Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Denemarken voorloper in bio dankzij powermarketing

Tholen – Negen op de tien Denen koopt wel eens een biologisch product. Elders in Europa ligt dat aantal veel lager. Helene Birk van Organic Denmark weet wel waarom. "Denen beschikken over een krachtig staaltje marketing. Wij als organisatie hebben uitvoerig kunnen schakelen met de retail om de zichtbaarheid van bio te vergroten. Die positionering is dermate goed dat we binnen de Deense retail een afzet van 10% in bio konden realiseren."



Veel Deense bedrijven hebben zowel gangbare als biologische producten binnen hun assortiment. "De werkelijke groei zit toch echt in bio merken deze ondernemers. Er is echt een verschuiving gaande." Dat begint al van jongs af aan. "Kinderdagverblijven hanteren criteria waarin 90 of soms 100 procent van de voedingswaren die kinderen krijgen voorgeschoteld biologisch moet zijn." Daarbuiten vervult ook de horeca een voorbeeldfunctie. "Ons streven is dat richting de 5000 restaurants in Denemarken straks een biocertificaat dragen."

Gevraagd naar een tip voor de Nederlandse biosector, wijst Helene op het belang van extraversie. "Denk out-of-the-box, innoveer tot in den treure en treedt de buitenwereld actief tegemoet. Met biologisch heb je een verhaal te vertellen. Vertel het dan ook!"

Voor meer informatie:

Helene Birk
T: +45 23300010
hbi@okologi.dk
www.okologi.dk