Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Proteus Smart Display

Herbruikbare promotionele displays reduceren kartongebruik met 85%

Pure Value lanceert in samenwerking met de markt de Proteus Smart Display, een herbruikbare display met geïntegreerde technologie. In cocreatie sessies in België met grote retailers en internationale merken is naar voren gekomen dat de huidige manier van promotionele displays binnen supermarkten passé is. Het proces is inefficiënt, met 100% afval door eenmalig gebruik en er is geen inzicht in het rendement van de display-actie.
 

Het concept

Pure Value heeft als doel om met Proteus Smart Display een business model te ontwikkelen die duurzaam, sociaal en waarde creëert voor elke stakeholder. Het concept doorbreekt de silo's tussen marketing, sales en supply chain en tussen retailers en producenten. De gehele keten moet anders worden ingericht om met elkaar het afval en inefficiëntie uit de keten te halen en met elkaar de zoektocht aan te gaan van oneindige mogelijkheden door integratie van IoT en Big Data.

Het product

Proteus Smart Display is een metalen frame uit een stuk, opvouwbaar, telescopisch en met flexibele communicatie door een digitaal geprinte sleeve. De display kan voorzien worden met geïntegreerde hard en software ten behoeve van supply chain, marketing en verkoop data. Met deze data is het mogelijk om klantgedrag te meten als ook de supply chain direct aan te sturen.

Het proces

Idealiter wordt Proteus Smart Display gebruikt in een proces waarbij de producenten op het display schap worden gevuld door een Co Packer, met een rechtstreekse levering aan de supermarkt waar de gebruikte displays in een klein pakket weer worden opgehaald. Zo ontstaat er een gesloten keten met een optimaal rendement voor alle partijen. De producent bespaart geld en tijd en krijgt nieuwe inzichten in klantgedrag, de co packer heeft een hoger rendement per m2 en de retailer bespaart tijd, heeft hoger rendement en 85% minder karton afval.

In Co Creatie

In Co Creatie met retailers en producten gaat Pure Value de volgende stap in de uitrol van Proteus Smart Display zetten. Hierin worden de toepassingen op gebied van IoT en Big Data samen met de markt en partner NeoGrid ontwikkeld, als ook de nieuwe toepassingen: bloemen en planten, gekoelde displays en totaaloplossing voor pop up stores. Co-creatie events zijn beperkt tot retailers en merkfabrikanten, en gaan door op 1 maart 2017 in België, 16 maart 2017 in Nederland en 6 en 7 juni 2017 in Londen, UK.

Voor meer informatie:
bram@purevalue.nl
www.purevalue.nl
Publicatiedatum: