Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Stijgende lijn in aantal 'groene' bedrijven"

Interactieve speeddates met bio-merken tijdens De Proefparade

Tholen - Hoe kun je beter kennismaken met een merk dan door zelf met de producten aan de slag te gaan? Precies wat Mr. Goodiebag 5 jaar geleden dacht. Alwin Jager: "Mr. Goodiebag organiseert sindsdien regelmatig een Proefparade, waarbij 8 merken zich op interactieve wijze presenteren aan de pers, bijvoorbeeld door het geven van een workshop." Op 26 februari vond weer een Proefparade Food Of The Year plaats waaraan onder meer bio-merken Only Organic (Bio+), TerraSana, The Ferment Company en Yakso (FZ Organic Food) deelnamen. Op dit event in Hilton Rotterdam waren ruim 60 bloggers aanwezig (met een achterband die van eten houdt). "De bloggers zijn tijdens de Proefparade op een speeddate gegaan met de verschillende merken."



Alwin geeft aan dat ze ook bij Mr. Goodiebag merken dat de aandacht voor biologisch toeneemt. "We hebben in de afgelopen 5 jaar al zoveel merkcontacten opgebouwd. We gaan voor bijzondere merken die passen bij de trend van biologisch en vegan. Er is een Food-editie en een Beauty-editie. In beide edities zien we de laatste jaren echt een stijgende lijn als het gaat om het aantal 'groene' bedrijven. We zien ook duidelijke verschillen tussen de gasten, de groep bloggers die op het Food-evenement afkomen is veel diverser. Er zitten meer mannen tussen en meer mensen uit de leeftijdsgroep 25+." Mr. Goodiebag organiseert deze evenementen ook al over de grens. "Onze bloggerevents organiseren wij in vijf verschillende landen binnen Europa, het concept De Proefparade is inmiddels al in drie landen vertegenwoordigd."


Koken met de producten van Yakso.

Mediterraans koken met TerraSana

Sarah de Jong van TerraSana vertelt dat de bloggers aan de slag zijn gegaan met producten uit de compleet vernieuwde Mediterrane lijn. "De bloggers mochten lekker zelf kokkerellen met onze mediterrane producten. Zo konden ze onder andere quesedilla's maken met onze piadina wraps en pastasalade met de glutenvrije premium pasta's. Ook kon er volop geproefd worden van de nieuwe soepen, dips en pesto's", vertelt Sarah. Het eindresultaat, een mooi opgemaakt bord, kon op de foto worden gezet in de 'fotostudio'. "Deze foto's zijn gedeeld op social media met #terrasanachallenge. De winnaar wordt binnenkort bekend gemaakt."



Voor meer informatie: www.mrgoodiebag.nl, www.terrasana.nl