Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nautilus Organic debuteert op Fruit Logistica in Berlijn

“Biologisch hardfruit gaat goed presteren”

Tholen – De rek in de biologische sector is er voorlopig nog niet uit. Toch blijft het lastig om een goede invulling te geven aan de afzet. "De vraag naar bio is evident, maar het product moet er op het moment suprême wel zijn", stelt Hein Wolff, directeur van Nautilus Organic. De turbulente (na)zomerperiode in het afgelopen jaar liet de vollegrondsgroententeelt en de bedekte teelt in Nederland niet ongemoeid. Over de komende maanden is Hein echter positief: "Er liggen nog veel mogelijkheden in niet-traditionele biomarkten als Frankrijk. En ook biologisch hardfruit gaat goed presteren." Reden voor de biologische telerscoöperatie om dit jaar voor het eerst acte de présence te geven op de Fruit Logistica in Berlijn.


Overzicht van enkele leden-telers binnen Nautilus Organic. V.l.n.r.: Gert van Brakel, glasteler bij Tuinbouwbedrijf Gert van Brakel in Sint-Annaland; Tim Moerman, fruitteler bij Boomgaard Ter Linde in Oostkapelle; Marinus Hospers, akkerbouwer bij Van Vilsteren in Marknesse.

"Als coöperatie zetten we volop in op optimale afzet onder onze leden. We willen zichtbaar blijven en ons duidelijk profileren als belangrijke speler in de markt. We zien de Fruit Logistica als mooie kans hiervoor", verklaart Hein. Nautilus Organic vertegenwoordigt telers van vollegrondsgroenten, glasgroenten en hard- en zachtfruit en brengt in Berlijn elk segment evenredig onder de aandacht. "Het is van belang juist de breedte van ons totaalaanbod te benadrukken. De beurs is voor ons tweeledig: enerzijds voor Europese en andere internationale contacten, anderzijds voor AGF-producenten in Nederland."

De telerscoöperatie wil de relatie met bestaande klanten binnen de Nederlandse groothandels en retail verder uitbouwen, maar richt zich daarbuiten ook op de niet-traditionele markten waar nog veel mogelijkheden liggen. Zo is er een nieuwe account manager aangesteld voor de Franse markt. Engeland blijft ook interessant, maar de toekomst van deze afzetmarkt is nog in nevelen gehuld. "Daarover kunnen we pas meer zeggen zodra de uittreding uit de EU is voltrokken", zegt Hein.

Circa 75 procent van de teelt van Nautilus Organic is bestemd voor de exportmarkt. "De recente misoogsten in Spanje en Italië hebben vooralsnog weinig impact op onze afzet. We beschikken zelf nog over veel product – waarvan een deel schade heeft opgelopen tijdens het noodweer vorig jaar zomer", besluit Hein.

In Berlijn is Nautilus Organic te vinden in stand C-19, hal 3.2.

Voor meer informatie:
Hein Wolff
Nautilus Organic
Ecu 21a
8305 BA Emmeloord
T: +31(0)321-328040
info@nautilusorganic.nl
www.nautilusorganic.nl