij deelde dit inzicht met Barry, die toen net terug was uit India waar hij de thee-industrie had bestudeerd. Barry had daar ontdekt dat veel producenten van gebottelde thee met gedroogd poeder werken in plaats van met kwalitatieve, verse thee. Samen besloten zij aan de slag om een nieuw drankje op basis van hoogwaardige biologische ingrediŽnten te ontwikkelen.

Seth startte met experimenteren in zijn eigen keuken. Hij bottelde een paar flessen en bracht deze naar Fresh Fields (een grote natuursupermarkt, tegenwoordig Whole Foods Market) om te laten proeven. Toen de supermarkt meteen 15.000 flessen bestelde, was HONEST geboren. Het merk ontwikkelde zich tot het grootste biologische, gebottelde theemerk van Amerika en is vandaag de dag in meer dan 100.000 Amerikaanse winkels verkrijgbaar. Na een Europees debuut in Engeland vorig jaar, is het nu tijd om Nederland van HONEST te laten proeven.

Grote toekomst voor biologische drankjes

Het merk HONEST wordt in Nederland op de markt gebracht door Coca-Cola Nederland. Therese Noorlander, communicatiedirecteur bij Coca-Cola Nederland: "We investeren graag in merken waar we in geloven en zien in Nederland een grote toekomst voor biologische, verfrissende, caloriearme drankjes. HONEST past daar bij. Het is een lekker drankje met een eerlijk verhaal. Het is een eer om samen met onder meer Seth Goldman, als een van de 'founding fathers' van HONEST, zijn droom waar te kunnen maken. Namelijk meer mensen kennis laten maken met de smaakvolle, biologische drankjes van HONEST."

IngrediŽnten, bereiding en verkrijgbaarheid

HONEST is gemaakt met hoogwaardige, biologische ingrediŽnten en laag in calorieŽn. De biologische kruidenthee wordt bij de leverancier in heet water getrokken en gefilterd. Daarna wordt de kruidenthee-infusie door ons gemixt met biologisch fruitsap uit concentraat en biologische rietsuiker die de specifieke smaken bepalen. Het resultaat: een verfrissend en smaakvol drankje. Vanaf vandaag is HONEST verkrijgbaar in de volgende smaken: Citroen & Honing, Sinaasappel & Mango en Granaatappel & Bosbessen. Je vindt ze bij Marqt in de tijdelijke 500ml fles, en vanaf deze zomer ook bij andere verkooppunten in Nederland in de 375ml fles.

Voor meer informatie:
www.drinkhonest.nl
www.cocacolanederland.nl

Publicatiedatum: 12-4-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-5-2018 Gin gemaakt uit eigen biologische bloementuin
25-5-2018 Overschotten bio-brood en regenwater in bier
24-5-2018 De Grote Hamersma gaat biologisch
24-5-2018 Brouwerij Roman doet intrede op biologische biermarkt
24-5-2018 Nieuw: Amandel NILK
24-5-2018 Pukka moet naam 'Detox' thee aanpassen
22-5-2018 Biologische sapjesfabriek opgezet in flat
18-5-2018 "Al onze nieuwe wijnen zijn biologisch of bio-dynamisch"
16-5-2018 In vier jaar tijd van bio-bier uit schuur naar eigen brouwerij en proeflokaal
16-5-2018 Coca-Cola introduceert over heel Europa nieuw bio-assortiment Honest
15-5-2018 Nieuw: biologische cafeÔnevrije espresso
14-5-2018 Bio-wijnbouwer krijgt titel 'Magister Vini Optimus Honoris Causa'
9-5-2018 Nationaal kurkretourprogramma van start
8-5-2018 Coca-Cola breidt drankengamma in BelgiŽ uit met biologisch assortiment
3-5-2018 "Het Agriculture Biologique-logo maakt onze wijnen aantrekkelijker"
3-5-2018 Nieuwe bio-zomerdrankjes fleuren het horeca-terras op
2-5-2018 Plantengif in kruiden- en kamillethee gevonden
1-5-2018 'Love it a latte'
23-4-2018 Nederlandse bio-dranken in de prijzen tijdens London Spirits Competition
23-4-2018 Nieuw van Piramide: Borstvoedingsthee

 

Reacties:


Mijn wantrouwen naar de producten van suikerverstrekker....eh oh sorry frisdrankproducent Coca Cola is groot en wat zegt de naam van deze lijn producten over hun reguliere assortiment NOT HONEST ?!

laat ik positief afsluiten met het feit dat ik verheugd ben dat de gezondheidslobby dusdanig krachtig is dat ook CocaCola heeft gemeend mee te moeten .
Andrť Schutte, Den Helder (email) - 12-4-2017 16:02:38


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *