Crowdfunding is het betrekken van het publiek (de crowd) bij het realiseren van jouw plan. Door een crowdfundingscampagne te voeren, bijvoorbeeld via crowdfunding-platform CrowdAboutNow, verzamel je een groep mensen om je heen die geïnteresseerd zijn in jouw onderneming en jou hierbij financieel of op andere manier willen ondersteunen. Maar hoe pak je dat aan?
Op 29 maart beantwoorden Fiducie en CrowdAboutNow deze en andere vragen van duurzame ondernemers in en om Rotterdam in de workshop "Crowdfunding: iets voor mij?". En niet alleen worden al vragen beantwoord, maar er wordt meteen aan de slag gegaan. Daarbij wordt stilgestaan bij vragen als 'Wat is de niche van mijn onderneming?' en 'Waar zit mijn netwerk?'.
Zo begin je als ondernemer meteen aan de opzet van je campagne om een vliegende start te maken. Deelname kost 20 euro exclusief BTW, maar inclusief koffie, thee en lunch. Er zijn 20 plaatsen beschikbaar voor deze workshop. De workshop vindt plaats bij Impact Hub Rotterdam.
Programma
10.00: Ontvangst10.30: "Wat heb ik nodig om verder te komen met mijn onderneming?"
10.45: De voorbereiding: financieel plan, interne en externe financiering (Nico Verzijden, Fiducie)
11.00: "Wat is de niche van mijn onderneming?"
11.15: Hoe pak je een crowdfundingcampagne aan? (Mark Laagewaard, CrowdAboutNow)
11.30: Ervaringen van een crowdfundingcampagne
11.45: "Waar zit mijn netwerk?"
12.00: Vragen en discussie
12.30: Netwerklunch
Voor meer informatie: www.financieel-duurzaam.nl/fiducie