Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omzet biovoeding stijgt hard in VK

Britse consument vindt kwaliteit belangrijker dan prijs

Volgens grote retailers in het Verenigd Koninkrijk neemt de vraag naar biologische voeding grote hoogten aan. Door de economische crisis lieten Britse consumenten bioproducten voor even achterwege, maar de gezondheidsbewuste consument zoekt steeds meer zijn heil in biologisch. Dat schrijft The Guardian.



Zo heeft supermarktketen Tesco de omzet van bioproducten het afgelopen jaar met 15 procent zien toenemen. Thuisbezorgdienst Ocado rapporteert een omzetstijging van 16 procent in 2016. Waitrose, de eerste supermarkt in het Verenigd Koninkrijk dat biologische producten verkocht in de jaren '80, spreekt over jaarlijkse groeicijfers van om en nabij 5 procent. De groei is te zien in alle sectoren, niet alleen groenten en fruit. Biologische vis, zuivel en droge kruidenierswaren doen het relatief goed.

Adrian Blackshaw, lid van het Organic Trade Board, ziet dat de biosector volwassener is geworden: "De beschikbaarheid en de prijs waren toch altijd de knelpunten om voor bio te gaan. Dat is nu verleden tijd". Een woordvoerder van Tesco ziet dat de jaarrond beschikbaarheid van een hoge kwaliteit biologische voeding zeker heeft bijgedragen aan de omwenteling.

Bron: The Guardian
Publicatiedatum: