"Rustige start Hollandse seizoen bio-komkommers"
Komkommer en paprika lenen zich goed voor Natural Branding.
In december 2016 werd komkommer nog uitgeroepen tot 'smaak van het jaar' door Firmenich, 's werelds grootste producent van geur- en smaakstoffen. Het bedrijf wees op een groeiende aantrekkingskracht vanwege de veelzijdige en verfrissende smaak. Ook Janco merkt op dat de consument de frisse smaak van komkommer op waarde weet te schatten en voorziet dan ook een opleving. "Komkommerwater is momenteel populair en de bio-komkommer doet het dan qua smaak erg goed. De vraag blijft echter sterk weersafhankelijk. Komkommer vind je ook 's winters in het schap, maar bij zonnig weer is de consumptie doorgaans veel beter."
"In Europa is het areaal nog altijd groeiende, maar het blijft continu zoeken naar een juiste balans. De uitbreiding gebeurt vooral in het buitenland. Het grote volume zit voornamelijk in Spanje. Het afgelopen winterseizoen was het areaal in Spanje beduidend groter dan het jaar ervoor." Janco verwacht niet dat dat areaal zomaar terugloopt.
Eosta zet fors in op Natural Branding, het aanbrengen van een merk met behulp van gebundeld licht. Er zijn al avocado's, gember en zoete aardappelen met Natural Branding in de markt. "Uit onderzoek blijkt dat de komkommer zich daar ook goed voor leent", verklaart de inkoper. "We zijn daarom voornemens om komkommer aan het rijtje toe te voegen."
Voor meer informatie:
Janco Koole
Eosta
T: +31 (0)180 63 55 39
janco.koole@eosta.com
www.eosta.com