"Conventionele landbouw, overconsumptie van vlees en de snelgroeiende wereldbevolking, hebben een negatieve impact op ons klimaat. Wij zijn nu op het punt gekomen waarbij wij de manier waarop we eten produceren moeten heroverwegen, willen wij een groene en duurzame toekomst tegemoet gaan", benadrukt Klaus Arntz van EVP Marketing & Sustainability.
Innovatieve ondernemingen
De challenge richt zich met name op het Nederlandse bedrijfsleven. "Nederland broeit volop, als het aankomt op duurzame innovatie in de foodwereld. Er zijn ontzettend veel ondernemers met waardevolle ideeën voor verbetering. Wij willen ons vermogen om hen te helpen benutten, zodat zij écht het verschil kunnen maken", aldus Arntz.Wessanen richt zich op het bieden van gezonde en duurzaam voedingsproducten, die beter zijn voor de mens en het milieu. Echter is de organisatie van mening dat een brede, gezamenlijke inspanning essentieel is, willen we de nodige verandering teweeg te brengen. Daarom betrekt het concern middels de challenge kleinschalige ondernemingen die de belangrijkste uitdagingen van het mondiale voedselsysteem en de bijbehorende impact op het klimaat adresseren.
Incubatieprogramma
Wessanen selecteert samen met ImpactHub Amsterdam en Triodos Bank tien deelnemers die ondersteuning krijgen bij het kickstarten van hun bedrijven. Gedurende drie trainingsdagen en vier masterclasses werken ze aan het schaalbaar maken van de onderneming en daaruit voortvloeiende groei. Interactie en onderling ideeën en inspiratie uitwisselen staan voorop. Aan het einde van de challenge wordt één winnaar geselecteerd. Het meest veelbelovende idee wordt beloond met 10.000 euro, extra begeleidingsuren én toegang tot een breed netwerk aanvakspecialisten.Inschrijven kan vanaf 17 februari 2017 via deze link.
Wessanen staat op stand 9-341. De lancering begint vrijdag 17 februari om 10:00 uur.
Voor meer informatie:
www.wessanen.com
www.triodos.com
www.impacthub.net